Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Kolejne zmiany w SERPach – „pływająca mapka”

Krótki wpis tym razem. Zauważyłem, że w końcu i u nas jest widoczny nowy wygląd SERPów, sygnalizowany już wcześniej na zachodnich stronach. Cecha charakterystyczna to szersza mapka oraz „porządek” z pinezkami przy wynikach dotyczących mapek. trochę szeroko ta prawa strona mi wygląda, ale … pewnie coś tutaj Google wstawi … Kolejne reklamy? Już teraz SERPów nie widać, trzeba przewijać w dół ekran. A mapka „uparcie” za nami w tej czynności podąża 🙂

Google wprowadza profile biznesowe w Google+ – w końcu :)

Jak poinformowano na Blogu Google w końcu ruszają profile biznesowe w Google+. Swoją stronę można założyć bezpośrednio po kliknięciu w ten link. Procedura zakładania profilu biznesowego jest bardzo prosta – mi się już udało i pod adresem https://plus.google.com/116207663286165934488 znajduje się „szkielecik”. Nie widzę na razie niestety możliwości zmiany adresu na bardziej przyjazny – no ale może jest to gdzieś schowane w ustawieniach – albo, podobnie jak na Facebooku, będzie to możliwe dla […]

Dostajesz spam na skrzynkę? Skontaktuj się z providerem serwera spamera

Od pewnego czasu dostawałem na konto spam – typową ofertę usług, z dopiskiem na końcu, że „Niniejszy email został wysłany zgodnie z …”.  Niewiele osób wie, że taki typowy „nie spamerski email” nie powinien zawierać w sobie choćby zalążka oferty, a jedynie pytanie o wyrażenie zgody na jej przesłanie. W Polsce jest to nagminnie łamane. Z reguły taki email zawiera skróconą ofertę, po czym na końcu jest dopisana w/w regułka. W końcu, po kolejnym emailu, […]

Google usunęło operator „+” z wyszukiwarki

Już od ponad tygodnia Google nie obsługuje zapytań wpisywanych do wyszukiwarki z użyciem parametru „+”. Po wpisaniu zapytania np. +tanie+auta widzimy Patrząc się na statystyki GA dla bloga sporo osób używało tego operatora. Zobaczymy, jak będzie teraz – jakby na to nie patrzyć, przez długi czas można było w ten sposób doprecyzowywać zapytania – chociaż Google i tak domyślnie „wstawiało” plusy przy zapytaniach składających się z więcej niż z jednego słowa. Znak […]

Czyżby ostatni update algorytmu był jednym z bardziej znaczących?

Nie minęło dwa tygodnie od wprowadzenia przez Google nowego algorytmu, a już coraz więcej właścicieli stron, z reguły w domenach regionalnych, narzeka na to, że w jego wyniku bardzo poleciały pozycje ich stron w Google. Dzisiaj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się bardzo ciekawy wątek, w którym webmaster prosi o ocenę strony, która do niedawna była w TOP na pewne frazy, a teraz jest poza TOP100. nie wiem dlaczego praktycznie z dnia na dzień witryna […]

Jakim narzędziem sprawdzić nagłówek HTTP

Kiedy przydaje się analiza nagłówków HTTP Gdy chcemy sprawdzić, jaki kod jest zwracany w sytuacji, gdy stronę odwiedza Googlebot, a jaki, gdy inny użytkownik. Niekiedy mamy pewne problemy ze stroną, nie wiemy, czy np. dobrze zastosowaliśmy przekierowanie. Gdy dzieje się ze stroną coś dziwnego – np. przestała się wyświetlać w Sieci. Dzięki niemu możesz np. sprawdzić, czy czasem przez pomyłkę zamiast przekierowania 301 nie ustawiłeś np. 302. Niedawno jeden z webmasterów miał tutaj spory […]

Wytyczne dla pracowników Google SQT wyciekły do Internetu. I co z tego?

Temat trochę niezauważony, natknąłem się na niego na Search Engine Land. Zawiera on wskazówki, jakimi powinni kierować się pracownicy Search Quality Team przy ocenianiu stron internetowych. Google musiało szybko zainterweniować, ponieważ pod wspomnianym adresem, w poście mamy informację, że We’d had it posted earlier ourselves, but Google said that it was a copyrighted document, and since he hadn’t done any fair use […]

Czy właściciele stron dbają o swoje witryny?

Bardzo często na Forum Pomocy Google pojawiają się wątki, w których właściciele zarzucają wyszukiwarce niesłuszne spadki ich witryn. Przy okazji często pojawia się stwierdzenie, że „inni mają to samo i nic się im nie dzieje”. Chcę się skupić w tym poście na „podejściu” do tematu. Jak to wygląda w rzeczywistości?. Otóż śledząc już od lat wątki na Forum zauważyłem, że niestety rzadko można odpowiedzieć twierdząco na pytanie postawione w tytule wpisu. Z reguły tak nie jest, […]

Udział Google w amerykańskim rynku wyszukiwarek

W Polsce udział ten wynosi już od wielu miesięcy około 97% – w ostatnich miesiącach widać spadek z ponad 98% do 96,47% na przełomie września i października (najnowsze statystyki zawsze są dostępne pod adresem http://ranking.pl/pl/rankings/search-engines.html) OK – jak to wygląda w USA? Czy na swoim rynku też Google posiada tak silną pozycję? Otóż – nie. W Stanach Udział w rynku wynosi prawie 2/3 Jak widać, w Polsce Google „mocno się trzyma”, znacznie lepiej, […]

Jak Google walczy ze spamem – czy rzeczywiście czas reakcji na spam raporty jest bardzo długi

Jak wiadomo Google zachęca do przesyłania tzw. spam raportu w sytuacji, gdy użytkownik uzna, że jakaś strona nie powinna się wyświetlać (wysoko) w wynikach wyszukiwania Google. Użytkownicy jednak często narzekają, że zgłoszenia nic nie dają, ponieważ nierzadko nawet i po roku czasu, czy po wysłaniu x ilości  spam raportów, dana strona nadal znajduje się w wynikach wyszukiwania. Liczne wątki na ten temat można znaleźć na każdym forum poświęconym optymalizacji i pozycjonowaniu stron […]

Czy warto dodać stronę do Search Console?

Odpowiedź jest prosta – tak. Strona dodana do Search Console umożliwia nam lepszą nad nią kontrolę, m.in: 1) Znamy bardziej dokładną liczbę zaindeksowanych stron, które prowadzą do naszej strony (site: nie wskazuje ich tak dużo, zaś inne narzędzia można np. zablokować w robots.txt – np. robota Yahoo – i już wyniki będą niedokładne (pomijam fakt, że Yahoo wskazuje znacznie mniej linków niż kiedyś, od czasu, jak […]

Czy warto korzystać z ofert wzajemnej wymiany linków?

Osobiście jestem przeciwny wymianie linków, z prostej przyczyny – nigdy nie wiadomo, co zrobi właściciel linkowanej domeny, czy czasem nie będzie chciał bardziej „zakombinować” z Google – a to może prowadzić stronę linkującą do przykrych konsekwencji, na banie w skrajnym wypadku kończąc. O ile jednak osoby obyte z SEO wiedzą na co zwracać uwagę, o tyle jednak ktoś, kto nie wie, jakie zagrożenia niesie za sobą wymiana linków, może na tym źle wyjść. Ofert […]