Blog

Verteidige Dein Netz – Google przeciwko planom zmian w prawie w Niemczech

W związku z propozycją Bundestagu, aby ograniczyć wyszukiwarkom dostęp do materiałów prasowych Google przygotowało stronę, na której można zobaczyć, do czego – według wyszukiwarki – mogą doprowadzić zmiany. Zgodnie z nimi Dieses soll Verlagen gegenüber Suchmaschinen und anderen Diensten das Recht geben, Suchergebnisse für Presseartikel zu verbieten oder von einer Zahlung abhängig zu machen. czyli „wydawnictwa otrzymać mają prawo (w stosunku do np. wyszukiwarek), aby […]

SQT zaczyna „wspomagać” Pandę?

Update Google znany pod wdzięczną nazwą Pandy prowadzi do „obniżanie” w wynikach wyszukiwania stron, które znajdują się wysoko posiadając brak unikalnej treści, przy jednoczesnym „podniesieniu” w SERPACH tych witryn, które wyróżniają się dobrą, unikalną treścią. Panda często dotyka sklepy internetowe, które z racji posiadania opisów produktów zaczerpniętych bezpośrednio z bazy producenta, przez co przestają się one wyróżniać na tle innych sklepów. Google „nie chce zajmować […]

Kim jest TC/NW (top contributor/najlepszy współtwórca) i jak nim można zostać

Ruszyła oficjalna strona poświęcona programowi tzw. Top Contributors – po polsku Najlepszym Współtwórcom. Na Official Google Blogu poinformowano o uruchomieniu oficjalnej strony programu, na której znajdziemy podstawowe informacje o Programie, m.in. o tym, jakie warunki należy spełnić, aby zostać TC. „Wymagania” są następujące: Należy być aktywnym na Forum co najmniej przez 4 miesiące Należy udzielać się „równomiernie” – nie np. „wpadać na Forum” raz na miesiąc czy być aktywnym przez jeden miesiąc, potem […]

Dlaczego należy napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie po użyciu narzędzia do usuwania linków

Zgodnie z informacjami, jakie mamy od Google (wszystkie wpisy na temat narzędzia znajdziecie klikając w odpowiedni tag pod wpisem) Google zaleca po użyciu narzędzia do usuwania linków (disavow tool) napisanie prośby o ponowne rozpatrzenie, z krótką adnotacją, że wgrano plik z wykluczeniami do systemu. Jednocześnie coraz więcej osób już wie, że narzędzie jest automatyczne – zawartość pliku nie jest czytana przez ludzi (możliwość komentarzy, jakie możemy tam zamieszczać jest tylko udogodnieniem […]

Dlaczego płatne linki łamią Wskazówki Google – a inne reklamy nie?

Pytanie, jakie zadano Mattowi, dokładnie brzmiało: Google karze strony, który kupują linki (aby rankować wyżej w wynikach wyszukiwania) – dlaczego jednak nie robi tego samego w stosunku do serwisów, takich jak Adsense czy Chitika? Podobnie jak płatne linki także i one są źródłem przychodu dla właściciela strony, która potrzebuje pieniędzy, aby istnieć i się rozwijać. Odpowiedź jest prosta – nie wszystkie linki manipulują wynikami wyszukiwania Google. […]

Już niedługo zobaczymy więcej grafiki w Google?

Czy wyszukiwarka Google zmieni się niedługo w „pokazy slajdów”? Cyrus Shepard zauważył w anglojęzycznych wynikach wyszukiwania Google pojawienie się dodatkowych grafik w SERPach … bezpośrednio pod „nowym/starym” paskiem wyszukiwarki. Zauważmy, że grafika pojawiła się także z lewej strony, w miejscu starego paska opcji wyszukiwań. W Polsce nie zauważyłem takiej sytuacji. Użyłem tez innych wyszukiwań, np. „Hawaje wyspy” – to samo. Czyżby obrazki zaczęły grać coraz większą rolę? […]

