Blog

Zmień kurs. Prawdziwa historia przemiany przywództwa. L. David Marquet

Stereotyp dowódcy okrętu wojennego (notabene funkcjonujący praktycznie bez wyjątku jeszcze do niedawna) sprowadza się do krótkiego stwierdzenia: „Kapitan to bóg na statku.” David Marquet nie był przekonany, że to dobra droga i wdrożył na swoim USS Santa Fee w latach 1999-2001 innowacyjny sposób zarządzania zespołem, który uczynił najgorszy okręt w zespole wzorem dla całej floty. Dowiedz się, jak do tego doszło. W książce nie znajdziesz opisów sekretnych misji łodzi podwodnej. Jednak […]

W jaki sposób zaindeksować całą stronę, portal czy sklep internetowy

Posiadając stronę, portal czy sklep internetowy dążyć powinniśmy do tego, aby zaindeksować wszystkie kluczowe podstrony. O ile nie powinno to być wyzwaniem dla zwykłej strony, to jednak w przypadku sklepu internetowego czy portalu nie jest to już takim prostym zadaniem. Co nie oznacza, że nie jest to możliwe. Nie zawsze wszystkie strony, na których indeksacji nam zależy, znajdują się w indeksie Google. Bardzo często sytuacja wygląda w ten sposób, że tylko niewielka część przesłanych w sitemapie stron jest […]

Search Console – Strona zindeksowana, ale zablokowana przez plik robots.txt

Nie każda strona zasługuje na to, aby zostać zaindeksowaną. Strona logowania do panelu klienta, polityki prywatności czy regulaminu w sklepie internetowym to wprawdzie istotny element strony, jednak nie zasługuje na to, aby był widoczny w wynikach wyszukiwania. Teoria Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google, Google zawsze przestrzega instrukcji z pliku robots.txt, jednak ta blokada nie działa wtedy, gdy ktoś inny utworzy link do danej strony. Lata temu, jeżeli chciało się zablokować […]

Jak uniknąć zagrożeń w procesie pozycjonowania/współpracy z firmą SEO?

Wielu spornych sytuacji, jakie mają miejsce podczas współpracy klienta z firmą SEO, można byłoby uniknąć, gdyby tylko klient mniej zwracał uwagi na to, w jaki sposób jest mu sprzedawana usługa, a zainteresował się tym, co tak właściwie kupuje oraz na jakich warunkach, a później skutecznie egzekwował realizację zapisów umowy od firmy SEO. W niedawno opublikowanym artykule napisałem, że w przypadku usług SEO często nie jest ważne co jest sprzedawane, ale w jaki sposób. Owszem, dobry […]

Search Console – Strona zawierająca przekierowanie

Informacja o tym, że strona nie została zaindeksowana, bo zawiera przekierowanie, nie oznacza, że coś z Twoją stroną jest nie tak. Należy jednak sprawdzić, dlaczego Google pokazuje taką informację oraz w której sekcji – czy we wszystkich przesłanych stronach, czy we wszystkich znanych stronach. Strony ewoluują – tworzone są nowe treści, stare są aktualizowane lub usuwane. Niekiedy w wyniku tych działań jakąś stronę usuwamy z witryny, a ponieważ prowadziły do niej wartościowe odnośniki, ustanawiając przekierowanie 301 […]

To, jak dzisiaj są sprzedawane usługi SEO, jest ważniejsze od tego, jakiej są one wartości

Od kiedy zajmuję się SEO (2008 rok) nie zmieniała się jedna rzecz – wiele problemów, jakie występują w relacjach klient-firma SEO wynika z faktu, że skuteczny zespół sprzedawców daje trwalszą przewagę konkurencyjną niż sprzedawanie wspaniałych produktów. A to z kolei sprawia, że można łatwo przekonać kogoś do rozwiązania, które de facto nie jest dla niego dobre (ale jednocześnie jest dobre dla sprzedawcy, który je oferuje). To największa patologia w usługach SEO. Klient […]

