Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy powinno się wymyślić inne rozwinięcie skrótu SEO?

Świetne, jakże czasowe pytanie. Dzisiaj rozmawiałem z osoba, której stronę firma SEO przez użycie jednego z systemu giełd linków wtrąciła w filtr. Aby było ciekawiej – mimo, że nie powinna była ich używać (zapis w umowie). Nic dziwnego, że ktoś zadał Mattowi takie pytanie. W końcu dla wielu osób dzisiejsze SEO = link bilding. O optymalizacji, która de facto stoi w nazwie – cicho sza… Mało kto potrafi pomyśleć, […]

Hangout z Johnem Muellerem – 12-11-2011

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jaka jest różnica między rekomendacjami Google, a … wskazówkami (tips w oryginale)? W pytaniu chodziło jeden z artykułów, gdzie Pierr Far użył sformułowania „tips”. Otóż tips nie wpływają na wyszukiwarkę, bardziej odnoszą się do usability. Jaką rolę odgrywa […]

Hangout z Johnem Muellerem – 09-11-2012 – strony e-commerce

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Z racji tematu hangoutu większość pytań dotyczyła zagadnień związanych z działalnością sklepów internetowych. Zachęcam do oglądnięcia HO, zwłaszcza pierwszych 20 minut pierwszej części, kiedy John omawia sposoby właściwego zadbania o strukturę naszej strony e-commerce. Czy strona […]

Jak Google postrzega linki sidewide?

Trwało to długo (nie pamiętam nawet, czy polskie pytanie pojawiło się do tej pory w filmikach z Mattem) – ale w końcu mamy polskie pytanie. Krzysztof postanowił uzyskać od Matta odpowiedź w temacie: W jaki sposób Google traktuje linki sidewide? Czy Google traktuje takie linki jak jeden link (ponieważ powtarzają się na wszystkich podstronach serwisu)? Osoby, które zajmują się SEO doskonale wiedzą, że tego rodzaju linki są jedną z głównych przyczyn nałożenia […]

Czy Google może ukarać stronę za linki pozyskane ze „spamowych wpisów gościnnych”

Najnowszy filmik Matta nie porusza tematyki „prawdziwych” wpisów gościnnych, która to była omawiana jakiś czas temu. Skupia się bardziej na wykorzystaniu zjawiska wpisów gościnnych w dosyć naciągany sposób. Obecnie pozyskiwanie linków do strony za pomocą wpisów gościnnych na blogach jest najbardziej popularną metodą wśród webmasterów (dopisek: chyba nie u nas …). Często stoją za tym artykuły o niskiej jakości ( dopisek: powstałe np. w wyniku synonimizacji treści). Czy Google może […]

Jak radzić sobie z duplicate content? Jak namierzać zduplikowane treści?

Bardzo ciekawy artykuł przeczytałem właśnie odnośnie sposobów radzenia sobie z czymś, co fachowo jest określane pojęciem duplicate content – zaś „po polsku” możemy nazwać to powielaniem treści. Poniżej przedstawiam najważniejsze kwestie, jakie zostały w nim poruszone. Niektóre wskazówki są, wiele osób bardziej związanych z SEO zapewne powie, banalne – ale ostatnio widzę, że coraz częściej, że nie zwracamy uwagi właśnie na „elementarne podstawy”. Nie można też zapominać […]

Uruchomienie strony na wcześniej zaparkowanej domenie

Mam zaparkowaną domenę, na której chcę odpalić nowy serwis. czy jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę – jakich pułapek trzeba się wystrzegać? Google w swoim algorytmie posiada tzw. detektor zaparkowanych domen. Związane jest to z faktem, że internauci nie lubią wchodzić na zaparkowane strony, na których znajduje się najczęściej tylko jakaś grafika oraz przycisk „Kliknij tutaj”. Wspomniany detektor służy wychwytywaniu takich domen i … usuwaniu ich z wyników wyszukiwania. Dlatego uruchomienie […]

Hangout z Johnem Muellerem – 29-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Ile czasu zajmuje Google implementacja wskazówek zawartych w rel=alternative, hreflang=xx? Google musi odwiedzić strony oznaczone w ten sposób, aby zobaczyć, jakie są powiązania między nimi. A potem należy to wdrożyć – co zająć może kilka dni, ale także […]

Hangout z Johnem Muellerem – 02-11-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Dyskusja była bardzo ciekawa, padło wiele pytań, m.in. poruszano następujące tematy: W Google Analitics widoczne są „puste słowa kluczowe jako źródło ruchu. Pytanie w związku z tym – jaka jest różnica między „not provided” a „pustymi słowami”? John nie spotkał się z takim przypadkiem (ja także – specjalnie sprawdziłem […]

Czy Google Bomb nadal działa?

Wczoraj Artur Strzelecki poinformował mnie na Google+, że ktoś próbuje pod wyniki wyszukiwania związane z moim imieniem i nazwiskiem „Sebastian Miśniakiewicz” wrzucić SERPy kierujące do stron o innej orientacji seksualnej. Po sprawdzeniu okazało się, że miał rację – co widać na poniższym preentscreen’ie, obrazującym końcówkę TOP10 Zgodnie z informacją, jaką znajdziemy na Wikipedii Google bomb – jedna z technik spamowania wyszukiwarek internetowych linkami, tak aby określona witryna znalazła się na jak […]

Hangout z Johnem Muellerem – 22-10-2012

Dzisiaj odbył się hangout z Johnem Muellerem, a resume z wcześniejszego, poniedziałkowego, nie opublikowałem jeszcze – co niniejszym czynię, aby nie robić zaległości :). Na pewno mniej było ciekawych tematów niż dzisiaj. Dociekliwych odsyłam do oglądnięcia video. Kiedy użyć przekierowania 302? Przekierowania 302 używamy np. w sytuacji, gdy mamy sklep na dziwnym (nieładnym) adresie url, a chcemy, aby w wynikach wyszukiwania w Google widać było ładny adres (np. pełną domene, a nie …/sklep/index.php&….). […]

Hangout z Johnem Muellerem – 26-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Dyskusja była bardzo ciekawa, padło wiele pytań, m.in. dotyczących narzędzia do usuwania linków 🙂 Czy ta sama treść. w tym samym języku, na różnych domenach narodowych, jest postrzegana jako duplicate content? Np. na domenie .be (Belgia), .nl (Holandia)  – w obydwóch przypadkach holenderski jest narodowym językiem. Tak, jak to jest […]