Jak bezpiecznie dać komuś dostęp do Narzędzi Google dla Webmasterów

Coraz więcej osób korzysta z Narzędzi dla Webmasterów. Rozbudowując ilość dostępnych funkcji Google pozwala webmasterom coraz lepiej zarządzać stanem „zdrowia” swojej strony, skutecznie eliminując, lub przynajmniej ograniczając, rolę komercyjnych narzędzi służących do dbania o jakość naszej strony. Krótko przypomnę, że aby zacząć korzystać z Narzędzi należy dodać tam swoją domenę i ją zweryfikować. Jest kilka sposobów weryfikacji, z których preferuję (przyzwyczajenie?) wgranie pliku weryfikacyjnego […]

Polskie SEO jednym z najbardziej spamerskich na świecie – mamy „pudło”

Na blogu Cezzy’ego ukazał się wywiad z byłym pracownikiem SQT – Andre Weyher. Byłem ciekawy, czy znajdę w nim coś nowego, odkrywczego. Niestety – może z racji uczestniczenia w HO z Johnem i ciągłemu bycia na bieżąco z tym, co dzieje się w polskiej i zagranicznej branży SEO – nie znalazłem tam nic „nowego”. Po jego lekturze nasunęło mi się w pierwszej chwili nawet skojarzenie, że wywiad wygląda trochę na „PR’owy”. 🙂 Jednak jak sprawdziłem, […]

Etyka w SEO potrafi sięgnąć poziomu bruku…

Do napisania tego wpisu zainspirował mnie Marek, który wrzucił na swój profil na Google+ informację o takim oto kwiatku Wątek można śledzić na PiO i bardzo cieszy fakt, że ów początkujący „specjalista” zebrał cięgi od innych forumowiczów, którzy szybko wytknęli mu podejście do tematu. Spodobał mi się zwłaszcza ten komentarz: Twój tok myślenia jest jakiś chory. Wyobraź sobie, że chciałbyś zmienić swojego dotychczasowego dentystę, a on w zamian chce Ci wybić wszystkie zęby, które wyleczył. […]

Darmowa wymiana linkami

Dzisiaj dostałem bardzo ciekawego emaila. Drogi webmasterze, Wpadałam na Twoją stronę blog.seo-profi.pl gdy przeczesywałam internet i chciałabym zaproponować Ci wymianę linkami. Oferuję darmową, uczciwą i dającą wymierne korzyści metodę w zamian za link zwrotny. Na http://www.plseo.org/ znajdziesz wszystko, począwszy od przewodników dla początkujących do bardziej skomplikowanych tematów, które również pomogą zwiększyć ruch na Twojej stronie. Wszystko to dostępne jest całkowicie za darmo. Czekam na Twoją odpowiedź i opinię. Naprawdę liczę, że wymienimy […]

Jak długo trwa w Google rozpatrzenie prośby o ponowne rozpatrzenie?

Pytanie zadała Mattowi osoba, która po dwóch miesiącach nie otrzymała odpowiedzi na swoje zgłoszenie… Z własnego doświadczenia powiem, że z reguły w 14 dni otrzymuje się odpowiedź. Jednak, co wiem bezpośrednio z Google, niekiedy okres ten może się znacząco wydłużyć – i przekroczyć miesiąc czasu. Co na to Matt? Dwa miesiące to zdecydowanie za długi okres czasu i taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Można, jak przez kilka tygodni/ponad miesiąc nie ma się odpowiedzi, zadać pytanie […]

Czy powinno się wymyślić inne rozwinięcie skrótu SEO?

Świetne, jakże czasowe pytanie. Dzisiaj rozmawiałem z osoba, której stronę firma SEO przez użycie jednego z systemu giełd linków wtrąciła w filtr. Aby było ciekawiej – mimo, że nie powinna była ich używać (zapis w umowie). Nic dziwnego, że ktoś zadał Mattowi takie pytanie. W końcu dla wielu osób dzisiejsze SEO = link bilding. O optymalizacji, która de facto stoi w nazwie – cicho sza… Mało kto potrafi pomyśleć, […]