Blog

Używasz SEO Smart Links lub podobnej wtyczki SEO? Uważaj – możesz dostać filtr

Wtyczka, o której mowa, umożliwia w prosty sposób uzyskanie odnośników z bloga postawionego na WordPressie. Wystarczy tylko po jej zainstalowaniu zdefiniować frazy oraz strony docelowe – i system sam wyszuka owe frazy  we wpisach oraz stronach, a następnie podlinkuje je – oczywiście linkami dofollow – do konkretnych adresów url. Konfiguracja jest banalna – wpisujemy frazy oddzielone przecinkami, po ostatnim przecinku adres linkowanej strony – i po sprawie. Ale czy na pewno? Otóż … nie zawsze. Znalazłem […]

Wpływ pozycjonowania strony Klienta na witryny innych Klientów tej samej firmy SEO

Pozycjonowanie to działania, mające na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania pod wybrane frazy (lub poprzez skupienie się np. na długim ogonie). Poza odmiana akceptowana przez Google – tzw. white hat SEO, pozostałe odmiany – black hat SEO oraz będąca pośrodku gray hat SEO (czyli „coś pomiędzy” tym, co jest dozwolone a tym, co nie jest) są niezgodne z wskazówkami Google dla Webmasterów i za stosowanie metod, które wchodzą w ich […]

Wirtualna Polska przesiada się na Google !

Bardzo ważna informacja pojawiła się właśnie na Antyweb.pl – Wirtualna Polska przestaje korzystać z NetSprinta, przesiada się na silnik Google! Powód? O podjęciu współpracy z Google zdecydowały kwestie biznesowe i, co oczywiste, technologiczne. Google oferuje najnowocześniejsze rozwiązania na rynku, dzięki czemu WP.PL może zwiększyć swoją efektywność, także w obszarze przychodów. Co istotne, globalny kontrakt podpisany przez Orange i Google pozwolił Wirtualnej Polsce na wynegocjowanie atrakcyjnych warunków współpracy. […]

Jaki procent nienaturalnych linków należy usunąć, aby wyjść z filtra? 50-85% jest OK.

Temat wpisu wziął się z wątku na Google Webmaster Help. Webmaster, którego strona otrzymało powiadomienie w Narzędziach o wykryciu nienaturalnych linków usunął ich … 85% i zadał pytanie, czy tyle wystarczy :). Pozostałe są na kontach zawieszonych lub też nie ma możliwości skontaktowania się z właścicielami stron, na których się te linki znajdują. We’ve tried our best and have managed to have more than 85% of them removed, however the […]

Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek – recenzja książki

Minął już miesiąc, od kiedy stałem się posiadaczem nowej książki wydawnictwa Helion: „Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek” – autorów Evan Bailyn i Bradley Bailyn. W natłoku codziennych obowiązków stopniowo zapoznawałem się z każdym kolejnym rozdziałem – aby dzisiaj móc go skończyć i przedstawić swoje odczucia po jej przeczytaniu. Książka zyskała moje uznanie, pomimo pewnych typowo marketingowych sloganów, jakimi „raczy” […]

Czy Google może „częściowo” uchylić filtr za nienaturalne linki przychodzące? Może.

Do tej pory myślałem, że filtr jest wartością zero/jedynkową – albo jest, albo … go nie ma. Byłem w błędzie, ponieważ, jak właśnie przeczytałem, możliwe jest od teraz „częściowe zniesienie filtra”. Zobaczmy na przykładzie – osoba po wysłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie (po tym, jak usunęła część nienaturalnych linków prowadzących do jej strony) otrzymała taki oto komunikat od Google: Thank you for your request. After re-evaluating your site’s backlinks we are […]

Co oznaczają poszczególne parametry w urlu wyników wyszukiwania w Google

Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym, polecam ciekawy artykuł, w którym omawianych jest prawie 75 parametrów, jakie występują w adresie url wyników wyszukiwania w Google. Dlaczego warto zwracać na nie uwagę? Jak pisze autor postu taki adres potrafi ujawnić wiele informacji o nas, których ujawnieniem nie zawsze możemy byc zainteresowani As we will see later posting your own Google URL can reveal personal information about you that […]

Odznaka Google Trusted Store w USA w fazie testów

Google poinformowało o wprowadzeniu w życie programu o nazwie Google Trusted Stores. Na razie system testowany jest w Stanach. Jak na razie testy przebiegają bardzo dobrze – system  działa „lepiej niż sądzono (pod kątem technicznym)” – tyle Google. Dotychczas 50 sprzedawców zrealizowało łącznie „w programie” 10 milionów zamówień (jak widać system testują tuzy zakupów w Sieci). Google wprowadziło program, aby nagrodzić sklepy, które mają […]

Czy i kiedy depozycjonowanie działa

Od czasu wypowiedzi Kaspara w wywiadzie, który udzielił na moim blogu 27 lutego 2012 roku oficjalnie stało się jasne, że coś takiego, jak depozycjonowanie teoretycznie jest możliwe (do tej pory Google zaprzeczało temu). W przeszłości byliśmy zdania że negatywne SEO nie jest możliwe, przynajmniej nie bez naruszeń prawnych. W chwili obecnej wychodzimy z założenia że nie jest ono wykluczone, chociaż jest bardzo trudne. Wykrywanie prób negatywnego SEO jest stosunkowo proste. Dlatego […]

Cezary Lech o osobach promujących White hat SEO: „nawiedzeni, co zjedli wszystkie rozumy”

Osoby, które mnie znają doskonale wiedzą, że podchodzę do tematów – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym – maksymalnie uczciwie i profesjonalnie. Nie mam w zwyczaju obiecywać Klientom gruszek na wierzbie, nie uważam też, że jestem najmądrzejszy – niby skąd mam to wiedzieć? Nie reaguje też w sytuacji, jak ktoś mniej lub bardziej mija się z prawdą – branża SEO nie jest „przewidywalna”, każdy może mieć swój punkt widzenia […]

Recenzja giełdy linków linkolo.pl na seomoher.pl

Na blogu Mohera ukazał się dzisiaj ciekawy wpis, będący recenzją giełdy linków tekstowych w treści linkolo.pl. Po lekturze wpisu zastanawiam się, z jakim wyprzedzeniem w przyszłość patrzą się autorzy takich programów? I dlaczego tworzą tego typu programy? Dlaczego tak napisałem? Po pierwsze – publiczna reklama tego typu systemów przypomina mi machanie czerwoną płachtą bykowi przed nosem przez torreadora Po drugie – jakość systemów często pozostawia wiele do życzenia. […]

Jak zdobywać linki przychodzące do swojej strony

Bardzo, bardzo ciekawy wpis napisał Danny Sullivan na swoim blogu. Tytuł wpisu: Link Building Means Earning “Hard Links” Not “Easy Links” – mówi sam za siebie. Nie jest sztuką zdobyć łatwy link, który prędzej czy później „spotka się” z Pandą czy Pingwinem – albo innym „zwierzątkiem”. Sztuką jest dobyć takie linki, których zdobycie wymaga wiele wysiłku i zachodu. links that are hard to get, that take […]