Blog

Nie opublikowano Twojej opinii (Google Maps)

Każdy właściciel powinien pozyskiwać opinie o jego pracy, ponieważ buduje to jego markę w oczach potencjalnych klientów. Czasami jednak coś idzie nie tak i opinia, jaka została wystawiona znika – ponieważ zniknął profil tej firmy. Gdy z taką firmą współpracujesz (lub też jesteś jej klientem), możesz jej pomóc, ponieważ Google … nie wysyła powiadomienia o usunięciu profilu. Dzisiaj dostałem powiadomienie, które w pierwszej chwili mnie zdziwiło Kojarzyłem […]

First Contentful Paint (FCP) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

First Contentful Paint (FCP) to jeden ze wskaźników tzw. Web Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. FCP, razem z TTFB (Time to First Byte) są elementami, za pomocą których analizujemy proces ładowania strony, a co za tym idzie odgrywają też ważną rolę przy […]

Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców. Guy Raz.

Prowadzenie formy to nie jest łatwy kawałek chleba. Dlatego wielu przedsiębiorców stara się czerpać z doświadczeń innych osób, aby zminimalizować ryzyko porażki – oraz zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu. Jeżeli należysz do tej grupy, to „Jak zbudowałem firmę” jest obowiązkową pozycją do lektury. Dlaczego Chcę Ci polecić tę książkę? Przedsiębiorcy często marzą, że wpadną nagle na świetny pomysł i dzięki niemu zarobią miliony. Życie jednak pokazuje, że jest inaczej. Historie […]

Search Console – wkrótce wycofamy raport dotyczący obsługi na urządzeniach mobilnych

Przez wiele lat narzędzie, za pomocą którego wykonywało się test optymalizacji mobilnej, było jednym z podstawowych w pracy każdej osoby, która optymalizowała stronę (swoją lub swojego klienta). Już za kilka miesięcy przestanie ono działać – czas zapoznać się z jego następcą – Lighthous’em. Wygaszenie narzędzia Google zapowiedziało 19 kwietnia 2023 roku w jednym ze swoich komunikatów: 1 grudnia 2023 r. zaczniemy wycofywać raport Search Console dotyczący obsługi […]

W Twoich witrynach wykryliśmy problemy z wartością INP podstawowych wskaźników internetowych

W marcu 2024 wskaźnik FID, jeden z trzech Core Web Vitals, zastąpiony zostanie przez INP. Jeżeli dostałeś powiadomienie z Search Console jak poniżej, to znak, że należy zadbać o strony, które posiadasz/którymi się opiekujesz, aby uniknąć problemów z widocznością za kilka miesięcy. Jeżeli nie dostałeś – prawdopodobnie wszystko jest OK, ale i tak warto zajrzeć do Konsoli, aby to potwierdzić. Komunikat, o którym mowa powyżej, został wysłany miesiąc temu i wyglądał tak: Search […]

Interaction to Next Paint (INP) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Interaction to Next Paint (INP) to Core Web Vital, który zastąpi w marcu 2024 metrykę FID. Obserwuje on opóźnienie wszystkich interakcji użytkownika ze stroną i podaje pojedynczą wartość, poniżej której wszystkie (lub prawie wszystkie) interakcje były. Niski INP oznacza, że ​​strona była w stanie szybko reagować na wszystkie lub zdecydowaną większość interakcji użytkowników. INP, razem z innymi CWV, już w marcu 2024 roku pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga […]

Jak Google wybiera kanoniczny url

Google dąży do optymalizacji zużycia swoich zasobów. Oznacza to, że nie jest skłonne indeksować kopii stron lub stron, które różnią się w minimalnym stopniu między sobą. Potrafi wybrać wtedy „główny adres url”, ale nie zawsze zrobi to dobrze. Jeżeli podamy mu wskazówki, co jest dla nas ważne, zwiększymy prawdopodobieństwo, że wybór, jaki dokona Googlebot, będzie właściwym wyborem. Wiele stron nie ma ustawionych właściwie tagów kanonicznych, co – zwłaszcza […]

Optymalna wielkość plików grafiki i zdjęć na stronie internetowej

Jednym z najczęstszych błędów w optymalizacji, jakie obserwuje podczas analizowania stron internetowych, są błędy związane z optymalizacją plików graficznych. Bardzo dużo zdjęć, jakie zamieszczamy na naszej stronie internetowej, pochodzi z telefonu komórkowego, a telefony komórkowe ewoluują, posiadają coraz lepsze aparaty – co za tym idzie, robią coraz lepsze zdjęcia. Z kolei coraz lepsze zdjęcia oznaczają, że ich wielkość także idzie w górę, a to oznacza, że nie ważą one już kilku, […]

Przy zmianie domeny analizuj na bieżąco proces migracji

Osoby, które dokonują zmiany adresy swojej strony, a reguły podchodzą do tego tematu w uporządkowany sposób. Nie wszyscy jednak analizują to, co się dzieje z przekierowywaną domeną, przez co nie są świadomi problemów, jakie może ona generować nawet po przeniesieniu. Problemów, które wpływają negatywnie na aktualny adres strony. Wprowadzenie Jeden z serwisów, którymi się opiekuję, zmienił domenę. Ponieważ jednym z założeń było szybkie zniknięcie starego adresu z wyników wyszukiwania (właściciel […]

Time to First Byte (TTFB) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Time to First Byte (TTFB) to jeden ze wskaźników tzw. Web Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. TTFB, razem z FCP (First Contentful Paint) są elementami, za pomocą których analizujemy proces ładowania strony, a co za tym idzie odgrywają też ważną rolę przy […]

Jak przywrócić widoczność „wizytówki” (Profilu Firmy w Google)?

Profil firmy w Google to świetne narzędzie do pozyskiwania klientów. Co jednak zrobić, gdy zostanie on zawieszony? Jak sobie z tym poradzić? Jak nie dopuścić do wystąpienia podobnej sytuacji w przyszłości? Poznaj odpowiedzi na te pytania. Dowiedz się, jakie są najczęstsze powody zawieszenia profilu firmy w Google i jak uniknąć ich wystąpienia. Dlaczego Google zawiesza wizytówkę?  Po latach względnego spokoju i tolerowania nadużyć, jakich wiele osób dopuszcza się w przypadku wizytówek (mam na myśli […]

Core Web Vitals – czym są i dlaczego należy się z nimi liczyć

Web Vitals to inicjatywa Google, dzięki której stało się możliwe porównywanie ze sobą stron pod kątem ich użyteczności (wygody przeglądania). Web Vitals obecnie to grupa kilku wskaźników, z których 3 są ważniejsze od pozostałych i jako Core Web Vitals są wykorzystywane przez Google w procesie kształtowania wyników wyszukiwania. Web Core Vitals Na chwilę obecną (listopada 2024 roku) istnieją trzy CWV – CLS, LCP oraz INP (do marca 2023 roku w miejscu INP […]