Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy wpis w płatnym katalogu jest płatnym linkiem według Google?

Pytanie, jakie zadano Mattowi, brzmiało (trochę je rozwinąłem): „Dlaczego płatne katalogi nie „trzymają” tego samego standardu mocy linków z nich wychodzących jak linki, które „normalnie” kupujemy?„ Wpis w katalogu, jeżeli w regulaminie jest zapis, że dodanie go do katalogu jest płatne – to sprzedaż linków. I nie ma od tego „odstępstw” – tak jest to rozumiane. Koniec i kropka. Dlatego też właściciele katalogów powinni umieścić adnotację, że dodanie wpisu jest opłatą za rozpatrzenie […]

Jak opisywać logotyp znajdujący się na stronie – za pomocą ALTa czy ukrycia poprzez CSSa

Po lekturze dzisiejszego wątku na Forum Google dotyczącego text-indent postanowiłem wrzucić na bloga film, który Matt opublikował już jakiś czas temu, ale który nie stracił na aktualności. Pytanie postawione Mattowi było proste: „Jak najlepiej wykorzystać logotyp znajdujący się na stronie dla celów związanych z SEO? Za pomocą ALT’a – czy może … ukryć tekst za pomocą CSS’a?” Odpowiedź? Krótka piłka – najlepszym sposobem jest atrybut alt. Koniec kropka. […]

Jak sprawdzić, co mówią, piszą o nas w Sieci – konkurenci, klienci, pracownicy?

Internet staje się medium, które coraz bardziej wpływa na nasze życie. Co chwilę ktoś publikuje w sieci artykuł na blogu, umieszcza komentarz na forum. Niekiedy są to dobre opinie, czasem neutralne, czasami jednak negatywne. Doświadczenie pokazuje, że im się szybciej o tym wie, tym lepiej – można podjąć potem odpowiednie kroki. Można monitorować pojawianie się informacji np. pod frazę składającą się z nazwy naszej firmy za pomocą bezpłatnej usługi […]

Google poprawiło skuteczność wychwytywania stron będących w systemach sprzedaży linków?

Bardzo ciekawy wpis zauważyłem dzisiaj na Facebooku na tablicy osoby, która z Internetem związana jest od bardzo długiego czasu. 4 dni temu jednego z moich blogów (w domenie www.(…).pl) dodałem do systemu Seopilot. Dziś Google poinformowało mnie o tym, że coś w tej domenie narusza wskazówki dla webmasterów i wyzerowało „site:”. Przypadek? Nie sądzę… Co Wy na to? Ktoś zaobserwował większą „czułość” ze strony Google od końca stycznia w zakresie wychwytywania stron biorących udział w systemach sprzedaży […]

Czy każdy może sam zajmować się pozycjonowaniem swojej strony

Do napisania tego wpisu skłoniła mnie dyskusja, którą śledzę od pewnego czasu na Goldenline. Tytuł wątku „Czy firmy pozycjonujące to kłamcy” jest bardzo ciekawy, nieprawdaż? 🙂 Praktycznie się nie udzielałem w tym wątku, który dla mnie trochę przybrał rozmiar „pyskówki”, ale dzisiejszy wpis Pani Marii Szlajter skłonił mnie do napisania artykułu na blogu. Osoby, które mnie znają, wiedzą, że kwestie etyki w biznesie są u mnie na pierwszym miejscu. Oznacza to jednak […]

Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów – już dostępna w Helionie

Jakiś czas temu zastanawiałem się nad wydaniem książki poświęconej tematyce SEO, jednak po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że … skupię się bardziej na swoim blogu, zaś książki z zakresu SEO, jakie będą się pojawiały na rynku, będę starał się w miarę możliwości opisywać w formie krótkiej recenzji. Właśnie w wydawnictwie Helion ukazała się właśnie autorów DannyDover oraz Erik Dafforn pod intrygującym tytułem „Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów„. […]

Czy spam kierowany na nieistniejące strony serwisu może zaszkodzić jego pozycji w Google?

Ciekawy wątek pojawił się na Forum Google Webmaster Help. Chodziło o obawy związane z tym, że konkurencja może zaszkodzić serwisowi kierując na niego linki złej jakości do … nieistniejących stron. Problem poruszył webmaster, który zauważył duży spadek ruchu na stronie powiązany z odkryciem dużej ilości linków w Narzędziach Google dla Webmasterów prowadzących do nieistniejących stron w obrębie jego serwisu: The traffic on my main commercial site dropped about 50%+ […]

Narzędzie propozycji słów kluczowych nie zawsze działa dobrze, można się „przejechać”

Czy zauważyliście, że niekiedy sprawdzacie sobie słowa w Narzędziu Propozycji Słów Kluczowych Google, zauważacie, że danego słowa nie ma w propozycji – mimo, że uważacie, że być powinno? Po czym dla „świętego spokoju” wpisujecie je ręcznie i … jest! Pojawiło się! Od pewnego już czasu chciałem się temu bliżej przyjrzeć, ale „zawsze coś wyskakiwało” :). Po lekturze wpisu Rand’a Fishkin’a postanowiłem jednak to zrobić, ponieważ jest to, jak widać większy problem, […]

Czy brak cookies wpływa na pozycję strony w Google

Niekiedy, zwłaszcza na bardzo wolnym łączu, pojawia się „pokusa”, aby maksymalnie odciążyć serwer, ograniczając do minimum ilości danych przesyłanych przy okazji lub wręcz … wyłączając cookies dla danej witryny. Przyznam się, że nigdy tego nie robiłem, jednak znalazłem właśnie wzmiankę na ten temat i postanowiłem ją Wam przybliżyć. Jak mówi JohnMu The idea behind a cookieless domain is that it can speed up […]

Pozycjonowanie oparte na linkach będzie mniej skuteczne. Czy juz linki z Google+ wpływaja na SERPy?

Od dawien dawna na pozycje strony w Google wpływały przede wszystkim linki. Owszem, gdybym napisał, że treść się dla Google nie liczy, to zaraz wpadłbym „pod obstrzał” wielu osób :). W końcu treść, zwłaszcza ostatnio, odgrywa coraz większą rolę „oczach wyszukiwarki”. Od momentu pojawienia się Google+ wiele osób zastanawiało się, jaki będzie wpływ linków, umieszczonych w tym serwisie, na pozycje stron. Wiemy, że będąc zalogowanym system prezentuje nam […]

Ile firm SEO odpowiada na zapytanie ofertowe wysłane z urzędu państwowego?

Już kilka frazy widziałem zapytania ofertowe, jakie urzędy wysyłają do firm zajmujących się usługami SEO. Jakoś do tej pory nie pisałem o tym na blogu, ale chyba czas zacząć to robić. Tak się bowiem zastanawiam, czy osoba, która je wysyła, podjęłaby się zadania na warunkach, które są opisane w zapytaniu ofertowym? Może ktoś przeczyta ten wpis i wyciągnie wnioski na przyszłość. Ale do rzeczy. Idziemy od początku: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pozycjonowania serwisu XXX […]

Czy Google weryfikuje online certyfikaty Adwords?

Bardzo ciekawy wątek się dzisiaj otworzył Zgred na PiO. Mianowicie zauważył on, że na stronie searchmarketingweek.com po kliknięciu w Certyfikat Adwords pojawia się informacja mówiąca o tym, że Przed samym szkoleniem…. ktoś nie odnowił licencji? 🙂 Bo tylko chyba pierwsza możliwość wchodzi tutaj w rachubę z trzech opcji The profile of this Company is not currently available, either because they are not currently qualified, they have disabled […]