Blog

Bezpłatny kurs Google Analytics Mariusza Gąsiewskiego

Mariusz od dawna zapowiadał, że pojawi się nowa wersja, ale z braku czasu do teraz się to nie udawało. Jednak – w końcu jest! Na blogu Mariusza jest do ściągnięcia zaktualizowany kurs Google Analytics, rzecz moim zdaniem niezbędna dla każdego, kto na poważnie – nie mówiąc już o zawodowych aspektach – zajmuje się optymalizacją stron internetowych w Google. Kurs liczy, bagatela – 285 stron! Zatem – trzeba zaparzyć dobrą […]

Jak uchronić sklep internetowy przed blokadą Google – porady z zakresu optymalizacji i pozycjonowania na Bankier.pl

Dzisiaj w serwisie Bankier.pl ukazał się artykuł  pod tytułem „Jak uchronić sklep internetowy przed blokadą Google?” Artykuł, jak można wywnioskować po tytule, miał na celu pomóc właścicielom sklepów internetowych w uniknięciu sytuacji, która spotkała dwa tygodnie temu popularne porównywarki cen, ukarane filtrem za stosowanie praktyk niezgodnych z Wytycznymi Google dla Webmasterów. Po zaanonsowaniu go na Google+ z zainteresowaniem zasiadłem do lektury. Czytam, czytam i … własnym oczom nie wierzę. W każdym […]

Uwaga na szantażystów, którzy chcą zmusić do podjęcia z nimi współpracy na pozycjonowanie stron

W związku z coraz większą ilością firm, które próbują żerować na nieświadomości wielu właścicieli stron, apeluję do czytelników bloga, aby uważnie czytali różnego rodzaju regulaminy i umowy – zwłaszcza te, związane z różnego rodzaju okazjami czy promocjami. Nawet, jak usłyszymy, że na coś wyraziliśmy zgodę, żądajmy dowodu, aby nie dać się wciągnąć w pułapkę sprytnemu szantażyście. Jakiś czas temu pisałem o tym, jak to niektóre firmy SEO pod „płaszczykiem” […]

Pozycjonowanie na Grouponie – czy warto?

Groupon w Polsce jest bardzo popularny (zresztą nie tylko u nas :). Sporo osób z niego korzysta, ponieważ można często wręcz za darmo skorzystać z usługi, za którą normalnie musielibyśmy znacznie zapłacić. Oczywiście zdarzają się już coraz częściej sytuacje, gdzie ktoś sztucznie zawyża ceny, aby potem obniżając je …  zarobić więcej na osobach, które zdecydują się na skorzystanie z kuponu. Dla mnie to jawne oszustko – jak oferowanie […]

Rozbudowę bloga czas zacząć …

Blog powstał 1 czerwca 2010 roku. Od tego czasu trochę już wody w Wiśle upłynęło. Powstało „trochę wpisów”, coraz więcej osób, nie tylko z branży – co cieszy! – je przegląda, coraz częściej pojawiają się dyskusje pod publikowanymi wpisami. To cieszy autora serwisu, ponieważ to oznaka zainteresowania, jakim cieszy się mój serwis w oczach czytelników. W tym roku planuję pewne zmiany i chciałbym w ich kontekście poprosić Was o jedną rzecz, […]

W długim okresie czasu nie warto stosować jednego anchoru przy pozycjonowaniu

Temat z pewnością znany wielu osobom. Zbyt ścisłe trzymanie się jednego anchor tekstu nie jest naturalne i z pewnością prędzej czy później zwróci uwagę algorytmu na stronę. Jest to logiczne, ponieważ wskazuje na próbę zmanipulowania wynikami wyszukiwania. Wszystko wskazuje moim zdaniem na to, w kontekście ostatnich zawirowań w SERPAch spowodowanych updatami algorytmu, którymi Google ostatnio „hojnie nas obdarza”, że trzymanie się ścisłe jednej tylko frazy nie jest dobrym podejściem […]

Zlecę depozycjonowanie strony – desperacja czy głupota?

