Blog

Sunrise System i Nazwa.pl łączą siły – co z tego wyniknie?

Kolejne przejęcie w polskiej branży SEO? Ciekawy wątek pojawił się wczoraj na Pio, w którym czytamy, że Nazwa.pl i Sunrise System podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Obie spółki połączyła wspólna misja – dostarczania rozwiązań pozwalających zaistnieć innym podmiotom w Internecie. Jeżeli informacja się potwierdzi to byłoby to kolejne połączenie w branży – wcześniej pisałem m.in. o tym, że Bauer kupił Artefakta czy że firma Sunrise System ma nowego właściciela – notabene […]

Nie widzę efektów pozycjonowania. Czy strona jest w filtrze?

Takie pytanie zadał mi ostatnio jeden z czytelników. Strona pozycjonowana jest na kilka fraz i faktycznie, pod te kilka fraz znajduje się ona daleko, daleko w SERPach – ale czy to oznacza, że ze stroną nie dzieje się nic pozytywnego? Zaznaczam, że nie ma żadnego powiadomienia w sekcji Działania ręczne w Narzędziach dla Webmasterów. Postanowiłem zatem sprawdzić, czy rzeczywiście sprawy mają się aż tak źle. Wszedłem na Google Analytics, aby zobaczyć, jak wygląda ruch na stronie. oraz na Narzędzia dla […]

Jaka jest maksymalna ilość linków wychodzących ze strony, która prowadzi do kary ze strony Google?

Odpowiedź brzmi – nie ma takiej liczby. Skąd jednak nadal często słyszymy o tym, aby nie przekraczać liczby 100 dla linków wychodzących z danej strony serwisu? Musimy cofnąć się w przeszłość. Kiedyś, jeszcze przed 2008 rokiem, był wpis w Pomocy Google, zgodnie z którym Google zalecało maksymalną ilość linków linków wychodzących właśnie na poziomie …. 100 (skąd 100 – wyjaśnia Matt w filmie). Jednak już w 2008 roku […]

Czy Gotlink i vSEO będą pobierał opłaty za blokowanie domen w systemie?

W związku z drugim podejściem przez e-Weblink do wprowadzenia opłaty za blokowanie niepożądanego linkowania swoich domen – pierwsze było w sierpniu br. – postanowiłem sprawdzić, jak wygląda sprawa w innych SWLach rotacyjnych – a dokładnie w vSEO oraz Gotlink’u: czy one tez planują wprowadzić taką opłatę? Wysłałem do administratorów systemów pytanie w tej sprawie, prosząc o zajęcie stanowiska, informując przy okazji, że pytam się o to jako autor bloga – z własnej, jak i czytelników, […]

Rozwój wątpliwych biznesów internetowych (depozycjonowanie i inne) a prawo – część II

Zacznijmy od depozycjonowania. Moim zdaniem z punktu widzenia prawa materialnego sprawa jest prosta – takie działania powinny być z reguły uznane za czyn nieuczciwej konkurencji, gdyż są sprzeczne z dobrymi obyczajami biznesowymi. Wydaje mi się, że tej myśli nie ma potrzeby nadmiernie rozwijać. Przedsiębiorca, który został zaatakowany przez depozycjonowanie może żądać m.in. zaprzestania takich działań oraz usunięcia ich negatywnych skutków. Dodatkowo, jeżeli takie działania spowodowały powstanie szkody – może żądać on jej […]

Jak wyjść z filtra ręcznego pisząc „tylko” prośbę o ponowne rozpatrzenie

Ostatnio trafiła mi się domena, która otrzymała od Google powiadomienie o nienaturalnych linkach. Ktoś powie: „Co w tym dziwnego w dzisiejszych czasach?”. Otóż – rzecz była naprawdę dziwna. Właściciel bardzo zwracał uwagę na to, aby nie „podpaść Google”. Nie brał udziału w żadnych działaniach niezgodnych ze Wskazówkami. Skupiał się stricte na rozwoju strony, jej optymalizacji. Efekty? Bardzo dobre – wysoka pozycja pod interesujące go frazy, ruch z długiego ogona. Do czasu – […]

Rozwój wątpliwych biznesów internetowych (depozycjonowanie i inne) a prawo – część I

Ostatnio na łamy tego bloga wrócił temat depozycjonowania i dostarczania narzędzi do takich działań i pytania, czy jest to zgodne z prawem, czy tak można, jak się przed tym bronić, itp.? Za chwilę powstaną inne, nowe biznesy i narzędzia internetowe i pojawią się zbliżone problemy i pytania. Za nim, więc o samym depozycjonowaniu i narzędziach, które do tego służą, uważam, że warto w skrócie zakreślić ramy prawne, które są uniwersalne dla takich pytań i spraw. W relacjach biznes-biznes (czyli […]

Jak za pomocą Adwords poprawić wyniki pozycjonowania Klienta

Co ma wspólnego w Google link sponsorowany z naturalnymi wynikami wyszukiwania? Jak się okazuje ma, i to sporo. Niewiele osób mających małą styczność z SEO czy/i Adwords, wie, że w sytuacji, gdzie prowadzimy kampanię linków sponsorowanych bez połączenia kont Adwords z Google Analytics ma miejsce ciekawe zjawisko – cały ruch z linków sponsorowanych wpada nam do organica ! W wyniku tego w Google Analytics widzimy piękną listę słów kluczowych, z których rzekomo nastąpiło […]

Czy depozycjonowanie naprawdę działa?

O depozycjonowaniu jest teraz głośno. Nie ma dnia, abym nie trafił na informację, że „konkurencja mnie depozycjonuje” „zrobiłem analizę linków i widzę, że ktoś stara się mi zaszkodzi Czy aby na pewno? Kiedy po raz pierwszy pracownik Google przyznał oficjalnie, że depozycjonowanie jest możliwe, rozpętała się burza. Ile się wtedy naczytałem komentarzy w stylu „a nie mówiłem”. Czytałem, czytałem i … uśmiechałem się pod nosem, z prostego powodu – moim zdaniem osoby tak piszące […]

Czy do strony logowania dawać linki z atrybutem nofollow?

Stanowisko Google w zakresie linkowania wewnętrznego jest jasne – w obrębie serwisu nie powinno się używać nofollow. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – ustawiając parametr nofollow na linkach blokujemy przepływ PageRanku w obrębie witryny. Im więcej mamy stron w serwisie, na których znajduje się strona z takim linkiem, tym gorzej dla niej jak ustawimy nofollow na takim linku, ponieważ tracimy taki procent mocy strony, jaki wynika z ilorazu […]

Czy ważniejszy jest komunikat od Google – czy informacja z Narzędzi?

Od ponad dwóch lat Google sukcesywnie wprowadza nowe powiadomienia, które mają za zadania ułatwić komunikacje z webmasterami. Duża ilość komunikatów sprawia jednak, że niekiedy webmasterzy mają wątpliwości, jak należy interpretować otrzymywane wiadomości. Ostatnio na polskim Forum Google dla Webmasterów Karolina wyjaśniła jasno coś, co chyba wielu osobom spędzało ostatnio sen z powiek. Jeden z webmasterów dostał filtr za linki, napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie i .. […]