Blog

Specjaliści SEO a podejście działu sprzedaży do tematu – jak to często wygląda

Napisałem niedawno wpis o tym, jak to Klienci firm SEO maja nierealne wymagania. Po jego publikacji na Google+ wywiązała się tam bardzo ciekawa dyskusja, której fragment zainspirował mnie do tego wpisu. Zobaczcie zresztą sami klient ma takie wymagania mozna jeszcze jakos zrozumiec, najgorsze jednak jest to ze nie potrafia tego zrozumiec osoby ktore zajmuja sie sprzedaza uslug seo w firmie, mimo tlumaczen sprzedali by oni rowniez seo […]

Hańba Ci Pingwinie, albowiem – czyli o emalingu Linkolo.pl

Na Forum Google znalazłem dzisiaj rano ciekawy wątek, który postanowiłem Wam przybliżyć i, jak zwykle, rozszerzyć o swoje własne uwagi i przemyślenia. Autor wątku wkleił tam treść emaila, który administracja PiO rozsyła do swoich użytkowników, w którym są oni zachęcani do skorzystania z usług tzw. giełdy sprzedaży linków w treści. Już kiedyś poruszyłem temat wpisów reklamowych na blogach, mocno wtedy podkreślając, że szanowany blog nie powinien iść na łatwiznę i publikować za pieniądze … „naciąganych”rzeczy. Trochę […]

Dawno nie widziałem takich minorowych nastrojów na PiO

Od czasu jego wprowadzenia w kwietniu br. Pingwin nie schodzi z tapety wątków na forach i blogach branżowych. Nie ma co się dziwić – jest on  wymierzony w stronę stron, które są pozycjonowane bardziej black niż white – czyli temu, na czym opiera się zdecydowana większość branży SEO. Oznacza to, że jego działanie, jeżeli przyniesie postawiony przez Google efekt, wpłynie znacząco na branżę SEO – dla wielu firm czy osób wymusi moim zdaniem konieczność albo weryfikacji […]

Jak wygląda w Google proces wprowadzania zmian w algorytmie?

Trafiłem właśnie na ciekawy film, który przedstawia proces zmian w zakresie kształtowania algorytmu. Jak niektórzy wiedzą, Google co roku wprowadza ich kilkaset, co oznacza średnio 1/2 zmiany na dzień. Większość z nich jest od pewnego czasu ogłaszana. Każdy update otrzymuje nazwę kodową, przy jej braku – jest to zwykła kombinacja cyfr. Śledząc publikacje zmian na blogu Google, które zbierają wszystkie zmiany dokonane w algorytmie, można być […]

Na chwilę obecną +1’ki nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję strony w Google

Coś, co nie tak dawno padło podczas HO z Johnem Muellerem potwierdził niedawno w Power Searching With Google Hangout on Air #2 Matt Cutts, stwierdzając, że na chwile obecną +1’ki nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce. Jednocześnie Google nie wyklucza użycia w algorytmie tego czynnika w przyszłości. Matt mówiąc o wpływie mediów społecznościowych na pozycje stron w wynikach wyszukiwania wyraźnie zaznaczył, że „dołączenie” mediów społecznościowych do czynników rankujących może być kolejnym etap rozwoju wyszukiwarki. Już […]

Mamy update Pingwina – ale to chyba nie ten właściwy…

Jak poinformował na twiterze Matt Cutts mamy właśnie update Pingwina Zapowiadane zmiany maja być wyraźnie widoczne na jedynie 0,3% zapytań anglojęzycznych. Co ciekawe – update wprowadzany jest równocześnie na całym świecie. Biorąc pod uwagę „ostre” zapowiedzi Matta odnośnie wprowadzenia updatu, którego firmy SEO „powinny się obawiać”, patrząc się na skale wpływu na SERPy wnioskuję, że nie o tym mówił… Aby nie było wątpliwości, w jakie strony obecny update jest […]

Klienci firm SEO także mają często nierealne wymagania

Nie raz i nie dwa miałem „wątpliwą przyjemność” opisywać na blogu praktyki „specjalistów SEO” oraz publikacje w znanych dziennikach czy programach, które przedstawiały (branżę czy też same usługi SEO) w nieciekawym świetle. Konkluzja, jaka ktoś mógłby wyciągnąć z tego typu publikacji, byłaby taka, że składanie nierealnych obietnic lub opowiadanie bajek to domena firm SEO. Otóż … nie. Oto email, jaki został niedawno wysłany do firm SEO Przyjrzyjmy mu się […]

Hangout z Johnem Muellerem – 05-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Jako „wsparcie” pojawił się Pierre Far 🙂 Dyskusja była bardzo ciekawa. M.in. padły takie pytania: Google oferuje certyfikaty z Adwords i Analytics – dlaczego nie ma ich z SEO? Przyznam, że odpowiedź mnie nie usatysfakcjonowała. Otóż według Pierra np. Analytics jest … szerszym i bardziej skomplikowanym zagadnieniem, z czym nie mogę się zgodzić. […]

„Świeżość” – częstotliwość zmian na stronie a jej wpływ na ranking w Google

Jakiś czas temu Matt zaprezentował kolekcję koszulek, w których miał nagrywać odpowiedzi do nowych pytań z zakresu SEO – i oto przedwczoraj ukazał się pierwszy filmik z zapowiadanych kilkudziesięciu. Zgodnie ze zwyczajem będę publikował na blogu każdy z nich, z linkiem do oryginału, oraz swoim streszczeniem wraz oczywiście z komentarzami do filmu, w formie wtrąceń czy osobnych akapitów. Jak zwykle zachęcam do dyskusji. Chciałbym podkreślić, że nie będę zawsze tłumaczył słowo-w-słowo. To uwaga do osób, które […]

Prowadzenie serwisów ukierunkowanych na wiele rynków – pytania i odpowiedzi

Przeglądając swoje ulubione serwisy natknąłem się na bardzo przystępnie opracowany dokument dotyczący kwestii serwisów ukierunkowanych na różne rynki geograficzne. Ponieważ coraz więcej osób zadaje pytania związane z poruszaną tam tematyką, postanowiłem podzielić się odnośnikiem do tego dokumentu. Posiada on strukturę FAQ (najczęściej zadawanych pytań) i powinien być przeczytany przez te osoby, które albo kierują swoje strony do odbiorców co najmniej jednego zagranicznego rynku  lub planują odpalić […]

Google uaktualnia Wskazówki dla Webmasterów

Zgodnie z informacją opublikowaną na Webmaster Central Blogu Google uaktualniło właśnie swoje Wskazówki dla Webmasterów. Zmieniono układu, uaktualniono oraz poszerzono różne zagadnienia, m.in. te poświęcone programom wymiany linków czy ukrywaniu tekstu. Dodano także dział poświęcony rich snippets – na razie jest widzę tylko po angielsku, ale zapewne niedługo pojawi się jego polskie tłumaczenie. No cóż – obowiązkowa lektura teraz dla tych, którzy o SEO myślą mniej lub bardziej […]

Hangout z Johnem Muellerem – 01-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania: Kiedy pojawi się zapowiadane narzędzie do niwelowania wpływu złych linków przychodzących na pozycję strony w Google? Zadając pytanie wyszedłem z założenia, że … kto pyta, nie błądzi 🙂 – niekiedy można usłyszeć coś ciekawego powiedzianego między wierszami. Tak było tym razem – jak można […]