Blog

Jak często Google informuje o wykryciu nienaturalnych linków

W marcu Tiffany Oberoi z Google poinformowała, że tylko w ciągu stycznia i lutego 2012 Google, poprzez Narzędzia dla Webmasterów, wysłało ponad 700.000 wiadomości. Wczoraj na profilu Google+ Kaspara Szymańskiego, pracownika Search Quality Team (znanego u nas pod ksywką Guglarz) ukazała się ciekawa informacja dotycząca podanej liczby. Jak się okazało wiele osób wyszło z założenia, że most or all of the 700K messages were related to „unnatural […]

O Pingwinie, Pandzie, spamie itp. słów kilka od Matta Cuttsa – SMX

Podczas ostatniej konferencji SMX odbył się panel z udziałem Matta Cutts’a i Danny’ego Sullivan’a, który to panel na swoim blogu zamieścił (zapis) Barry Schwarz. Poniżej ciekawsze framenty, wraz z tłumaczeniem/uwagami – zachęcam do komentowania 🙂 Matt has an app that lets him see link buyers Matt posiada aplikację, która pozwala mu widzieć, kto kupuje linki (wcale bym się nie zdziwił, gdyby to była prawda. Wystarczy namierzyć kilka stron, […]

Strona dostała ręczny filtr od Google – skąd mamy pewność, że nie automatyczny?

Podczas ostatniej konferencji SMX Advanced Matt podkreślił bardzo wyraźnie coś, co z pewnością wiele osób siedzących w SEO „bardziej niż mniej” już wie/domyślało się. Z drugiej strony jebnak jest wiele osób, które nie wiedzą, jak poznać, że na stronę została nałożona ręczna interwencja ze strony pracownika Search Quality Team (czyli tzw. ręczny filtr). Mało tego – dla nich każdy spadek jest często równoznaczny […]

Google rekomenduje responsive web design dla stron optymalizowanych pod smartfony

Niektóre serwisy posiadają wersje mobilne swoich zasobów, która ma sprawiać, że osoby przeglądające je na smartfonach mają informacje przedstawione w bardziej przystępny sposób, z pominięciem np. elementów, których długi czas ładowania mógłby sprawić, że osoba odwiedzająca stronę opuściłaby ją z powodu wolnego czasu wczytywania się. Od pewnego czasu także i ja mam włączoną wtyczkę na blogu, która przy przeglądaniu wpisów na smartfonach „skupia się” na treści. W przypadku bloga ułatwia ona czytanie – przeglądając serwisy […]

Najbardziej popularny blog SEO według Planeta-SEO.pl

Osoby, które chociaż trochę mają do czynienia z SEO na pewno słyszały o Planeta-SEO.pl – agregatorze polskich blogów na temat SEO i SEM., na którym znajdziemy taką oto krótką charakterystykę serwisu: Polska Planeta SEO jest projektem skupiającym w jednym miejscu najbardziej wartościowe informacje z polskiej SEO-blogosfery. Jakiś czas temu postanowiłem, chyba po roku prowadzenia bloga, dodać także i swój blog SEO do zestawienia. Zachęciła mnie do tego rosnąca ilość […]

Jesteś Klientem firmy SEO? Sprawdź swoją stopkę pod kątem linków do … innych Klientów firmy pozycjonującej

W lutym- jeszcze w 2010 roku! – pisałem o tym, aby przy wyborze firmy SEO upewnić się, czy czasem nie wykorzystuje ona stron swoich innych Klientów do pozycjonowania strony … innych Klientów. Czytając dzisiejszy wątek na Forum Google widzę, że temat jeszcze się nie zdeaktualizował i ta praktyka nadal ma miejsce. Jak widać na poniższej grafice linki są wkomponowane w menu nawigacyjne     Figlarz nieźle to namierzył. Postanowiłem sprawdzić, czy i na innych […]

Weryfikacja własności domeny w Google za pomocą … konta Facebook’a?

