Blog

Nokaut.pl otrzymał filtr za kupno linków w Prolink.pl. Dowód?

Po przedwczorajszym (ale ten czas leci) filtrze, jaki spotkał m.in. Ceneo czy Nokaut, wiele osób próbuje upatrywać w zaistniałej sytuacji próby „oczyszczenia sobie przez Google” rynku przed wejściem na niego ich własnego systemu. Tymczasem dzisiaj na zaprzyjaźnionym blogu ukazał się ciekawy wpis, w którym autor przedstawia ewidentny dowód na to, że Nokaut kupował linki na giełdzie linków Prolink.pl Zachęcam do lektury wpisu. Ciekawy jestem, co teraz powiedzą zwolennicy „spiskowych teorii” …

Quo vadis, SWLe – czeka nas koniec serwisów sprzedających linki?

Po przedwczorajszym zamieszaniu, związanym z zafiltrowaniem popularnych serwisów, takich jak Ceneo czy Nokaut, które ujrzało światło dopiero wczoraj czas zastanowić sie, już na spokojnie, nad konsekwencjami tego kroku ze strony w Google. Sonda, którą umieściłem we wczorajszym wpisie w chwili pisania obecnego pokazuje, że większość osób, które oddały w niej głos, uważa interwencję Google za „pokaz siły”, który nie wprowadzi w dłuższym okresie czasu żadnych znaczących zmian. Zapytałem zatem na profilu […]

Duży w Google (nie) może więcej? Czyżby w końcu Google zaczęło równo traktować małe firmy i takie serwisy jak Ceneo, Skąpiec czy Nokaut?

Raptem cztery dni temu pisałem o słynnej już wypowiedzi Kaspara Szymańskiego, znanego w Polsce jako Guglarz, który powiedział Zespół Google Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach gdzie zaistniała taka potrzeba. Mamy nadzieję, że z czasem więcej klientów SWLi przemyśli swoją strategie zdobywania linków. Minęły trzy dni i … na próżno szukać w Google stron […]

Nieuczciwe zapisy w umowach o pozycjonowanie – warto wiedzieć, jak podpisało się umowę jako konsument

Umowy o pozycjonowanie z reguły – w większości przypadków, powinienem raczej napisać – podpisywane są między firmami – SEO oraz Klientem. Niekiedy jednak zachodzi sytuacja, gdy stroną jest konsument – np. osoba nie ma założonej jeszcze działalności gospodarczej, ponieważ nie chce sobie robić kosztów, albo też z innych powodów musi się z tym na razie wstrzymać – a jednocześnie chce/musi już zacząć promować swój przyszły biznes. Sporo jest wątków w Internecie […]

Maksymalna wielkość pliku robots.txt, którą potrafi przeczytać Google

Plik robots.txt wykorzystywany jest do ograniczania dostępu do stron serwisu przez roboty wyszukiwarek. Poprzez odpowiednie zapisy możemy np. wyłączyć z indeksowania te strony, na których nam nie zależy (oczywiście powinniśmy mieć na uwadze to, że jeżeli wyłączymy je z indeksowania, ale w sieci będą znajdowały się odnośniki do tychże stron, to … i tak będą one pojawiały się w Google) Nie spotkałem się do tej pory z jakimś specjalnie dużym plikiem, te, które wykorzystuję są standardowej postaci, nie są większe niż kilkanaście […]

Nieuczciwe praktyki firm pozycjonerskich – czego unikać, na co zwracać uwagę przy wyborze oferty firmy SEO

Zachęcam wszystkie osoby które miały do czynienia z różnymi „dziwnymi” praktykami firm pozycjonerskich, na grupę Etyka w SEO w serwisie GoldenLine. Powstała ona, aby promować etyczne metody pracy związane z branżą SEO – od pozyskiwania Klienta po analizę umowy, na … jej rozwiązaniu kończąc 🙂 Ciężko jest opisywać wszystkie „przypadki” „robienia Klientów w konia” przez „specjalistów SEO” na moim blogu – czasami są one zbyt mało „treściwe”, aby […]

Czy czeka nas koniec SWLi oraz serwisów sprzedających linki, takich jak Prolink, SeoPilot czy Linkolo?

