Blog

Jak działa Sitecondition? Recenzja programu do analizy linków przychodzących

Od pewnego czasu chciałem sprawdzić działanie programu Sitecondition – narzędzia, które z założenia ma pomóc webmasterom przy wychodzeniu z filtra nałożonego na stronę przez Google. Recenzje, jakie czytałem w Internecie, z których część poniżej przedstawiam, były pełne pozytywnych stwierdzeń, np.: SiteCondition to narzędzie bardzo ciekawe. Dobrze stworzone technologicznie. Posiada własne roboty skanujące, indeksujące i oceniające. Widać ogrom włożonej pracy w przygotowanie go do sprawnego działania. Ponadto z narzędzia przebija spora […]

Problem z wtyczką CommentLuv pod WordPressa – SEO spam w komentarzach….

Dzisiejszym wpisem chciałem zwrócić uwagę na wtyczkę CommentLuv, która z założenia powstała, aby w pewnym stopniu uprościć komentowanie na skrypcie WordPress – a praktyce jednak jest bardzo często wykorzystywana przez firmy SEO do w umieszczania w komentarzach linków do różnych stron – niekoniecznie z blogu autora komentarza… Jak działa wtyczka CommentLuv w teorii This plugin will visit the site of the comment author while they type their comment […]

SpyWords – recenzja narzędzia online do analizy działań konkurencji

Dostałem do testów narzędzie Spywords.pl. W przeszłości rzadko podejmowałem się tego typu działań – do tej pory opisywałem de facto tylko Brand24.pl. Powód był prosty – dla wielu narzędzi nie widzę długookresowej racji bytu, dodatkowo skupienie się na blogu na kwestiach jakościowych z automatu wyklucza testy np. systemów czy giełd linków. Jest jednak na rynku kilka programów wartych uwagi, nad którymi mam zamiar w bliższej lub niekreślonej przyszłości się pochylić […]

Czy do analizy linków przychodzących przy wychodzeniu z filtra Google trzeba używać MajesticSEO, Ahrefs czy innego narzędzia?

Google od wielu lat informuje, że do wyjścia z filtra wystarczy analiza linków, jakie są widoczne w Narzędziach dla Webmasterów – oraz oczywiście podjęcie działań zmierzających w kierunku uzdrowienia profilu linków analizowanej domeny. Wprawdzie John na jednym z HO w 2013 roku wspomniał, że można się wesprzeć w tej analizie zewnętrznym narzędziem – MajesticSEO, Ahrefs czy innym – ale kontekst wypowiedzi dotyczył sytuacji, w której webmaster nie wie, co się działo z jego stroną. Od 3 lipca 2013 […]

Bardziej dokładne informacje od Google – błędy indeksowania przy przekierowaniach

Google wprowadziło (kolejny już) update w swoich Narzędziach dla Webmasterów – tym razem poprawka dotyczyła błędów indeksowania. O co dokładnie chodzi? Popatrzmy na grafikę, zaczerpniętą z bloga Google Url A przekierowywany jest do Url B, który zgłasza błąd (na potrzeby analizy nie wnikamy w szczegóły, jaki jest to błąd). W przeszłości w opisanej sytuacji Google informowało webmastera o błędach na samym początku – przy adresie Url A – co prowadziło do nieporozumień – webmaster […]

Przykłady nienaturalnych linków od Google pokazują nieprawdę. Bug?

Po kolejnym komentarzu na blogu, w którym pojawiła się opinia, że w Google panuje pewien bałagan to fakt. Na jednej se swoich stron miałem taki przypadek, że jako przykład nienaturalnych linków dostałem 2 z 3, które na 100% były usunięte od 2 miesięcy postanowiłem w końcu napisać krótki wpis, który ma na celu zwrócenie uwagi na przyczynę (powód nałożenia filtra), a nie na skutek (filtr) Nie pamiętam dokładnie kiedy, ale już dosyć dawno temu (dociekliwi mogą poszukać […]

Case study – nieaktualne dane w Narzędziach a wyjście z filtra

Mam do czynienia teraz z takim case’em właśnie, o którym już pisałem na blogu – strona dostała komunikat o zdjęciu kary, ale w Narzędziach nadal jest komunikat o karze, ba – teraz dotyczy on całości serwisu. Mimo, że sytuacja wydała mi się dziwna – nie dostałem informacji o nowym filtrze – to jednak wysłałem prośbę o ponowne rozpatrzenie ciekaw tego, jaką (czym w ogóle) odpowiedź dostanę; RR zaś wysłałem z prostego powodu, ponieważ ruch […]

Działania ręczne widoczne w Narzędziach dla Webmasterów mogą być … nieaktualne

Dzisiaj znalazłem taką oto informację na stronach Google The Manual Actions Viewer may not reflect recent changes, such as manual actions that were recently applied or revoked. We hope to have the data updated in the near future. We are still delivering notifications to the Message Center when a manual action is applied and when a reconsideration request is processed, so you can refer to the […]

Wpis do katalogu o tytule „Home page” wskazany jako nienaturalny. Dziwne?

Od pewnego czasu wiele osób dywersyfikuje anchory tekstowych linków prowadzących do swoich stron, licząc, że takie rozdrobnienie Google potraktuje jako naturalność linkowania. Ba, nawet systemy wymiany linków posiadają w swoich pulach (dodam, że od dawna) linki nofollow, które przeplatają się z tymi „normalnymi” (dofollow). Co na to Google? No cóż, Google, jak to Google – moim zdaniem konsekwentnie robi swoje, kompletnie nie przejmując się tym, co branżą SEO pisze […]

Z filtra ręcznego od Google można wyjść …. połowicznie

Niemożliwe? A jednak. Dzisiaj dostałem dla jednej domeny taki komunikat Zespół ds. spamu podjął wcześniej działania wobec Twojej witryny, ponieważ nie była ona zgodna z naszymi wskazówkami dotyczącymi jakości. Po rozpatrzeniu prośby o ponowne rozpatrzenie zmieniliśmy zakres podejmowanych działań, ale witryna lub prowadzące do niej linki wciąż są niezgodne ze wskazówkami dotyczącymi jakości. Jeśli chcesz zobaczyć, jakie czynności podejmujemy aktualnie wobec Twojej witryny, wejdź na stronę Ręczne działania […]

Przestańmy alergicznie reagować na przykłady nienaturalnych linków

Do napisania tego krótkiego wpisu skłonił mnie Google+, w którym Marek napisał tak Jak widać, nie można się trzymać kurczowo przykładów, jakie przysyła nam Google w odpowiedzi na RR. Ten przykład to totalny absurd, ale pokazuje w jakich warunkach usiłujemy normalnie pracować. A co w tym wszystkim chodzi? Rzecz dotyczy sytuacji, w której Google jako nienaturalny wskazuje link, który znajduje się na stronie zablokowanej w pliku robots.txt A friend of mine got such a message. […]

Nowa funkcjonalność w Narzędziach dla Webmasterów – szybka informacja o ważnych błędach

Przeglądając dzisiaj strony w swoich Narzędziach dla Webmasterów zauważyłem nagle obok jednej z nich … mały wykrzyknik czerwonego koloru. Po kliknięciu w niego pojawiło się takie oto okienko w którym zobaczyłem informację o trzech stanach danej witryny, podaną w formie pytań: Czy plik robots.txt blokuje ważne strony? Czy wykryto złośliwe oprogramowanie? Usunięto ważne strony? Po kliknięciu w aktywny link znajdujący się w kolumnie „Kontrole kondycji witryny” przechodzimy do odpowiedniej […]