Blog

Jeszcze nie przetworzyliśmy Twoich danych o ruchu

Wielu webmasterów po dodaniu swojej strony do Konsoli Google oczekuje, że od razu zobaczą tam dane związane ze swoją witryną – skąd prowadzą linki, po jakich hasłach ludzie trafiają na stronę z wyszukiwarki itp.. Nic bardziej mylnego – aby w Konsoli Google pojawiły się pełne dane domena musi zostać dodana do Konsoli co najmniej parę dni przed analizą – niekiedy okres ten ulega wydłużeniu do tygodnia, czy nawet dwóch. […]

Google wdrożyło update – Panda już w Polsce

Wygląda na to, że zapowiedziany przez Garry’ego update Pandy miał właśnie miejsce At SMX Advanced tonight, Google’s Gary Illyes announced that the next Panda update will happen in the upcoming weeks. He said he expects it in the next two to four weeks Od przedwczoraj można zaobserwować wzrosty pozycji, a co za tym idzie ruchu, dla zadbanych pod względem contentu stron. Z drugiej strony należy dodać, że dla tego samego rodzaju […]

Firmy.net oferują swoje usługi w sposób wprowadzający Klientów w błąd

21 kwietnia wszedł w życie update Google, który miał na celu promowanie na urządzeniach mobilnych tych stron, które zostały przystosowane do przyjaznego wyświetlania się na tychże urządzeniach – po tej dacie strony mobile-friendly miały wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jak tylko Google zapowiedziało wspomnianą zmianę od razu pojawiło się w Internecie wiele publikacji, które wprowadzały w błąd, sugerując, że kto nie ma strony przystosowanej pod urządzenia mobilne, ten zniknie W OGÓLE z wyników […]

Dlaczego warto nieprzerwanie rozwijać swój serwis o nowe treści

W rozmowach z osobami, które chcą zwiększyć ruch na stronie, często słyszę „rozczarowanie”  – gdy mówię, że nad stroną, jeżeli ma być ona bardzo dobrze widoczna w Google, należy nieustannie pracować; a w przypadku młodych serwisów widoczne efekty mogą się pojawić dopiero po dłuższym, liczonym w miesiącach, czasie. Osoby są zdziwione, gdy mówię dalej, że w pozycjonowaniu liczą się nie tylko linki, ale także sama domena – jest historia czy treść znajdująca się w witrynie – […]

Jest oficjalne potwierdzenie – 3 maja Google wdrożyło update algorytmu

Po prawie trzech tygodniach podejrzeń, wątpliwości i plotek mamy oficjalne potwierdzenie wdrożenia 3 maja przez Google update’u. Informacja została opublikowana na Search Engine Land – wiemy już, że nie był to ani długo oczekiwany Pingwin, ani Panda – tylko „prosta” zmiana w samym algorytmie. the company told Search Engine Land that while no spam-related update had happened, there were changes to its core ranking algorithm in terms […]

Coraz więcej w Internecie fałszywych opinii o usługach i produktach

Lata temu Kaspar Szymański powiedział, że polskie księgarnie internetowe już na początku swojego istnienia popełniają duży błąd – zamiast skupić się na pewnej niszy od razu chcą walczyć w SERPach z firmami takimi jak Empik czy Merlin – zamysł szczytny, ale totalnie nierealny. Dzisiaj wiele firm próbuje osiągnąć ten cel zlecając publikowanie fałszywych opinii o sobie czy swoich produktach/usługach – na forach czy w ramach nieczytelnie oznaczonych wpisów […]

Phantom – od 3 maja Google wdraża update algorytmu

5 maja opisałem zaobserwowane dla monitorowanych przeze mnie stron zmiany w wynikach wyszukiwania. Zauważyłem wówczas, że strony z dobrą treścią, „czyste” (tzn. nie pozycjonowane) – odnotowały znaczące wzrosty widoczności w wynikach wyszukiwania strony kiedyś pozycjonowane – notowały w większości przypadków spadki. Zjawisko zaobserwowały i potwierdziły, co widać w komentarzach, pojedyncze osoby – dodam, że zdecydowana większość osób, w tym branżowców, nie odnotowała opisanego przeze mnie zjawiska. […]

Google wdraża update algorytmu – pierwsze obserwacje

Od wczoraj w nadzorowanych przeze mnie stronach obserwuję spore zmiany, jeżeli chodzi o pozycje w Google serwisy pod analizowane frazy. Zauważyłem następujące wzory, które dzisiaj się potwierdzają (poza pojedynczymi przypadkami): strony „czyste” – nie pozycjonowane seokatalogami, swl’ami, preclami czy „spam szeptanką”, z dobrą treścią i zoptymalizowane – notują zdecydowane wzrosty, przekładające się na wzrost całościowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania nawet o 57% strony „po przejściach” – ręczne […]

Wchodzi w życie update Google związany z dostosowaniem witryn pod smartfony (komórki)

Czas szybko leci … dopiero był koniec lutego, gdy Google zapowiedziało z dużym (jak na Google) wyprzedzeniem wejście w życie update’u algorytmu, który będzie miał na celu promować w ruchu mobilnym strony dostosowane pod komórki; dzisiaj jest 21 kwietnia i update powoli wchodzi w życie. Na Forum Google dla Webmasterów Michał Wiciński z Google opublikował krótkie FAQ związany z tym tematem. Dowiemy się z niego, że zmiana nie ma wpływu na wyniki […]

Jak sprawdzić linki przychodzące w Majestic SEO w sklepie opartym na skrypcie IAI-Shop

Rozwiązania SaaS są w wielu przypadkach wygodne dla Klientów. Niestety w specyficznych okolicznościach trzeba się trochę nagimnastykować, aby zrobić coś, co z pełnym dostępem do serwera normalnie zajmuje chwilę czasu. Zobaczmy, jak trzeba się nagimnastykować, aby pobrać z MajesticSEO listę linków prowadzących do sklepu opartego o skrypt autorstwa IAI-Shop. Jeżeli posiadasz sklep w IAI-shop i chcesz sprawdzić poprzez MajesticSEO jakie linki prowadzą do niego nie zdziw się, jak […]

Czym jest reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwa konkurencja, zniesławienie – opinia prawna

Ostatni wpis poświęcony kursowi pozycjonowania jednej z osób związanej z polską branżą SEO wzbudził tak wielkie kontrowersje, że administratorzy grup na Facebooku, na których był on omawiany postanowili, w związku z niecenzuralnymi wypowiedziami pod moim adresem usunąć wątki z nim związane Pytanie w jakim celu – aby coś ukryć? Ponieważ wiele osób zarzucało mi – publicznie lub prywatnie – to, że posunąłem się za daleko postanowiłem poprosić o komentarz do kwestii stanowiących przedmiot […]

Mailowy kurs pozycjonowania dla początkujących Marty Gryszko vel Lexy – uważaj na filtr od Google

Ostatnio coraz częściej znajduję w Internecie informacje na temat mailowego kursu pozycjonowania dla początkujących Marty Gryszko, znanej także jako Lexy. Kurs przedstawiony jest jako idealne rozwiązanie przeznaczone dla osób, które same chcą pozycjonować swoją stronę. Postanowiłem zatem przeanalizować podstawowe informacje dostępne na jego temat. Opinie o kursie Lexy Zacząłem od opinii na stronie kursu – moją szczególną uwagę zwróciły następujące stwierdzenia. […]