Blog

Kiedy strona wróci do indeksu Google po awarii serwera?

Z takimi pytaniami stykam się bardzo często. Sytuacja, w której serwer przestaje chwilowo działać i akurat wtedy bot wchodzi na stronę i … nic tam nie widzi, zdarza się dosyć często. Od dawna stoję na stanowisku, że każdy webmaster, któremu zależy na stronie, powinien wydać kilkadziesiąt złotych na dobry, sprawdzony serwer. Od razu mówię, że w ten cenie można znaleźć dobre maszyny, z dobrym supportem – cena za serwer na poziomie 300 zł netto […]

Czy można generować w danych strukturalnych ocenę kategorii na podstawie ocen produktów?

Od czasu do czasu widzę takie zastosowania, zwłaszcza w przypadków sklepów – ocena kategorii jest zagregowaną oceną produktów, jakie się w niej znajdują. Właściciele decydują się na taki zabieg, aby zwiększyć widoczność stron kategorii w Google. Niestety, w zdecydowanej większości tak ustawione oceny kategorii nie pojawiają się w SERPach. Rzadko się udaje to osiągnąć. Od czego zależy w tym wszystkim sukces? Do napisania wpisu skłonił mnie dzisiejszy wątek z Forum […]

Jak zadbać o ciasteczka (cookies) od 21.03.2013 – wtyczka do WordPressa Cookie Law Info

Pani Monika Gierada-Sołtysek pisała niedawno na blogu, na co należy zwrócić uwagę pod kątem cookies (ciasteczek) począwszy od 21 marca 2013 roku. Właściciele serwisów będą musieli w widoczny i zrozumiały sposób informować użytkowników o tym: w jakim celu będą wykorzystywali pliki cookies ( cel przechowywania i uzyskiwania dostępu ) oraz o tym, że użytkownik może nie wyrazić zgody na ich instalację wprowadzając stosowne zmiany w konfiguracji przeglądarki (możliwość określenia przez niego warunków […]

Czy warto płacić za usuwanie linków z katalogów stron?

Czasy, w których obecnie żyjemy, to większa aktywność – i skuteczność Google – w usuwaniu/filtrowaniu z indeksu stron, które znalazły się na wysokich pozycjach z tytułu kupowania linków pozycjonujących. Tak, jak kiedyś wszyscy chętnie dodawali się do katalogów, aby korzystać z benefitów z tym związanych (linki->wysokie pozycje), tak teraz właściciele stron, którzy otrzymali od Google komunikat o wykryciu nienaturalnych linków prowadzących do strony (co automatycznie oznacza nałożenie ręcznego filtra na stronę) starają się […]

Tablica.pl wychodzi z filtra. A pisałem, że chodzi o linki dofollow z widżetów?

Opisywałem jakiś czas temu, jak to tablica.pl poszła na wojnę z Google. Serwis dostała filtr za nienaturalne linki, ale utrzymywał, że Nieuczciwe praktyki Google’a związane z wyszukiwarką to dziś największe wyzwanie dla całego rynku internetowego. Każdy sądzi, że internet to synonim wolnego rynku, ale 90 proc. ruchu kontroluje tu jedna firma. Bez przejrzystych zasad. W swoim artykule wskazałem przyczynę nałożenia filtra Otóż we własnym serwisie możemy umieścić widżet reklamujący […]

Google ułatwia zarządzanie zweryfikowanymi w narzędziach domenami

Na blogu Google Pierre Far poinformował właśnie o wprowadzeniu dwóch ciekawych funkcjonalności w Narzędziach Google dla Webmasterów, dotyczących zarządzania zweryfikowanymi domenami. Od teraz wiemy nie tylko, kto jest zweryfikowanym właścicielem danej domeny, ale także możemy zobaczyć, jakie metody zostały użyte do weryfikacji danej domeny. Aby się tego dowiedzieć klikamy Konfiguracja/Użytkownicy – a następnie szukamy przy danym użytkowniku linku „Szczegóły weryfikacji”. Druga zmiana jest […]

Digg został zbanowany przez Google. Przez … pomyłkę

Na informację na ten temat trafiłem już kilka dni temu, jednak z różnych powodów nie odniosłem się do niej – ot, kolejny serwis zostaje ukarany przez Google. W dzisiejszych czasach, kiedy coraz więcej osób według moich obserwacji szuka sposób na wyjście z filtra/bana – można powiedzieć, że „sprawa Digg” to nic takiego. Okazało się jednak, że … jest jedno ALE. Jak napisał Barry za całą sprawą „stało Google”, które […]

Dostałeś niedawno dwie sprzeczne infomacje o filtrze od Google? To był bug.

Na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się ostatnio wątek, w którym autor pytał, dlaczego dostał w krótkim okresie czasu od Google dwie informacje Poszedł wniosek o ponowne rozpatrzenie i otrzymaliśmy odpowiedź: Nie znaleziono ręcznych działań dotyczących spamu z datą 7/3/2013 Niestety parę dni potem otrzymaliśmy dwie wiadomości 10/3/2013 o nienaturalnych linkach O wątku pisałem już wcześniej z innej okazji – chodziło o nienaturalne linkowanie z widżetów. Rzeczywiście, można […]

Czy Google wciąż potrzebuje tekst, aby zrozumieć zawartość strony?

Pytanie, które tym razem zadano Mattowi, brzmiało w tłumaczeniu (niedosłownym): Usunąłem sporo tekstu ze strony i zastąpiłem go grafikami. Współczynnik odrzuceń znacznie spadł, konwersje i czas pobytu na stronie jednak wzrosły. Pytanie – czy Google nadal potrzebuje tekstu, aby zrozumieć zawartość witryny? Odpowiedź Matta jest krótka – Tak.  Nawet, jak strona składa się z samej grafiki, to są sposoby na to, aby ją uczynić lepiej „przyswajalną” przez wyszukiwarkę. […]

Czy Google może potraktować użyteczne linki na stronie jako … kupione?

Na bardzo ciekawe pytanie odpowiadał ostatnio Matt – rzecz dotyczyła płatnych linków. „Na naszej turystycznej stronie znajdują się linki do hoteli i innych miejsc noclegowych z branży, które rekomendujemy. Nasi użytkownicy bardzo sobie je cenią. Nie są to płatne linki, zatem nie posiadają one atrybutu nofollow. Co należy jednak zrobić, aby także i Google w taki sposób je postrzegało i nie karało strony, która emituje „takie linki” z atrybutem dofollow, za sprzedaż linków pozycjonujących?” […]

Filtr od Google może być nałożony jedynie na część serwisu

Bardzo ciekawy wątek z angielskiego Forum Google, warty zwrócenia nań uwagi z jednego powodu – otóż wynika z niego, że upada kolejny mit związany z filtrami. Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy ukaraniu jej filtrem strona nie musi spaść na wszystkie frazy oraz jednocześnie spadek nie musi wynieść -20/30 czy 50 pozycji. Google potrafi obniżyć pozycję strony dla wybranych fraz, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich pozycji […]

Jak zweryfikowac właśność domeny w Google?

Bardzo fajny filmik, w którym Maile Ohye prezentuje sposoby weryfikacji własności domeny w Google Dostawca nazwy domeny Google Analytics Tag html plik weryfikacyjny Opis pomocy w tym zakresie znajdziesz także w polskiej pomocy Google. Pierwsza metoda jest najbardziej skomplikowana, ponieważ wymaga ingerencji w ustawienia domeny. Osobiście nie korzystałem z niej nigdy – no, może jeden raz, dla ciekawości. Zdecydowanie bardziej preferuję wgranie na serwer […]