Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Koniec Google Translate API

No i stało się. Po tym, jak translator Google zaczął być masowo wykorzystywany do spamowania zasobów Internetu m.in. przez właścicieli katalogów, for internetowych i innych serwisów, tzw. „farm treści” poprzez podbijania site’u było tylko kwestią czasu, kiedy „przestanie się to podobać Google”. Zgodnie z informacją na stronie z dokumentacją API Google Important: The Google Translate API has been officially deprecated as of May 26, 2011. Due to the substantial economic […]

Google Search Quality Team od kuchni – Q&A z Mattem Cutts’em

Świetny panel, moderowany przez Danny’ego Sulivana z Search Engine Land’u. Matt Cutts, Ben Gomes oraz Amit Singhal – osoby, które „trzęsą” wynikami organicznymi, przybliżają zagadnienia związane z ich pracą oraz przyszłością Google. Ciekawe informacje z zakresu działania wyszukiwarki oraz aktualne tematy poruszane w panelu sprawiają, że jest to lektura (a właściwie projekcja) obowiązkowa dla wszystkich, którzy nazywają siebie specjalistami SEO :). Ostatnimi czasu SEO zmienia się bardzo […]

Panda oficjalnie w Polsce

Zgodnie z niedawno opublikowanym przez Guglarza wpisie na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów Panda oficjalnie zawitała do naszego kraju. Ktoś zauważył jakieś zmiany? Pamiętajmy, że Google informuje o zmianach PO FAKCIE – zatem moim zdaniem Panda jest w Polsce już od miesiąca, kiedy to została wprowadzona na rynek niemiecki . No, ale mogę się mylić…. Więcej informacji na oficjalnym blogu Google. Patrząc się na zapis, który cytuję poniżej, rola […]

Nowy wygląd linków witryny

Czas na kolejną zmianę od Google. Jeszcze do niedawna właściciele dobrych stron, tzn. stron, które cieszyły się zaufaniem w oczach Google mogli liczyć na maksymalnie 8 tzw. linków witryny. Po wpisaniu frazy – z reguły marki firmy/adresu strony www (ale i frazy związanej z działalnością) internauta widział taki widok gdzie pod opisem strony znajdowało się maksymalnie 8 odnośników do stron w obrębie witryny, po 4 w 2 kolumnach. Dzisiaj zauważyłem […]

Zwiększ szybkość wczytywania strony korzystając z serwerów Google

Szybkość wczytywania strony nie jest może podstawowym elementem w algorytmicznej „układance”, jednak z już z punktu widzenia użytkowników jest zlekceważenie może doprowadzić do znaczących strat w działalności firmy. Dlatego coraz więcej webmasterów troskliwie sprawdza stan swoich serwisów, dążąc, poprzez ich optymalizację, do skrócenia ich czasu ładowania się. Nie inaczej czyni Google. Swego czasu wprowadzono możliwość sprawdzania szybkości ładowania się strony. Było to dostępne z pozycji […]

Google zamknęło swój katalog stron

Od pewnego czasu, o czym chyba nie mówiło się zbyt głośno, Google … wyłączyło swój katalog stron. Osoby, które wejdą na adres katalogu zobaczą taką informację: O ile jestem w stanie zrozumieć premiowanie wyszukiwarki, o tyle już promowanie Dmoz’a, zwłaszcza nawet po wypowiedziach Matta, w których jasno wskazywał, że … DMOZ nie jest już tak opiniotwórczy, jak kiedyś – tego nie zrozumiem. Pytanie też, jak należy odbierać ten ruch […]

Nowy formularz spam raportu Google

Wakacje wakacjami, a Google ciężko pracuje 🙂 – właśnie opublikowano nową formatkę do zgłaszania do Google stron do usunięcia   Jak widać, zmiany są znaczące.  Bardzo podoba mi się nowy podział, który, nie ma co ukrywać, także z pewnością ułatwi pracę Search Quality Team’owi. Jestem ciekawy, czy nowy formularz oznacza, że Google będzie w końcu szybciej reagowało na informacje przesyłane przez internautów? Czas pokaże – z pewnością niedługo pojawią się pierwsze […]

Nowy adres url do zgłaszania anonimowo strony do Google

W poprzednim wpisie pisałem o nowym sposobie na poinformowanie Google o naszej nowej stronie – lub nowych podstronach już istniejącego serwisu. Jak pisałem, najlepiej jest, w celu zachowania kontroli nad procesem, dokonywać tego przez Narzędzia Google dla Webmasterów. Google jednak nie wymaga na nas weryfikacji własności domeny – nadal możemy robić to anonimowo. Do tego celu uruchomiono nowy adres, pod którym można to robić: Ważne Obowiązują tutaj te same limity, […]

Problem z usuwaniem linków witryny z Narzędzi Google dla Webmasterów

Linki witryny zostają przyznane przez algorytm tym stronom, które są „szczególnie mocne” pod dane frazy na tle konkurencji. Dzieje się to automatycznie i, według Google, nie mamy wpływu na to, aby wyświetlały się w nich linki konkretnie do tych stron, na których nam najbardziej zależy. Jak czytamy w Narzędziach Linki witryny to linki prowadzące do wewnętrznych stron witryny. Nie wszystkie witryny zawierają takie linki. Google generuje linki witryny automatycznie, ale można […]

Google+ – chwilowa zadyszka?

Jak pisze Barry Schwarz na swoim blogu można zauważyć ostatnio pewien spadek dynamiki wejść z Google+ na strony webmasterów. Nie tylko u niego – na Webmaster World można poczytać wątek, w którym użytkownicy obserwują taką samą tendencję – czyżby, po chwilowym „szale” zaczynamy traktować Google+ „normalnie”? Osobiście nie używam często Google+ z prostej przyczyny – brak czasu i … brak przekonania, co do, przynajmniej w mojej branży, inwestowania godzin w dodatkowy kanał […]

Zmierzch ery wpływu PageRanku na pozycję strony w SERPach

Niby wiele osób wie, że PageRank to „tylko taki zielony paseczek” ale jednak nadal są tacy, którzy „z utęsknieniem” wyczekują odbywających się z reguły co 3 miesiące aktualizacji tego wskaźnika. Posiadanie strony z PR5 w dalszym ciągu jest powodem dumy dla jej właściciela. Czy słusznie? Na pewno PR jest bardzo ważny przy … systemach wymiany linków, gdzie osoba sprzedająca linki dostanie więcej w przypadku posiadania strony o wysokim PageRank’u. Jest to bardzo […]

Czy strona może bardzo spaść w Google przy przekierowaniu 301?

Jak wiadomo przekierowanie 301 niesie za sobą pewne „straty” – Google informuje oficjalnie o tym, że nie całą moc przekierowywanej strony/domeny przejdzie na nową lokalizację. A co stanie się w dosyć często występującej sytuacji, gdzie zmieniamy szatę graficzną i strukturę serwisu – czy zmiana wyglądu strony może sama w sobie spowodować jej spadek w wynikach wyszukiwania Google? Na tak postawione pytanie należy odpowiedzieć twierdząco. Dlaczego tak się może stać? O pozycji […]