Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Dodajesz „hurtem” wiele stron? SQT może rzucić na to okiem

Co się stanie, jeżeli nagle dodamy do swojej witryny dużą ilość podstron – w omawianym przypadku 200 tysięcy? Taki nagły przyrost może zwrócić uwagę SQT. To, co mnie najbardziej zaciekawiło w tym krótkim filmie to fakt, że Matt zaleca dodawanie stron w partiach – ponieważ „nie jest naturalne pozyskanie „ot tak” tak sporej ilości treści wysokiej jakości. I drugie pytanie, jaki mi się tutaj nasuwa – czyżby można było […]

Hangout z Johnem Muellerem – 12-04-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Pało wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? na pierwszy ogień dzisiaj poszła strona http://www.freeadvice.com – jej właściciel podejrzewał Pingwina; zdaniem Johna linki nie są problemem, bardziej chodzi o jakość strony. Zgadzam się z tym – strona sama z siebie nie prezentuje dużej jakości, zobaczcie zresztą sami np. na http://www.freeadvice.com/law-questions/by-law-is-a-beneficiary-o-189969.htm – mało unikalnej treści, zatem moim […]

Najczęstsze błędy związane z używaniem tagu kanonicznego (rel=”canonical) na stronie

Tag kanoniczny jest używany w sytuacji, gdy mamy w serwisie zduplikowaną treść – za jego pomocą wskazujemy wyszukiwarce preferowaną wersję strony. Obowiązkowo rel=”canonical” powinno się stosować np. w sklepach internetowych na stronach kategorii, w sytuacji, gdy możemy sortować produkty według różnych kryteriów – używając tagu kanonicznego „mówimy Google”, co jest najważniejsze (najczęściej główna strona kategorii, bez ustawionego jakiegokolwiek porządku sortowania), czyli co chcemy, aby znalazło się w SERPach. […]

Hangout z Johnem Muellerem – 08-04-2013

Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? przy filtrze za linki ręcznym strona może wyjść z filtra szybciej niż przy filtrze algorytmicznym – sposób rozpatrywania przez Google przewinień ręcznych wygląda inaczej; przy algorytmicznym filtrze Google musi odwiedzić pliki wskazane w disavow toolu. Przy ręcznym nie ma takiej konieczności. rozszerzenie domeny nie wpływa na jej postrzeganie przez Google – czyli żadnej zmiany w tym zakresie nie ma linkowanie wewnętrzne na stronie z anchorem […]

Allegro igra z Google – ukryty H1 na stronie kategorii

Wszyscy dobrze pamiętają, że Tablica.pl rok temu została zafiltrowana przez Google – ręczny filtr – za stosowanie praktyk sprzecznych z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. Jak się okazało jednak … osoby odpowiedzialne za promocję strony uważały, że Google się pomyliło, ba – nawet „poszły na wojnę z Google„. W cytowanym artykule odniosłem sie do tego, zauważając, że zamiast „się burzyć” na słuszne zastrzeżenia trzeba po prostu „posprzątać po sobie”. Długo […]

Strona sprzedaje linki? Google zeruje ich moc

Strona, która linkuje do mojej witryny, została ukarana za kupowanie linków. Czy mam się obawiać konsekwencji dla swojej strony? Jeżeli strona sprzedaje linki i Google „to wychwyci” to widocznym znakiem spadku zaufania do takiej witryny jest spadek wskaźnika Pagerank (o około 30-40%). To konsekwencja dla strony. Natomiast jest jeszcze kwestia linków wychodzących z takiej witryny – takie linki tracą moc przekazywania PR – czyli przestają wpływać na kształtowanie pozycji […]

Przedstawiam wyniki stwierdzonych najważniejszych błędów na stronie: http://www.blog.seo-profi.pl

Dzisiaj rano patrzę do skrzynki mailowej bloga, a tam widzę coś takiego Ponieważ jestem spokojną osobą i trudno mnie zdenerwować, powiem tak – podziwiam autora za trzy rzeczy: Po pierwsze – za takie ustawienie „spamoemailingu”, że dostałem to i ja – przy okazji blog należy do osoby fizycznej, więc GIODO się kłania… Po drugie – mam ustawione przekierowanie 301 na adres bez www – jak zatem zanalizowano podany w emailu adres? 🙂 […]

Kiedy strona wróci do indeksu Google po awarii serwera?

Z takimi pytaniami stykam się bardzo często. Sytuacja, w której serwer przestaje chwilowo działać i akurat wtedy bot wchodzi na stronę i … nic tam nie widzi, zdarza się dosyć często. Od dawna stoję na stanowisku, że każdy webmaster, któremu zależy na stronie, powinien wydać kilkadziesiąt złotych na dobry, sprawdzony serwer. Od razu mówię, że w ten cenie można znaleźć dobre maszyny, z dobrym supportem – cena za serwer na poziomie 300 zł netto […]

Czy można generować w danych strukturalnych ocenę kategorii na podstawie ocen produktów?

Od czasu do czasu widzę takie zastosowania, zwłaszcza w przypadków sklepów – ocena kategorii jest zagregowaną oceną produktów, jakie się w niej znajdują. Właściciele decydują się na taki zabieg, aby zwiększyć widoczność stron kategorii w Google. Niestety, w zdecydowanej większości tak ustawione oceny kategorii nie pojawiają się w SERPach. Rzadko się udaje to osiągnąć. Od czego zależy w tym wszystkim sukces? Do napisania wpisu skłonił mnie dzisiejszy wątek z Forum […]

Czy Google wciąż potrzebuje tekst, aby zrozumieć zawartość strony?

Pytanie, które tym razem zadano Mattowi, brzmiało w tłumaczeniu (niedosłownym): Usunąłem sporo tekstu ze strony i zastąpiłem go grafikami. Współczynnik odrzuceń znacznie spadł, konwersje i czas pobytu na stronie jednak wzrosły. Pytanie – czy Google nadal potrzebuje tekstu, aby zrozumieć zawartość witryny? Odpowiedź Matta jest krótka – Tak.  Nawet, jak strona składa się z samej grafiki, to są sposoby na to, aby ją uczynić lepiej „przyswajalną” przez wyszukiwarkę. […]

Czy Google może potraktować użyteczne linki na stronie jako … kupione?

Na bardzo ciekawe pytanie odpowiadał ostatnio Matt – rzecz dotyczyła płatnych linków. „Na naszej turystycznej stronie znajdują się linki do hoteli i innych miejsc noclegowych z branży, które rekomendujemy. Nasi użytkownicy bardzo sobie je cenią. Nie są to płatne linki, zatem nie posiadają one atrybutu nofollow. Co należy jednak zrobić, aby także i Google w taki sposób je postrzegało i nie karało strony, która emituje „takie linki” z atrybutem dofollow, za sprzedaż linków pozycjonujących?” […]

Jak Google postrzega witryny składające się tylko z … jednej strony?

W pytaniu chodziło stricte o postrzeganie przez Google witryn składających się z jednej strony, na której zaimplementowano spore ilości CSS i JS, które to witryny niosą dla osoby je odwiedzającej takie same doznania jak rozbudowane witryny – składające się z wielu stron. Odpowiadając na tak postawione pytanie Matt przypomina, że Google coraz lepiej radzi sobie z „wyciąganiem tekstu” np. z JS. Google jednocześnie nie zmusza użytkowników do tego, aby budować bardziej rozbudowane serwisy […]