Blog

Najszybszy sposób na odświeżenie zawartości strony lub serwisu w Google

W Narzędziach Google dla Webmasterów znajduje się opcja „Pobierz jako Googlebot” Opcję standardowo wykorzystuje się w sytuacji, gdy np. nasza strona została zhakowana, usunęliśmy złośliwy kod – albo też „miał miejsce” „niechcący” cloaking 🙂 – i chcemy upewnić się, że Google widzi naszą witrynę „tak, jak powinien”. Jest to także najlepszy (no, może poza linkiem z dobrego serwisu) sposób na szybkie zaindeksowanie strony w Google – […]

Kancelarie przebijają się do klientów w Internecie – dlaczego dziennikarze nie poczytają przed napisaniem coś o SEO?

16 lutego ukazał się w dzienniku „Rzeczpospolita” artykuł Ireneusza Walencika dotyczący pozycjonowania stron kancelarii adwokackich. Z ciekawością się z nim zapoznałem – mało jest publikowanych informacji w polskich mediach o SEO. Niestety, po ostatniej publikacji na Bankier.pl znowu się zawiodłem poziomem merytorycznym artykułu. Zawsze myślałem, że przed publikacją artykułu ktoś go sprawdza pod kątem poprawności nie tylko stylistycznej, ale i merytorycznej. Dlaczego dziennikarz „nie odrobił” dobrze zadania domowego, przecież media to czwarta […]

Jak opisywać logotyp znajdujący się na stronie – za pomocą ALTa czy ukrycia poprzez CSSa

Po lekturze dzisiejszego wątku na Forum Google dotyczącego text-indent postanowiłem wrzucić na bloga film, który Matt opublikował już jakiś czas temu, ale który nie stracił na aktualności. Pytanie postawione Mattowi było proste: „Jak najlepiej wykorzystać logotyp znajdujący się na stronie dla celów związanych z SEO? Za pomocą ALT’a – czy może … ukryć tekst za pomocą CSS’a?” Odpowiedź? Krótka piłka – najlepszym sposobem jest atrybut alt. Koniec kropka. […]

Jak sprawdzić, co mówią, piszą o nas w Sieci – konkurenci, klienci, pracownicy?

Internet staje się medium, które coraz bardziej wpływa na nasze życie. Co chwilę ktoś publikuje w sieci artykuł na blogu, umieszcza komentarz na forum. Niekiedy są to dobre opinie, czasem neutralne, czasami jednak negatywne. Doświadczenie pokazuje, że im się szybciej o tym wie, tym lepiej – można podjąć potem odpowiednie kroki. Można monitorować pojawianie się informacji np. pod frazę składającą się z nazwy naszej firmy za pomocą bezpłatnej usługi […]

Czy text-indent stanowi naruszenie Wytycznych Google?

Ponieważ obserwuję od pewnego czasu sporo pytań z zakresu wpływu text-indent na widoczność strony w Google postanowiłem zadać to pytanie na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Osobiście miałem wrażenie, nazwijmy to, przypuszczenie (nie poparte testami), że Google jest nam w stanie „wybaczyć” stosowanie tego elementu w sytuacji, gdy dotyczy to menu. Ale już inne kwestie mogą „podpadać pod paragraf”. Okazało się jednak, że … nie do końca. Jak można przeczytać na blogu Googlerki […]

Google poprawiło skuteczność wychwytywania stron będących w systemach sprzedaży linków?