W marcu 2024 r. INP zastąpi FID jako jeden z podstawowych wskaźników internetowych

Jeżeli korzystasz w procesie pozycjonowania z narzędzia Search Console (jeżeli tego jeszcze nie robisz, to koniecznie się z nim zapoznaj, najlepiej zapisując się do bezpłatnej Akademii SEOProfi), to z pewnością zauważyłeś, że od pewnego czasu na karcie „Podstawowe wskaźniki internetowe” pojawia się taka oto informacja: „W marcu 2024 r. INP (Interaction to Next Paint) zastąpi FID (First Input Delay) jako jeden z podstawowych wskaźników internetowych.” Wprawdzie do wskazanej daty jest jeszcze […]

12 tygodniowy rok. Brian P. Moran, Michael Lennington

Masz dosyć postanowień noworocznych, które po krótkiej chwili przestają działać i tracisz kolejny rok? Wypróbuj metodologię „12 tygodniowego roku”, w której każdy tydzień odpowiada miesiącowi – co sprawia, że musisz większą uwagę poświęcić realizacji wyznaczonych celów. A to z kolei oznacza, że skutecznie zamykasz kolejne postanowienia – zamiast z nich rezygnować. System 12-tygodniowego roku narodził się w świecie sportu, gdzie był stosowany przez wybitnych zawodników. Dzięki pracy, jaką […]

70 sposobów na rozkochanie klienta w Twoim e-biznesie. Paweł Krzyworączka

Książka powstała, aby pomóc przedsiębiorcom mieć lepsze relacje z klientami, a poprzez to lepiej zarabiać. Kładzie nacisk na zapewnienie jak najwyższego poziomu obsługi klienta, który jest kluczem, dzięki któremu możesz przejść do „innego wymiaru”. 8 powodów, dla których warto dbać o obsługę klienta Powód 1 – etyka Klienci to też ludzie, jak Ty. Chcesz jako klient być traktowany dobrze? Rób to samo w stosunku do swoich klientów. Dobra […]

Kiedy ryby latają. Jak stworzyć inspirujące środowisko pracy. John Yokoyama, Joseph Michelli.

Jak małe, nierentowne stoisko rybne, stało się wzorem dla firm z całego świata? Co takiego zrobiła firma Pike Place Fish, że odwiedzają ją tłumy turystów, a dziennikarze piszą liczne artykuły, i to nie w formie sponsorowanych treści? Odpowiedź jest prosta – jej właściciel wie, jak motywować swój zespół, który potem zachwyca klientów. Dowiedz się, jak to osiągnąć w swojej firmie. Każda zmiana zaczyna się od pewnego zdarzenia. W przypadku […]

8 kroków, które należy wykonać, aby skutecznie wypozycjonować stronę firmową

Ilość słów kluczowych w wyszukiwarce Google – w dalszym ciągu dla wielu osób to pozycje – są owymi magicznymi efektami, jakie niesie za sobą pozycjonowanie, ale to duży błąd, ponieważ jak wspomniałem w pierwszym odcinku podcastu, co nam z wysokich pozycji w sytuacji, gdy strona wygląda tak, że najchętniej byśmy z niej uciekli, a właściciel nie potrafi rozmawiać z potencjalnym klientem? Osiągnięcie efektów pozycjonowania strony firmowej zależy od kilku czynników, które dzisiaj zostaną […]

Etos wojownika. Steven Pressfield

Każdy z nas jest wojownikiem, niezależnie od tego, jaką w danym momencie gramy rolę – właściciela firmy, pracownika czy rodzica. Aby zwyciężyć, musimy dążyć do tego, aby walka nie była tylko ślepą agresją, ale odznaczała się samokontrolą oraz empatią. O tym, w jaki sposób nad tym zapanować, uczy „Etos Wojownika”. Do przeczytania książki skłoniła mnie sentencja, a właściwie powiedzenie spartańskie, którego autorem jest niejaki Plutarch. „Spartanie nie pytają, ilu jest wrogów, […]