Od razu pisze, że (na razie – w ogóle?) tego nie zobaczymy. Ale w dobie coraz większemu dążeniu do wykorzystania konta na Facebook’u do różnych celów na innych serwisach – kto wiem, że kiedyś Google „się ugnie” konkurentowi? Na razie i tak metod mamy sporo, tj obecnie 4: Google Analytics – ale nowy, asynchroniczny Przesłanie pliku HTML – przesłanie pliku weryfikacyjnego na serwer Tag HTML – wstawienie odpowiedniego meta tagu Dostawca nazwy domeny […]

13 zł zamiast 45,51 zł za pozycjonowanie automatyczne Twojej strony internetowej na 3 miesiące w www.uti.pl

Na G+ Grzesiek poinformował o ofercie na (prawie) darmowe pozycjonowanie stron, którą otrzymał na emaila. Dostałem na „mejla” kolejny SEO „SZIT” za 13 zł…na 3 miesiące… Deal powinien się nazywać „Złap filtr za mniej niż 5 zł na miesiąc…” Gratuluję „szczęśliwym” nabywcom, dającym się nabijać w butelkę. Sposób działania? Oczywiście, w oparciu o mały spamik Nasz automatyczny system pozycjonujący regularnie, każdego dnia zdobywa w sieci duże ilości linków prowadzących […]

Not provided bardzo wyraźne w statystykach ruchu na moim blogu

Już kilka miesięcy minęło od czasu, gdy z końcem marca br. not provided zadomowiło się „na dobre” w statystykach bezpłatnego ruchu w Google Analytics. Postanowiłem sobie sprawdzić, jak wygląda „sytuacja” z not provided na moim blogu SEO od kwietnia do czerwca. Kwiecień – 46,86% Maj – 50,98% Czerwiec (1-4) – 50,07% Na serwisach nie związanych z branżą internetową wskaźniki mam na poziomie 20-kilku%. Jak widać, udział jest potężny – nie ukrywam, […]

Poprzez ten link pośredni / Via this Internediate link – komunikat z Narzędzi Google dla Webmasterów

Krótki wpis na koniec dzisiejszego dnia 🙂 Do tej pory nie spotkałem się z opisaną sytuacją (inaczej – nie zwróciłem uwagi), jednak czytając wpis na jednym z  moich ulubionych blogów pomyślałem sobie, że może komuś ta informacja, dostępna na anglojęzycznym blogu, może być pomocną  :). Zwróćmy uwagę na sformułowanie, zaznaczone na rysunku za pomocą czerwonej strzałki:     Taki komunikat (po polsku „Poprzez ten link pośredni”) zobaczymy, badając linki przychodzące […]

Jak strona WPMU.org „wyszła z Pingwina”. Case study

Od kiedy Google wprowadziło kolejną już w tym roku poprawkę do swojego algorytmu – tym razem ukierunkowaną „na strony” korzystające z nienaturalnego profilu linków przychodzących – o wdzięcznej nazwie Pingwin jakoś nie słyszałem, aby ktoś u nas wspomniał o przykładzie strony, która, po nałożeniu na nią filtra, „sama z niego wyszła”. Znalazłem na SearchEngineLand przykład takiej strony  – WPMU.org – która jest serwisem poświęconym WordPressowi. Zobaczmy na poniższy wykres, co się […]

SEO to nie magia – ale ciężka praca…

Do napisania tego wpisu skłonił mnie ciekawy artykuł, jaki pojawił się jakiś czas temu na SEOMozie o wdzięcznym tytule: „SEO isn’t magic – so stop doing SEO trics” – czyli „SEO nie jest magią – więc czas przestać stosować sztuczki (SEO”. Dlaczego uważam go za ciekawy? Oraz fakt, że właśnie toczy się dyskusja na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów. W jednym z wątków zwolennicy szybkiego pozycjonowania […]