Bardzo ciekawy wpis zauważyłem dzisiaj na Facebooku na tablicy osoby, która z Internetem związana jest od bardzo długiego czasu. 4 dni temu jednego z moich blogów (w domenie www.(…).pl) dodałem do systemu Seopilot. Dziś Google poinformowało mnie o tym, że coś w tej domenie narusza wskazówki dla webmasterów i wyzerowało „site:”. Przypadek? Nie sądzę… Co Wy na to? Ktoś zaobserwował większą „czułość” ze strony Google od końca stycznia w zakresie wychwytywania stron biorących udział w systemach sprzedaży […]

W jakich sytuacjach brak tagu kanonicznego jest „małych grzechem”

Tag kanoniczny został wprowadzony przez Google, aby właściciele serwisów mogli wskazać wyszukiwarce oryginalny dokument, w sytuacji, gdy w serwisie istnieją duplikaty stron, różniące się między sobą np. tylko sposobem prezentacji danych w wyniku ich sortowania – jak w przypadku choćby sklepów internetowych, gdzie produkty w danej kategorii można oglądać posortowane po cenie czy ilości opinii w komentarzach – a wszystkie takie strony mogą zostać zaindeksowane przez Google. Wskazując wersję […]

Czy każdy może sam zajmować się pozycjonowaniem swojej strony

Do napisania tego wpisu skłoniła mnie dyskusja, którą śledzę od pewnego czasu na Goldenline. Tytuł wątku „Czy firmy pozycjonujące to kłamcy” jest bardzo ciekawy, nieprawdaż? 🙂 Praktycznie się nie udzielałem w tym wątku, który dla mnie trochę przybrał rozmiar „pyskówki”, ale dzisiejszy wpis Pani Marii Szlajter skłonił mnie do napisania artykułu na blogu. Osoby, które mnie znają, wiedzą, że kwestie etyki w biznesie są u mnie na pierwszym miejscu. Oznacza to jednak […]

Czy usunięcie pliku Sitemap może wpłynąć negatywnie na pozycję strony w Google

Wątek dotyczący wskazanej w temacie kwestii pojawił się na Webmaster World. Właściciel strony pytał się, czy usunięcie takiego pliku z Narzędzi Google dla Webmasterów może negatywnie wpłynąć na pozycję jego strony w Google. I am adding a forum to my website and obviously I won’t be able to keep up with the sitemap. And I was wondering – should I remove the sitemap from WMT or keep it (incomplete)? Anyone experienced a downside […]

Czy warto przedłużać wpis w katalogu Panoramy Firm z punktu widzenia SEO?

Coraz więcej osób pyta się mnie, czy warto przedłużyć wpis w Panoramie Firm, jeżeli link ma nam służyć tylko ze względu na SEO. Odpowiadając na tak postawione pytanie chciałbym zaznaczyć, że abstrahuję od tego, że Google importuje wpisy od Panoramy Firm tworząc wizytówki firm, będące źródłem jakiegoś ruchu na stronie, oraz od „funkcjonalności” drukowanych katalogów firm – we wpisie chcę się skupić tylko na aspekcie związanym z wpływem linku w serwisie na pozycję docelowej strony w wyszukiwarce […]

O ile spadł ruch w porównywarkach cenowych po wprowadzeniu filtru od Google

Dzisiaj zastanawiałem się, jak bardzo spadł ruch w porównywarkach cenowych po nałożeniu na nie filtru od Google. Postanowiłem sprawdzić w Alexa, jak on wygląda teraz – i jak było przed wprowadzeniem filtra, porównując wartości dla „głównych bohaterów”: porównywarek cenowych Ceneo, Nokauta, Skąpca oraz serwisu aukcyjnego Świstaka. Oto, co się okazało     Jak widać, daje się wyraźnie zauważyć spadek ruchu od końca stycznia o kilkadziesiąt procent – sporo. […]

Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów – już dostępna w Helionie

Jakiś czas temu zastanawiałem się nad wydaniem książki poświęconej tematyce SEO, jednak po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że … skupię się bardziej na swoim blogu, zaś książki z zakresu SEO, jakie będą się pojawiały na rynku, będę starał się w miarę możliwości opisywać w formie krótkiej recenzji. Właśnie w wydawnictwie Helion ukazała się właśnie autorów DannyDover oraz Erik Dafforn pod intrygującym tytułem „Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów„. […]