Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Maile Ohye przybliża najczęstsze błędy popełniane przy działaniach SEO

Od pewnego czasu coraz częściej widzę filmy lub czytam wypowiedzi osób związanych z SEO (nie tylko pracowników Google), którzy podkreślają, że aby myśleć o wysokich pozycjach w Google należy przede wszystkim zadbać na początku o własne podwórko. I to przed tym, zanim zacznie się działania SEO przy stronie. Strona ma się wyróżniać od konkurencji – ofertą, usability, podejściem do Klienta. Nie da się wygrać Grand Prix Monaco stara Syrenką, o czym każdy wie […]

Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?

No właśnie, jak to właściwie jest? Czas w Internecie biegnie bardzo szybko. Jeszcze parę lat temu meta tagi, a właściwie ich optymalizacja, były podstawą przy zapewnianiu stronie widoczności w Google. Ciągły „postęp” w technikach oszukiwania algorytmu sprawił, że od pewnego czasu Google nie zwraca już w ogóle uwagi ma meta tak keywords, a ibezpośrednio na  description zapewne także (tak odbieram słowa pracowników Google, zgodnie z którymi ten meta tag należy […]

Czy blokować przed Googlebotem wolno wczytujące się strony?

Szybkość wczytywania się stron jest czynnikiem rankującym w Google. Czy zatem należy zablokować wolniej wczytujące się strony przez odwiedzinami na nich Googlebota – aby pomóc w ten sposób serwisowi jako całości? W dalszym ciągu jedynie 1% stron podlega wpływowi wspomnianemu czynnikowi rankującemu, zgodnie z którym strony, które wolniej się ładują automatycznie zajmują niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że odnosi się to do 1 ze 100 […]

Google pokazuje w SERPach najlepsze odpowiedzi z for internetowych

Kolejna zmiana w SERPach w Google. Jeżeli forum internetowe udostępnia funkcjonalność, nazywaną „Najlepsza odpowiedź”, wówczas Google potrafi pokazać ją w wynikach wyszukiwania, co widać poniżej     Niewątpliwie wpłynie to na CTR wyników naturalnych i wymusi większą dbałość o swoje fora ich moderatorów. Nie zdziwiłbym się, gdyby taka funkcjonalność była, podobnie jak linki witryny, „zarezerwowana” dla wartościowych (z punktu widzenia algorytmu naturalnie) serwisów. Ktoś to u nas zauważył?

Dokąd zmierza Google, jeżeli chodzi o SEO?

Świetny artykuł ukazał się na marketingland.com. Autor, w odniesieniu do informacji o wprowadzeniu kolejnej „kary” przez Google – tym razem w stosunku do „przeoptymalizowanych serwisów” – stawia proste pytanie: w którą stronę zmierza Google? Przypomina początki firmy, wskazując, że założyciele Google nie docenili (chyba?) userów. W 1999 roku Sergey Brin powiedział takie słowa Google’s slightly different in that we never ban anybody, and we don’t really believe in spam in the […]

Google zamyka BuildMyRank.com – nowa odsłona wojny z serwisami sprzedającymi linki?

Jak poinformował Barry Schwarz 19 marca Google wyindeksowało przeważającą większość stron z systemu BuildMyRank.com, który umożliwiał pozyskiwanie – za stosowną opłata – linków zwrotnych. No cóż, jak się reklamuje swój serwis wprost na stronie, że się sprzedaje linki, to przyciąga to osoby zainteresowane ich pozyskaniem, system staje się coraz bardziej popularny – a potem to, jak widać, tylko kwestia czasu, kiedy taki serwis „wpadnie Google […]

Jak wyłączyć autouzupełnianie w Google? Możesz spróbować … pozwać firmę :)

Google w Japonii zostało wezwane przez sąd w Tokio do wyłączenia autouzupełniania w wyszukiwarce w związku z pozwem, jaki wytoczył firmie pewien Japończyk. Kilka lat temu stracił on pracę. Okazało się, że informacje z tym związane pojawiały się (jak można wywnioskować) osobom, które prowadziły z nim rozmowy rekrutacyjne w nowych firmach i które (jak to coraz częściej dzisiaj bywa) przed zatrudnieniem „szperały” w Sieci, szukając informacji o swoich przyszłych pracownikach. Ponieważ Google […]

Ankieta – Ile byłbyś w stanie zapłacić za dostęp do informacji o „not provided”

Jeszcze nie tak dawno na conversion blogu napisano podejrzewam, że przy przekierowaniu polskiego Google na https nie osiągniemy takich poziomów:) (20%) To był grudzień – po 6 marca zaobserwowałem zaś już dni, kiedy ten wskaźnik u mnie zbliżał się do …. 50%. Ponieważ temat związany z not provided  nadal wzbudza duże zainteresowanie postanowiłem umieścić na blogu krótką sondę na temat naszych „możliwości finansowych” w tym zakresie – czyli ile […]

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011

Z jednej strony Google wymusza na właścicielach sklepów coraz więcej, „zmuszając ich” do optymalizacji swoich serwisów, budowania unikalnych opisów produktów, wprowadzania możliwości komentowania itp. itd. A z drugiej strony, cichaczem, nadciągają kolejne zmiany, których wdrożenie już za trochę więcej niż dwa lata może sporo pozmieniać na polskim rynku e-commerce. Już 13 czerwca 2014 roku państwa członkowskie Unii Europejskiej będą musiały stosować w praktyce wynikające […]

Kolejna wersja Pandy dotknie 1,6% wyników wyszukiwania

Tym razem poprzez Twittera Google poinformowało kilka dni temu o wdrożeniu kolejnej już odmiany Pandy, która ma tym razem dotknąć ok 1,6% wyników wyszukiwania.     Przyznam, że powoli się chyba już uodporniłem na „pandowe rewelacje” i chyba przestanę zwracać na to uwagę 🙂 – no chyba, że będzie to dotykało większą ilość wyników niż błąd statystyczny (3%). Osoby zainteresowane „odświeżeniem” tematu lub przybliżeniem go bliższym zapraszam na SearchEngineLand, […]

Niedługo zobaczymy więcej not provided w Google Analytics

Osoby, które śledzą swoje statystyki uważnie zauważyły, że od 6 marca pojawia się coraz więcej wejść ze słowa kluczowego not provided. Jeżeli ktoś wprowadza zapytanie do Google będąc zalogowanym, to takie wyszukiwanie nastepuje po SSL’u, co w praktyce wyklucza możliwość podglądnięcia w statystykach, z jakiej frazy nastapiło wejście na naszą stronę. Do tej pory, aby tego uniknąć, np. w czasie przeprowadzania testów chociażby w trakcie optymalizacji koszyka zakupów – gdzie sprawdzaliśmy […]

Czy not provided zawładnie Google Analytics?

Not provided zajmuje coraz większy udział w statystykach keywords w Google Analytics. Śledzę to z uwagą od 6 marca, kiedy to Google wdrożyło w innych krajach blokadę pokazywania słów kluczowych w statystykach dla wyszukiwań dokonywanych przez zalogowanych do systemu użytkowników. Od tego czasu miałem już dni, gdzie prawie 60% wejść było z frazy „not provided”. Zacząłem się zastanawiać nad opcją pokazywania tych danych np. tym użytkownikom, którzy wykupią jakiś abonament […]