Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Narzędzia do sprawdzania czy strona ma bana w Google – zapomnij o nich

Na blogu Guglarza ukazał się wpis, dotyczący tematu dosyć często ostatnio poruszanego na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Dotyczy on różnego rodzaju narzędzi, jakie pojawiły się w sieci, które to narzędzia rzekomo potrafią stwierdzić, czy strona ma bana – czy też go nie ma. Stanowisko jest jasne – takie narzędzia nie są przydatne. Jedyne pewne rozwiązanie, pozwalające na sprawdzenie, czy nasza strona łamie Wytyczne Google dla Webmasterów mogą zapewnić […]

Google wdraża w Polsce Pandę?

Od kilku dni widać większe roszady w SERPach. Strony o pewnej już pozycji i reputacji  spadają, zaś, jak można wyczytać z Forum Google i zaobserwować samemu w SERPach pojawiają się strony nie do końca skorelowane z wynikami wyszukiwań. Patrząc się na niektóre przykłady można odnieść wrażenie, że zyskują strony dopalane Xrumerem oraz takie, które nie są do końca zoptymalizowane pod kątem Wytycznych Google. Czy to Panda – czy może coś innego? Jak na razie pozycje skaczą […]

Malware na komputerze? Bez obaw – Google „da cynk”

Przyznam, że zaczyna się to robić wygodne – wczoraj nawigacja od Google, darmowa (jestem po pierwszych testach – pozytywnie) a dzisiaj czytam, że Google poinformuje mnie, jeżeli będę miał na swoim komputerze malware.   Jak przeczytamy na oficjalnym blogu Google jest to działanie świadome – zauważono bowiem, że niektóre komputery generują pewny (domyślnie chyba duży) ruch na serwerach Google This particular malware causes infected computers to send […]

Coraz więcej „spamerskich” serwisów odczuwa skutki bana ze strony Google

Nie tak dawno Google informowało o banie domeny co.cc. Obecnie na Forum Pomocy Google toczy się ciekawa dyskusja, w której właściciel serwisu no-ip.pl chyba nie do końca zrozumiał to, co sam zatwierdził w wypowiedzi Guglarza, któremu dał Najlepszą odpowiedź: for example imagine a bucket full of bad apples, with just one or two really juicy ones — would you still feel comfortable eating any of these? I don’t think I would. […]

Nawigacja w Mapach Google już dostępna w Polsce

W końcu stało się – Automapie, TomTomowi, Garminowi i jeszcze kilku innym firmom przybył w Polsce konkurent – Nawigacja w Mapach Google. Jak możemy przeczytać na Blogu Google od dzisiaj użytkownicy telefonów z systemem Android mają taką możliwość – oczywiście od razu sprawdziłem, czy i u mnie się pojawiła taka możliwość – tak :). jak można przeczytać na blogu Nawigacja w Mapach Google to bazujący na internecie system nawigacji GPS, który głosowo […]

Weź udział w ankiecie dotyczącej Pandy

Osoby, które nie wypełniły aktualnej ankiety, zapraszam do wzięcia udziału w ankiecie dotyczącej najnowszej zmiany algorytmu Google – znanej jako Panda/Farmer update. Wprawdzie u nas oficjalnie jej nie ma, jednak patrząc się na to, ile emocji wzbudza w anglojęzycznym Google jej wprowadzenie z pewnością będzie „wydarzeniem” na skalę Mayday. Jest to o tyle ważne, że według ankiety, jaką widziałem jakiś czas temu na zagranicznym blogu mało która strona dotknięta […]

Czy robot Google idzie za linkami na stronie, która posiada tag kanoniczny

W opisanej w tytule sytuacji Google nie łączy w pewnym stopniu zastosowanie tagu kanonicznego z linkami. Jeżeli strona B posiada rel=canonical” kierujący do strony A to robot Google będzie szedł za linkami znajdującymi się na stronie B. To jednak, czy robot podąży za takimi linkami zależeć będzie bardziej od reputacji takiej witryny, mającej swoje odzwierciedlenie np. w tym, jaki PageRank posiada strona B. Strona B posiadająca wysoki PR będzie różniła się od strony B z PR na poziomie unranked – […]

Subdomeny sposobem na uniknięcie Pandy?

Oficjalnie w Polsce Pandy na razie nie ma. Zatem polscy webmasterzy nie muszą szukać sposobów na wyjście ich stron z filtra. Warto zwrócić jednak uwagę na doświadczenia webmasterów z krajów, gdzie Panda oficjalnie już jest i … zbiera „żniwo”. Według informacji na Wall Street Journal blog pewnym sposobem, który wydaje się działać – przynajmniej wydaje się, że zadziałało to w przypadku Hubpages jest … użycie subdomen. Właściciele serwisu, który ucierpiał […]

Google częściej zmienia Title w SERPach?

Od pewnego czasu (już od ponad pół roku)  można zauważyć, że w wynikach wyszukiwania Google wyświetla inny Title niż jest użyty na stronie. Do tej pory z moich obserwacji wynika, że dzieje się tak w dwóch sytuacjach. Po pierwsze – kiedy strona ma „przesycony słowami kluczowymi” Title, jest on taki sam dla wszystkich witryn lub … go nie ma. Po drugie – kiedy strona nie zawiera treści/zawiera jej bardzo mało. Jak można wywnioskować z komentarzy […]

Google usunęło link Podobne z SERPów

Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi. Dopiero po lekturze  jednego z tweetów sprawdziłem i … rzeczywiście. Jednak nadal mamy możliwość sprawdzenia, które strony są według Google podobne do wyniku widocznego w SERPach – na dwa sposoby: 1) „lupka” – i w lewym dolnym rogu, pod podglądem strony mamy nasz link   2) wpisujemy w Google jak do tej pory related:adres_strony Przyznam, że aż tak bardzo nie odczułem „straty z tego tytułu”. Może parę razy użyłem tego […]

Tag kanoniczny a przycisk Google +1

Tag kanoniczny zalecany jest przez Google w sytuacjach, gdy np. posiadamy sklep internetowy i Google może zaindeksować różne adresy URL dla tego samego zestawu produktów, ale w jednym przypadku posortowanego według ceny, w innym – według producentów itp. Wówczas jak wiemy w indeksie znalazłyby się te same treści, różniące się między sobą drobiazgami – i to Google decydowałoby o tym, który „zestaw” pojawiałby się w SERPach – a niekiedy właściciel chce […]