Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Dlaczego duże zmiany w algorytmie nie wypadają w wakacje czy Święta

No cóż, okazuje się, że jednak Google na „ludzie podejście” do wielu spraw i … nie dokonuje wprowadzania wielkich zmian w swoim algorytmie tuż przez szczególnymi okresami w roku, jak wakacje, Święta czy Nowy Rok. Powód? Chęć zaoszczędzenia „stresu” webmasterom 🙂 I o ile drobne zmiany są wprowadzane „na bieżąco”, o tyle już duże zmiany, które mogą wywrzeć duży wpływ na wyniki wyszukiwania, są z reguły przesuwane trochę w czasie – tak, aby nie wypadały […]

Jak Google traktuje strony, których zawartość zmienia się przy każdym łądowaniu

Pytanie, które zadano Matowi dotyczy dokładniej mówiąc takich elementów, jak zmieniające się np. w sidebarze obrazki czy wybrane porady w zakresie danego tematu? Czy takie obrazki/linki zostaną zawsze zaindeksowane? Goglebot będąc na stronie robi jej „zrzut”. Oznacza to, że wszystkie rotujące elementy mogą zostać przez niego po prostu niezauważone. Jeżeli zatem mamy np. wśród tych porad jedną, na której nam najbardziej zależy (który to link kieruje np. do strony z rozwiązaniem problemu, […]

yBlip – wtyczka łącząca WordPressa z Blipem

Jeżeli nie mamy Twittera i korzystamy z np. popularnego u nas Blip’a (oczywiście niektórzy mogą mieć i to, i to) warto zainteresować się wtyczką yBlip. Pełni ona taką samą rolę jak w przypadku Twittera Tweet This – umożliwia automatyczną publikację na naszym Blip’ie informacji o pojawieniu się nowego wpisu na naszym Blogu. Warto mieć zainstalowane oba rozwiązania – chociażby w kontekście unikania „problemów” z identyfikacją własności strony – […]

Czy niezoptymalizowana strona może znajdować się w Google wyżej niż zoptymalizowana

Pytanie może banalne, ale …. na czasie. Do niedawna bardzo popularne było umieszczanie na swoich stronach znaczków informujących o pełnej zgodności strony z np. standardami W3C. Tymczasem strona Google … nie spełniała założeń w tym zakresie. Bądźmy szczerzy – takie znaczki to tylko strata mocy strony, która idzie, zamiast na naszą witrynę, na podnoszenie w wynikach wyszukiwania stron, do których linkują takie buttony. Podobnie sprawa ma się z niezoptymalizowaną stroną. Może ona – i często […]

Czy w linkowaniu wewnętrznym należy używać linków nofollow

Lata mijają, a w dalszym ciągu znajduję w Sieci strony, które mają użyty atrybut nofollow w linkach wewnętrznych. rel=”nofollow” bardzo często używany jest w Polsce w przypadku takich stron, jak np. kontakt. Mało tego – niedawno widziałem stronę firmy SEO, w której atrybut nofollow posiadały wszystkie linki na stronie głównej prowadzące do … działów oferty: tworzenie stron, pozycjonowanie, reklama płatna. Niemożliwe? A jednak 🙂 Nofollow a linkowanie wewnętrzne […]

Jak Google odróżnia skopiowaną treść od jej oryginału

Bardzo ciekawe pytanie postawione Mattowi dotyczyło tego, co spędza sen z powiek wielu webmasterów, „drżących” o to, że ktoś ukradnie im treść ze strony, umieści na swojej witrynie/zapleczu – a następnie Google to nie ich stronę uzna za oryginał, tylko „spamera/złodzieja” – i wyindeksuje właściwą, oryginalną treść. Analizowany przypadek: „Załóżmy, że mamy stronę A oraz stronę B. Strona A jest odwiedzana przez boty co godzinę, strona B – tylko jeden raz na dobę. Na stronie B pojawia się artykuł, strona […]

Wpływ Adsense na pozycję strony w Google

Czy istnieje? Oczywiście, że nie. SERPy i Adsense to dwa różne projekty Google i włączenie reklamy na stronie nie przysporzy nam dodatkowych punktów w rankingu Google. Mało tego – wiele stron powstaje jedynie po to, aby zarabiać na Adsens’ie – użytkownicy tworzą tzw. MFA’y (ang. „made for Ansense”), co sprawia, że przy często niskiej jakości oferowanych tam treści takie strony nie zajmują wysokich miejsc w Google, mało tego, tworzenie […]

Czy przy skróconym adresie URL Google uwzględnia anchor text

Serwisy internetowe, które umożliwiają skracanie adresów url, są coraz bardziej popularne. Jak wiemy, od pewnego czasu Google używa m.in. Twittera czy Facebooka do kształtowania pozycji stron w indeksie. Pojawia się pytanie, czy poprzez używanie skracaczy adresów możemy wskazać Google anchor text, na którym nam zależy? Czy można łączyć anchor text ze skróconą wersją adresu? Odpowiedź jest prosta – tak. Skracanie adresów internetowych działa jak normalne przekierowanie. […]

Konferencja Google I/O 2010 – jakie błędy popełniają webmasterzy na swoich stronach

Kilka dni temu odbyła się konferencja Google I/O 2010, podczas której sam Matt Cutts dokonywał analizy stron, jakie użytkownicy zgłaszali „pod analizę” – podobnie, jak to robił np. sam Guglarz na przedostatnim SemCampie (a czego zabrakło mi na ostatnim spotkaniu). Mam nadzieję, że organizatorzy wrócą do idei „site clinic”, ponieważ za mało jest nacisku położonego na tych spotkaniach na jakość (mam na myśli SEO oczywiście). Jakie błędy popełniają zatem […]

Jak długo utrzymywać przekierowanie 301 przy zmianie domeny

Niekiedy zdarza się, że zmieniamy adres serwisu. Powodów może być kilka. Może to być np. przejście z darmowego serwera na płatny i w związku z tym utrata adresu obecnej strony, utrzymywanego w subdomenie firmy oferującej hosting. Niekiedy stwierdzamy, że niepotrzebny jest nam dany adres i warto skupić się nie na dwóch (czy większej ilości serwisów) ale tylko na jednym – i ten rozwijać. Przekierowanie jest też stosowane (nagminnie) w sytuacji, przy w działaniach SEO „przegnie […]

Tag kanoniczny – rel=”canonical” na wszystkich stronach witryny – czy warto stosować?

Kiedy wprowadzono po raz pierwszy canonical tag, zrobiono to z pewną „obawą”. Nie chciano dopuścić do sytuacji, gdy jego używanie będzie związane z nadużyciami, dążącymi do sztucznego manipulowania wynikami wyszukiwania. Dlatego też tag kanoniczny używany był na początku jedynie w obrębie jednej witryny, z małymi wyjątkami – dopuszczano jego stosowanie między adresami IP oraz domenami. Obawy Google jednak się nie sprawdziły – nie odnotowano znaczących nadużyć w zakresie użycia rel=”canonical”. […]

Matt zachęca do odwiedzania Forum Pomocy Google dla Webmasterów

Temat pojawił się na podstawie kolejnego pytania, w którym user pyta, co należy zrobić, jeżeli strona została błędnie zaindeksowana jako strona wideo, a w rzeczywistości jest to …. „normalna strona”. Na podstawie dzisiejszego filmiku widać, jak bardzo dla Google ważnym kanałem kontaktu z internautami jest Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Jakiś czas temu temat był już poruszany. Okazało się wówczas, że takie Forum służy też […]