Blog

Jakie będzie polskie SEO bez Kaspara?

Dzisiaj na Forum Google Kaspar Szymański – znany od lat pod ksywką Guglarz – opublikował wpis, którego wstęp zaczyna się tak: 2599 dni lub 7 lat, 1 miesiąc i 11 dni minęło od mojego pierwszego, oficjalnego wpisu na polskim forum Google dla webmasterów. Dzisiejszy będzie jednym z moich ostatnich jako Guglarza. Po siedmiu latach zdecydowałem podjąć nowe wyzwania 🙂 Informacja zasługująca na newsa roku w polskim SEO  – […]

Hurtowe kupowanie multikodów do SEOKatalogów prowadzi do filtra – case study

O multikodach do seo katalogów i ich wpływie/niewpływie na fakt nałożenia na stronę filtru przez Google słychać w blogosferze SEO już od pewnego czasu. Rok temu po raz pierwszy poruszyłem temat na blogu. Przypomnę, że właściciel podejrzewał „życzliwą konkurencję” (znalazł w profilu linków odnośniki z anchorem viagra itp.), ale szybko okazało się, że problem leżał gdzie indziej: Linków z frazami porno, viagra jest dosłownie promil w porównaniu z tymi z multukodziarskich grup. Dodałes się […]

Informacje o błędnej implementacji danych strukturalnych od teraz w Narzędziach dla Webmasterów

Logując się dzisiaj do Narzędzi Google dla Webmasterów zauważyłem nową informację na koncie – komunikat o kolejnym rozszerzeniu funkcjonalności NDW, tym razem o raportowanie błędów związanych z wdrożonymi na stronie danymi strukturalnymi. We’ve activated an exciting new feature in your Webmaster Tool account which provides insights into structured data errors on your website. You can find it in Webmaster Tools, under Optimization, within the […]

Skąd Google wie, że ktoś korzysta przy pozycjonowaniu z Prolinka

Często stykam się ze stwierdzeniami, że „Google ściemnia, mówić o tym, że wiem, czy webmaster kupuje linki, czy też nie”. Niektórzy wykrzykują to tak głośno, że „uszy puchną”. Osobiście od dawna stoją na stanowisku, że Google wie więcej, niż mówi – a na krzykaczy „nie zwraca uwagi”. Jeden dowód na potwierdzenie tej tezy dzisiaj, tak na szybko. Analizując linki przychodzące do jednej strony znalazłem takie oto coś. W źródle mamy więcej informacji o pochodzeniu Mało? Dla takiego […]

Zapomniałeś przedłużyć domenę? Spokojnie – Google poinformuje o tym szybko

Jedna ze stron, którą właśnie analizuję, dostała takie oto powiadomienie W ciągu ostatnich 24 godzin Googlebot napotkał błędy (7) podczas próby pobrania informacji DNS o Twojej witrynie. Ogólny wskaźnik błędów zapytań DNS w Twojej witrynie to 100.0%. Zastanowiła mnie jedna rzecz – nie tyle sam komunikat – ta domena w przeszłości już go dostała (widać to w narzędziach), ale odsetek – 100%! Sprawdziłem sobie zatem stronę czy się wyświetla poprawnie […]

Zlecasz artykuły sponsorowane? Pamiętaj o linkach nofollow

Wokół artykułów sponsorowanych wiele ostatnio było szumu. Głownie za sprawą stwierdzenia Google zgodnie z którym takie artykuły nie są niczym innym jak kupowaniem linków; a zatem odnośniki do stron firm, które je zlecają, powinny zawierać atrybut nofollow – inaczej można zostać posądzonym o manipulowanie PR (kupowanie linków), co w konsekwencji grozi nałożeniem na stronę, do której prowadzą takie odnośniki filtra. Ponieważ temat jest na topie Matt zdecydował się na opublikowanie długiego (5 […]

Google zwiększy precyzję komunikatów o problemach z naruszeniami Wskazówek

Jak poinformował Kaspar Szymański Google będzie niedługo informowało dokładniej webmasterów o problemach z naruszeniami Wskazówek przez ich strony, w sytuacji, gdy dotyczyć one będą tylko części witryny. Aby było ciekawiej (i konkretniej)  – w wiadomości znajdzie się konkretna próbki urli – tych naruszających zasady Google We’re trying to improve WMT messages over time to be more specific and actionable; we’ve received some feedback where we had only […]

Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu pliku do narzędzia disavow tool by Matt Cutts

Matt opublikował właśnie listę najczęściej popełnianych błędów przez webmasterów. Fakt, że wskazówki tam zawarte są ważne potwierdził właśnie Kaspar na G+ As I’m involved in the reconsideration request process, let me tell you this a very important video to watch for any webmaster who has experienced spammy backlinks issues. O błędach popełnianych na etapie tworzenia pliku do disavow toola i kwestiach z nim związanych pisałem wielokrotnie – tag disavow […]

Spadek strony w domenie międzynarodowej? Sprawdź ustawienia Narzędzi

Dzisiejszy wpis ma na celu zwrócenie uwagi właścicielom domen międzynarodowych na pewną opcje konfiguracyjną domeny w Narzędziach dla webmasterów, którą jest docelowa lokalizacja geograficzna. Kiedyś mieliśmy tutaj możliwość ustawienia preferowanej lokalizacji. Było to bardzo ważne, ponieważ widziałem co najmniej jedną domenę, która nagle zniknęła z SERPów – właściciel podejrzewał filtr, ale po zaglądnięciu do narzędzi okazało się, że Google … przypisało domenę do rynku amerykańskiego. Poprawienie ustawień za jakiś […]

Disavow tool a przekierowanie 301 – wgrywać plik dla obu domen?

Na wczorajszym HO padło – oprócz informacji o updacie disavow toola –  jeszcze jedno ciekawe pytanie związane z disavow toolem i … przekierowaniem 301 Czy w sytuacji, gdy miało miejsce przekierowanie 301 powinniśmy wgrywać plik do disavow toola dla dwóch domen, czy tylko jednej? Według Johna wystarczy zastosować plik tylko dla nowej domeny. ALE  od razu dodaje on, że osobiście, dla świętego spokoju, zwłaszcza dla świeżych przekierowań wgrałby plik dla […]

Disavow tool poprawione – informuje o podstawowych błędach

We wczorajszym HO z Johnem dowiedzieliśmy się, że disavow tool „stał się bardziej sprytnym narzędziem” – poinformuje nas o błędach w sytuacji, jak będziemy wgrywać plik z błędami. Jak to działa? Zobaczmy – próbowałem wgrać plik o poniższej zawartości – każda z 5 linii zawiera błędy. domain aaaaaa1.pl domain: http://aaaaaa1.pl domain domain: domain: pl Co na to Google? Przy próbie wgrania pliku dostajemy komunikat o następujących błędach: braku kropki […]

Google wprowadza webmasterów w błąd?

Pod koniec maja napisałem wpis, w którym zająłem się komunikatem, jaki zaczął się wtedy pojawiać w Narzędziach dla Webmasterów. Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy więc usunąć wszystkie takie linki do Twojej witryny. Rozumiemy jednak, że części z nich możesz nie kontrolować. Dlatego w tym konkretnym przypadku podejmiemy precyzyjne działania i ograniczymy […]