Blog

Przekazywanie wiadomości z Narzędzi Google dla Webmasterów na Twój email

Nie od dzisiaj wiadomo, że ważne domeny warto mieć dodane w Narzędziach dla Webmasterów. Powodów jest kilka: pokazywana jest najbardziej dokładna ilość linków prowadzących do naszej witryny spośród wszystkich narzędzi dostępnych na rynku, mamy możliwość śledzenia błędów indeksowania, a co za tym idzie szybkiej poprawy witryny. Możemy zgłaszać stronę do indeksu Google, śledzić przyrost +1 – itp. itd. Nie każdy jednak ma czas (i pamięta), aby logować się […]

Jakim narzędziem sprawdzić nagłówek HTTP

Kiedy przydaje się analiza nagłówków HTTP Gdy chcemy sprawdzić, jaki kod jest zwracany w sytuacji, gdy stronę odwiedza Googlebot, a jaki, gdy inny użytkownik. Niekiedy mamy pewne problemy ze stroną, nie wiemy, czy np. dobrze zastosowaliśmy przekierowanie. Gdy dzieje się ze stroną coś dziwnego – np. przestała się wyświetlać w Sieci. Dzięki niemu możesz np. sprawdzić, czy czasem przez pomyłkę zamiast przekierowania 301 nie ustawiłeś np. 302. Niedawno jeden z webmasterów miał tutaj spory […]

Jak poprawić szybkość ładowania strony za pomocą narzędzia Google online

W sieci jest kilka ciekawych narzędzi, za pomocą których możemy sprawdzić nie tylko szybkość ładowania się strony, ale także i otrzymać od razu wskazówki, które mają na celu zoptymalizowanie jej, poprzez poprawę odpowiednich elementów składających się na stronę. Od niedawna takie narzędzie oferuje także i Google. Pod adresem, podanym w dziale Przydatne narzędzia online znajdziemy przyjazny interfejs, dzięki któremu w szybki sposób sprawdzimy, czy nasza strona jest zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania. O szybkość […]

Przez przypadek usunąłeś url w Narzędziach? Spokojnie – da się to odkręcić

W Narzędziach Google dla Webmasterów jest możliwość usuwania adresów url z wyszukiwarki. CO zrobić, jak się „rozpędziliśmy” – i usunęliśmy coś, czego nie chcieliśmy usuwać? Przede wszystkim – nie wpadać w panikę 🙂 Następnie należy wykonać odpowiednie działania: Na stronie głównej Narzędzi dla webmasterów znajdujemy witrynę, której problem dotyczy. W menu znajdujemy Konfiguracja witryny, a następnie wybieramy Dostęp robotów. Następnie znajdujemy Usuń adres URL. Na koniec klikamy […]

Wytyczne dla pracowników Google SQT wyciekły do Internetu. I co z tego?

Temat trochę niezauważony, natknąłem się na niego na Search Engine Land. Zawiera on wskazówki, jakimi powinni kierować się pracownicy Search Quality Team przy ocenianiu stron internetowych. Google musiało szybko zainterweniować, ponieważ pod wspomnianym adresem, w poście mamy informację, że We’d had it posted earlier ourselves, but Google said that it was a copyrighted document, and since he hadn’t done any fair use […]

Czy właściciele stron dbają o swoje witryny?

Bardzo często na Forum Pomocy Google pojawiają się wątki, w których właściciele zarzucają wyszukiwarce niesłuszne spadki ich witryn. Przy okazji często pojawia się stwierdzenie, że „inni mają to samo i nic się im nie dzieje”. Chcę się skupić w tym poście na „podejściu” do tematu. Jak to wygląda w rzeczywistości?. Otóż śledząc już od lat wątki na Forum zauważyłem, że niestety rzadko można odpowiedzieć twierdząco na pytanie postawione w tytule wpisu. Z reguły tak nie jest, […]

Udział Google w amerykańskim rynku wyszukiwarek

W Polsce udział ten wynosi już od wielu miesięcy około 97% – w ostatnich miesiącach widać spadek z ponad 98% do 96,47% na przełomie września i października (najnowsze statystyki zawsze są dostępne pod adresem http://ranking.pl/pl/rankings/search-engines.html) OK – jak to wygląda w USA? Czy na swoim rynku też Google posiada tak silną pozycję? Otóż – nie. W Stanach Udział w rynku wynosi prawie 2/3 Jak widać, w Polsce Google „mocno się trzyma”, znacznie lepiej, […]

Jak Google walczy ze spamem – czy rzeczywiście czas reakcji na spam raporty jest bardzo długi

Jak wiadomo Google zachęca do przesyłania tzw. spam raportu w sytuacji, gdy użytkownik uzna, że jakaś strona nie powinna się wyświetlać (wysoko) w wynikach wyszukiwania Google. Użytkownicy jednak często narzekają, że zgłoszenia nic nie dają, ponieważ nierzadko nawet i po roku czasu, czy po wysłaniu x ilości  spam raportów, dana strona nadal znajduje się w wynikach wyszukiwania. Liczne wątki na ten temat można znaleźć na każdym forum poświęconym optymalizacji i pozycjonowaniu stron […]

Czy warto dodać stronę do Search Console?

Odpowiedź jest prosta – tak. Strona dodana do Search Console umożliwia nam lepszą nad nią kontrolę, m.in: 1) Znamy bardziej dokładną liczbę zaindeksowanych stron, które prowadzą do naszej strony (site: nie wskazuje ich tak dużo, zaś inne narzędzia można np. zablokować w robots.txt – np. robota Yahoo – i już wyniki będą niedokładne (pomijam fakt, że Yahoo wskazuje znacznie mniej linków niż kiedyś, od czasu, jak […]

Kreator stron Net-Art – nazwa.pl – problem z podwójnym indeksowaniem i przekierowaniem 301

Kreator stron dostępny w firmie Net-Art na stronie nazwa.pl wzbudza zaufanie. Dopracowana grafika, przyjazność obsługi, a przede wszystkim szeroka gama dostępnych szablonów, w dodatku tematycznych, połączona z na szeroką skalę prowadzoną reklamą sprawia, że wielu właścicieli, zwłaszcza małych firm, decyduje się, do czasu pozwolenia sobie na wydatek rzędu paru tysięcy złotych na stronę, na skorzystanie z tego rozwiązania. Wsparcie BOKu jest świetne, w promocji istnieje możliwość dopasowania strony […]

Czy warto korzystać z ofert wzajemnej wymiany linków?

Osobiście jestem przeciwny wymianie linków, z prostej przyczyny – nigdy nie wiadomo, co zrobi właściciel linkowanej domeny, czy czasem nie będzie chciał bardziej „zakombinować” z Google – a to może prowadzić stronę linkującą do przykrych konsekwencji, na banie w skrajnym wypadku kończąc. O ile jednak osoby obyte z SEO wiedzą na co zwracać uwagę, o tyle jednak ktoś, kto nie wie, jakie zagrożenia niesie za sobą wymiana linków, może na tym źle wyjść. Ofert […]

Czy warto korzystać jeszcze z mieszarek?

Jakiś czas temu Google usunęło kilka dużych serwisów, na których istniało założonych wiele spamerskich subdomen. Chodziło o tzw. freehosty – jak np. co.cc. Zostało to szybko skomentowane przez samego Guglarza, który stwierdził, że „if freehosts appear 2b massively spammed Google reserves the right2take action on the entire site” Dzisiaj pojawił się na Forum nowy wątek, który zwrócił moją uwagę dlatego, że został napisany krótko po zamieszaniu z domenami […]