Coraz ciekawiej dzieje się w branży SEO, skoro można znaleźć w internetowych serwisach ogłoszeniowych takie „kwiatki” Witam serdecznie, chciałbym zlecić depozycjonowanie 2 różnych stron- tematyka eventowa czyli organizacja imprez oraz dla znajomego tematyka produkcyjna. Pierwsze spowodowane nagminnym kopiowaniem treści, pomysłów, scenariuszy imprez, wyposażenia wnętrza lokalu itd ( oraz oczywiście walka o top) drugi przypadek nieetyczne ruchy w „realu” finansowe i szkalujące . […]

Koniec filtra nałożonego przez Google na Ceneo?

Wszystko chyba wskazuje na to, że niedawno skończyła się kara, jaką Google nałożyło na znane porównywarki sklepowe. Przynajmniej jeżeli chodzi o  Ceneo – nie zaobserwowałem podobnego zjawiska np. na Nokaucie czy Skąpcu. Pod Chromem widzę Ceneo w połowie TOP20 pod frazę „Ceneo”, w przypadku Safari pod koniec TOP20 – ale za to dodatkowo pojawiają się jeszcze podstrony tematyczne. Te strony tematyczne są chyba dowodem na to, że „trudny czas” dla Ceneo się powoli kończy. […]

Please Link 2 Me – zachęć odwiedzających do podlinkowania wpisu na blogu

Ostatnią wtyczkę, której użycie dzisiaj rekomenduję, jest Please Link 2 Me. Efektem jej użycia jest wyświetlanie się pod wpisem linka źródłowego do bieżącego wpisu, w formacie HTML, który po wklejeniu na stronie przyjmie postać linku Nie mam jak zmierzyć częstotliwości pobrać wygenerowanego za pomocą tej wtyczki kodu, jednak nawet, jak będzie ona pomocna w kilku przypadkach, to spełni funkcję, jaka została jej przypisana, a która jest widoczna w nazwie wtyczki […]

Redirection – wtyczka do WordPressa, która pamięta sama o zmiannie adresu url

Już dawno nie pisałem o przydatnych wtyczkach do WordPressa i postanowiłem dzisiaj to nadrobić.Na pierwszy ogień pójdzie bardzo ciekawy dodatek Redirection, który odpowiada za utrzymanie porządków w strukturze adresowej naszego serwisu. Jest to jedna z tych wtyczek, bez których nie wyobrażam sobie dobrego bloga. Dlaczego? Powody są co najmniej dwa: Przede wszystkim w bardzo łatwy sposób możemy ustawiać przekierowania 301 – wystarczy tylko skopiować w odpowiednie pola adres strony przekierowywanej oraz docelowej – i bez znajomości […]

Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron

Od czasu do czasu niektóre firmy SEO próbują pozyskać Klientów na swoje usługi SEO posługując się przy okazji ich reklamowania sformułowaniami z zakresu „certyfikatów”. Jak to wygląda w praktyce – czy Google wydaje takie certyfikaty? Czy w ogóle ktoś to robi? Należy wyraźnie podkreślić, że Google nie zajmuje się wydawaniem żadnych certyfikatów SEO. Wydaje, i owszem – ale z innych zakresów, jak np. Adwords. Nie słyszałem także do tej pory o żadnej instytucji/stowarzyszeniu, które […]

Firma SEO też musi czytać umowę o pozycjonowanie – niekiedy Klienci mają ciekawe pomysły

Dosłownie przed chwilą dostałem zapytanie o pozycjonowanie, w którym zaintrygowało mnie coś – a właściwie jedno zdanie Proszę o potwierdzenie, czy jest do zaakceptowania dołączona przez nas umowa współpracy. No to cóż, przy takim postawieniu sprawy nie miałem wyjścia – trzeba było wziąć się za lekturę umowy. Czytam sobie załącznik – i co widzę? Wypunktowałem sobie jej trzy fragmenty, ujęte w formie „chronologicznej”: Zleceniobiorca dokona w ciągu 20 dni roboczych od momentu podpisania […]