Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Linki w widżetach i infografikach mają mieć nofollow – Matt Cutts

W końcu poznaliśmy jasne stanowisko Matta w tej kwestii. Pytanie, jakie mu postawiono brzmiało: „Co należy zrobić z linkami znajdującymi się w widżetach czy infografikach? Czy powinny one mieć ustawione atrybuty na nofollow? Mam poinformować osobę zainteresowaną wstawieniem tego typu elementu na stronę, że kod zawiera link – i dać mu możliwość jego nieumieszczenia?” Google widzi bardzo dużo sytuacji w chwili obecnej, związanych z „przemycaniem” linków poprzez używanie tego typu elementów. […]

Co zrobić jak ktoś linkuje do strony z witryn, z których nie chcemy mieć linków zwrotnych

Dzisiejszy filmik przeznaczony jest stricte do osób, które stawiają dopiero swoje kroki w SEO. Chyba każdy z nas widział w profilu swoich linków różne „kwiatki” – a dokładniej mówiąc linki z domen, z których nie powinno ich być – np. ze stron pornograficznych do strony poświęconej … doradztwu finansowemu :). Czy mamy panikować, jak znajdziemy kilka takich linków? Zdaniem Matta – i z mojego doświadczenia – powiem, że nie. Jeżeli analizując domeny […]

Jak Google traktuje stronę z tekstem widocznym po nacisnięciu przycisku

Ostatnio kilka razy byłem o to pytany, więc jest okazja, aby „podeprzeć się” autorytetem Google w tym zakresie. Matt potwierdza coś, co jest dla mnie „oczywistą oczywistością” – dopóki na stronie znajdują się przyciski/elementy, po kliknięciu w które użytkownik wie, czego może się spodziewać – jest OK. Czyli przyciski w stylu „Ostatnie komentarze” czy „Dane techniczne”, po kliknięciu w które pojawia się na stronie oczekiwany tekst, nie naruszają Wskazówek […]

Hangout z Johnem Muellerem – 30-07-2013

Najważniejsze, moim zdaniem,  kwestie, poruszone na hangoucie Linkowanie z artykułów prasowych Od tego zaczął się hangout , sporo czasu poświęcono na linki zawarte w artykułach prasowych. Stanowisko Google jest tutaj jasne – linki takie powinny mieć atrybut nofollow, ponieważ artykuły są tworzone przez właścicieli stron, którzy następnie płacą za umieszczenie ich na wybranych stronach. Możliwe jest zastosowanie anchoru dofollow związanego z nazwą domeny – jednak jak […]

Depozycjonowanie konkurencji SWLem – sprawa jest w prokuraturze, są podejrzani

Krótki wpis, który nawiązuje do bardzo gorącej ostatnio kwestii, jaką jest depozyjonowanie konkurencji – jest to, przypomnę, czyn nieuczciwej konkurencji. Wpis warty zwrócenia nań uwagi, ponieważ udowadnia, że wbrew twierdzeniom co niektórych, że nie można namierzyć osoby, która depozycjonuje, jest to jak najbardziej możliwe. Jakiś czas temu jedna firma zauważyła, że ktoś ich depozycjonuje swlem. Sprawa została zgłoszona do prokuratury. O ile pamiętam miało to miejsce w grudniu […]

Jakie będzie polskie SEO bez Kaspara?

Dzisiaj na Forum Google Kaspar Szymański – znany od lat pod ksywką Guglarz – opublikował wpis, którego wstęp zaczyna się tak: 2599 dni lub 7 lat, 1 miesiąc i 11 dni minęło od mojego pierwszego, oficjalnego wpisu na polskim forum Google dla webmasterów. Dzisiejszy będzie jednym z moich ostatnich jako Guglarza. Po siedmiu latach zdecydowałem podjąć nowe wyzwania 🙂 Informacja zasługująca na newsa roku w polskim SEO  – […]

Przeczytane w Sieci – SEO, SEM – 08-05-2013

Kolejny wpis, w którym przybliżam ciekawe publikacje znalezione w Sieci (strony anglo-oraz niemieckojęzyczne). Wpisy warte moim zdaniem dyskusji/rozwinięcia są umieszczane w specjalnie do tego stworzonym dziale na Forum SEO – „Przeczytane w Sieci”. Znajdziecie tam także wzmianki o innych, nie wymienionych tutaj, publikacjach. Powiadomienia od Google mogą … wprowadzać w błąd – jak 25 kwietnia dostałeś powiadomienie o tym, że Googlebot ma problem z wejściem na twoją stronę to sprawdź, czy to powiadomienie nadal jest […]

Danny Sullivan i Matt Cutts – Q&A

Na SearchEngineLand ukazał się krótki wywiad, jaki przeprowadził Danny z Mattem. Poniżej jego krótkie streszczenie (D.S) Dlaczego Webmasterzy w przypadku ręcznych filtrów nie są informowani dokładnie (w każdej sytuacji) o tym, co spowodowało przewinienie? (M.C) Na przestrzeni czasu znacznie poprawiliśmy komunikację z webmasterami w tym zakresie. Dążymy do tego, aby wiadomości były bardziej konkretne. (D.S) W sytuacji, gdy ktoś dostanie powiadomienie, które nie wskazuje dokładnie na rodzaj przewinienia (linki, ukryty tekst […]

Hangout z Johnem Muellerem – 26-04-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? Ukrywanie nagłówka H1 pod logotypem Nawiązałem do sytuacji, o której pisałem wczoraj przy okazji. Odpowiedź była szybka i konkretna – z punktu widzenia Google jest to ukrywanie tekstu i takiej sytuacji należy unikać. No cóż – kolejna sytuacja, w której Allegro.pl „zbyt nienaturalnie” obchodzi Wskazówki Google. Zastanawiam się, dlaczego tak duży […]

Czy wzajemne linkowanie swoich domen narusza Wskazówki Google dla Webmasterów

„Załóżmy, że mam stronę poświęconą wędkowaniu – A. Następnie tworze stronę poświęconą tylko jednej metodzie łowienia – na woblera – strona B. Czy linkowanie A –> B to złamanie Wskazówek Google dla webmasterów? Obie strony należą do mnie, obie są wysokiej jakości.” Odpowiadając na tak postawione pytanie Matt krótko stwierdza – linkowanie domeny B z domeny A nie jest złamaniem Wskazówek. Matt jasno podkreśla, że nie widzi problemu w sytuacji, gdy mamy dwie strony. ALE […]

Przeczytane w Sieci – SEO, SEM – 21-04-2013

Kolejny wpis (po dłuższej przerwie), w którym przybliżam ciekawe publikacje znalezione w Sieci (strony anglo-oraz niemieckojęzyczne). Wpisy warte moim zdaniem dyskusji/rozwinięcia są umieszczane w specjalnie do tego stworzonym dziale na Forum SEO – „Przeczytane w Sieci”. Znajdziecie tam także wzmianki o innych, nie wymienionych tutaj, publikacjach. To tyle na dzisiaj. Zachęcam co śledzenia „Przeczytane w Sieci” i do rozwijania działu o Wasze własne znaleziska oraz uwagi :).

Hangout z Johnem Muellerem – 22-04-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Na co zwróciłem dzisiaj uwagę? Pamiętajmy o tym, że narzędzie do zrzekania się linków (disavow tool) działa tak długo, jak długo mamy wgrany plik. Jego usunięcie spowoduje „przywrócenie mocy” linkom, których się zrzekliśmy. Zalecane jest pozostawienie pliku i raczej dodawanie domen/urli, niż ich kasowanie. Ustawienie przekierowania 301 nie oznacza, że stara domena […]