Koniec roku 2011 to zawirowania w SERPach związane z „wypadnięciem z nich” sporej części domen regionalnych. Jak pisałem dzisiaj, wiele osób obserwuje obecnie powrót do indeksu domen, które były zafiltrowane. Sytuacja ta na tyle wydała mi się dziwna, że postanowiłem napisać dzisiaj rano cytowany post, umieszczając w nim też ankietę, dzięki któej osoby czytający artykuł mogą podzielić się swoimi spostrzeżeniami w zakresie „powrotu domen do indeksu”. Zaznaczyłem […]

Koniec filtrów na domenach regionalnych?

Ciekawa dyskusja pojawiła się dzisiaj na PiO, dotycząca … powrotów domen regionalnych, które w związku z nowym updatem algorytmu znajdowały się w filtrze od grudnia 2011 roku. Czytając wątek ma się wrażenie, że … to, co Google wtedy zrobiło nie zadziałało chyba zbyt dobrze i wyszukiwarka postanowiła „poprawić” błąd. Tym bardziej, że według osób, które wypowiadają się w przedmiotowym wątku Nie tylko firmowe wracają, mi zaplecze na wróciło, a i bym zapomniał, zero, totalne […]

IAI-Shop.com podejmuje kroki prawne względem Google

Jak można przeczytać na stronie IAI-Shop.com – firmy specjalizującej się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań osobom zainteresowanych posiadaniem własnego sklepu internetowego (oprogramowanie+serwer) – firma podjęła właśnie kroki prawne względem Google. Związane jest to z tym, że Google w przeglądarkach Chrome i Firefox błędnie, według IAI-Shop.com, podaje informacje, że strona, na którą użytkownik chce wejść, jest stroną wyłudzającą dane. Według firmy Niestety, ale wyświetlanie komunikatu jest niezależne […]

Decydując się na usługi SEO myśl – nie daj się namówić na promocję

Ciekawy film pojawił się pod koniec roku na platformie Polsatu odnośnie skutków nieczytanie umów o pozycjonowanie stron. Tak należy moim zdaniem podsumować program.Powinna to być przestroga dla tych Klientów firm SEO, którzy podpisują umowy nie czytając ich – a później okazuje się, że „jest problem”. Szkoda, że reporterzy nie przyjęli obiektywnego stanowiska w reportażu. Film jest tendencyjny, Klienci się żalą, że zostali oszukani przez firmę SEO. OK, pewne działania […]

Co to jest cloaking? Jakie ryzyko niesie za sobą jego stosowanie?

Cloaking to prezentowanie robotowi Google innej treści niż osobom, które odwiedzają daną witrynę. W przeważającej części przypadków taka sytuacja nie ma miejsca – zarówno człowiek, jak i robot, widzi te same (bez wnikania w szczegóły związane z np. kodem strony) treści. Czym jest cloaking? Definicja cloakingu jest krótka – jest to prezentowanie robotowi Google innej treści niż osobom, które odwiedzają daną witrynę. W przeważającej części przypadków taka […]

Duży spadek stron w e-weblinku – przypadek czy interwencja Google?

Użytkownicy systemu wymiany linków e-weblink zauważyli wczoraj spory spadek zarówno witryn, jak i stron znajdujących się w systemie e-weblink:  Od 14 stycznia z 81.000 domen spadło już do 67.000 Takiego czegoś jeszcze nie widziałem takich spadków tak w krótkim czasie, chyba się zaczął początek końca w końcu mamy 2012r i do grudnia pozostało jeszcze 11 mies @Guglarz jest pewnie z Siebie teraz bardzo dumny Śledząc wątek […]