Blog

Hangout z Johnem Muellerem – 29-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Ile czasu zajmuje Google implementacja wskazówek zawartych w rel=alternative, hreflang=xx? Google musi odwiedzić strony oznaczone w ten sposób, aby zobaczyć, jakie są powiązania między nimi. A potem należy to wdrożyć – co zająć może kilka dni, ale także […]

Hangout z Johnem Muellerem – 02-11-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Dyskusja była bardzo ciekawa, padło wiele pytań, m.in. poruszano następujące tematy: W Google Analitics widoczne są „puste słowa kluczowe jako źródło ruchu. Pytanie w związku z tym – jaka jest różnica między „not provided” a „pustymi słowami”? John nie spotkał się z takim przypadkiem (ja także – specjalnie sprawdziłem […]

Matt odpowiada na pytania z zakresu narzędzia do usuwania linków

Na Search Engine Landzie pojawiły się odpowiedzi Matta odnośnie używania narzędzia do usuwania linków. Osoby zainteresowane większą porcją wiedzy odsyłam do odpowiedniego tagu pod wpisem, pod którym znajdziecie listę wszystkich artykułów poświęconych temu zagadnieniu, jakie pojawiły się na moim blogu. Ponieważ na wiele pytań padła już odpowiedź skupię się tylko na tych kwestiach, które uważam za istotne/nowe. Zainteresowanych pełną lista pytań odsyłam do lektury oryginalnego wpisu 🙂 […]

Tablica.pl – Allegro idzie na wojnę z Google. Czy słusznie?

Kilka dni temu ukazał się w Wyborczej artykuł pod tytułem „Allegro wypowiada wojnę Google„. Jak powiedział na jego łamach szef grupy Allegro Hein Pretorius Nieuczciwe praktyki Google’a związane z wyszukiwarką to dziś największe wyzwanie dla całego rynku internetowego. Każdy sądzi, że internet to synonim wolnego rynku, ale 90 proc. ruchu kontroluje tu jedna firma. Bez przejrzystych zasad. Moim zdaniem Pan trochę się zagalopował. Po pierwsze – […]

Czy Google Bomb nadal działa?

Wczoraj Artur Strzelecki poinformował mnie na Google+, że ktoś próbuje pod wyniki wyszukiwania związane z moim imieniem i nazwiskiem „Sebastian Miśniakiewicz” wrzucić SERPy kierujące do stron o innej orientacji seksualnej. Po sprawdzeniu okazało się, że miał rację – co widać na poniższym preentscreen’ie, obrazującym końcówkę TOP10 Zgodnie z informacją, jaką znajdziemy na Wikipedii Google bomb – jedna z technik spamowania wyszukiwarek internetowych linkami, tak aby określona witryna znalazła się na jak […]

Hangout z Johnem Muellerem – 22-10-2012

Dzisiaj odbył się hangout z Johnem Muellerem, a resume z wcześniejszego, poniedziałkowego, nie opublikowałem jeszcze – co niniejszym czynię, aby nie robić zaległości :). Na pewno mniej było ciekawych tematów niż dzisiaj. Dociekliwych odsyłam do oglądnięcia video. Kiedy użyć przekierowania 302? Przekierowania 302 używamy np. w sytuacji, gdy mamy sklep na dziwnym (nieładnym) adresie url, a chcemy, aby w wynikach wyszukiwania w Google widać było ładny adres (np. pełną domene, a nie …/sklep/index.php&….). […]

Hangout z Johnem Muellerem – 26-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Dyskusja była bardzo ciekawa, padło wiele pytań, m.in. dotyczących narzędzia do usuwania linków 🙂 Czy ta sama treść. w tym samym języku, na różnych domenach narodowych, jest postrzegana jako duplicate content? Np. na domenie .be (Belgia), .nl (Holandia)  – w obydwóch przypadkach holenderski jest narodowym językiem. Tak, jak to jest […]

Czy przekierowanie 301 ze zbanowanej domeny może zbanować dwuletnią domenę?

Wprowadzając narzędzie do usuwania linków Google wyszło naprzeciw tym webmasterom, którzy mają problem z usunięciem linków z niektórych stron – na których znalazły się one za ich większą/mniejszą (bez) wiedzą. Którzy mówili, że nie mają jak wyjść z filtra, ponieważ nie potrafią (często po sobie) posprzątać…. I bardzo dobrze się stało, że Google im to umożliwiło. Niech osoby mają możliwość poprawienia swoich działań SEO 🙂 Liczę też, że dzięki temu narzędziu Google pozyska pewne […]

Dlaczego w wynikach wyszukiwania oprócz autora nie wyświetlają się oceny wpisów?

Od pewnego czasu z tym walczyłem. Sprawdzałem konfigurację wtyczki, która odpowiada u mnie za wyświetlanie się gwiazdek w SERPach – GD Star Rating. Potem użyłem narzędzia, jakie Google przygotowało do testowania tej funkcjonalności. Niestety – mimo najlepszych chęci „gwiazdki” w realu nie chciały się pokazywać. 🙂 Zaś narzędzie pokazywało „złośliwie” coś innego. Dzisiaj odbył się HO z Pierrem z Google poświęcony rich snippets (na końcu wpisu relacja) i postanowiłem zadać w tej kwestii […]

Hangout z Johnem Muellerem – 19-10-2012 – narzędzie do usuwania linków…

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście nie mogło nie „kręcić” się wokół narzędzia do usuwania linków, jakie ostatnio wdrożyło Google i ono też zdominowało HO. Dyskusja była bardzo ciekawa, padło wiele pytań, które moim zdaniem rozwiewają wątpliwości, jakie narosły od momentu wprowadzenia przez Google tego narzędzia. Udało mi się uzyskać odpowiedź na wszystkie […]

Kto nie powinien używać narzędzia do usuwania linków według Matta

Tym razem po zapoznaniu się z filmikiem … nie zgodzę się w pełni z odpowiedzią Matta. Przy okazji wytrącę argument z ręki tym, którzy piszą w komentarzach, że „ślepo” wierzę we wszystko, co Google poda na swoich stronach 🙂 Pytanie, na jakie odpowiadał Matt, brzmiało: „Jeżeli nie kupowałem linków, nie uczestniczyłem w żadnych systemach ich wymiany, nie pozyskiwałem spamerskich linków, to czy powinienem tracić czas na analizę profilu swoich linków przychodzących?” Odpowiedź można streścić krótkim […]

Beta testerzy o narzędziu Google do usuwania linków

Narzędzie do usuwania linków, które Google wypuściło przed chwilą było testowane przez ograniczoną ilość webmasterów. Jednym z nich był Alex Graves, który we wpisie na blogu podzielił się swoimi doświadczeniami z działania narzędzia. Po lekturze wpisu mam prawie 100% pewność, że narzędzie pomoże bardzo Google w usprawnieniu algorytmu, ponieważ sposób przedstawienia jego działania (w dalszej części wpisu) jest dowodem prawie że nie podważalnym na to, że o tym, czy strony, które emitują linki […]