Blog

Certyfikowany Trener Google Adwords Tomasz Ciepłucha wykorzystuje Forum Google ?

Dzisiaj trafiłem na stronę, na której z ogromnym zdumieniem znalazłem informację, że certyfikowany trener Google prowadzi szkolenia oferujące w cenie bezpłatne wsparcie na forum produktowym Google Adwords ! Informacja o w/w szkoleniu znajduje się na stronie firmy Remnet. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że prowadzący jest w gronie ekspertów na Forum Adwords jako „Wschodząca Gwiazda” , który ma być wzorem dla innych, a tymczasem wykorzystuje ludzi udzielających na nim pomocy, którzy nic […]

Koniec ery publicznych proxy – ta runda dla Google

Dzisiejszy dzień przyniósł bardzo złą wiadomość dla osób zajmujących się SEO – zlikwidowanie usług dostarczania publicznych proxy przez dwie znane w polskiej branży SEO firmy. Jako pierwsze poinformowały o tym Proxygen na forum PiO   i Proxymarket.pl (w emailu wysłany do użytkowników) Jak zapewne Państwo zauważyli ostatnie dni, zwłaszcza od niedzieli, zaczęły pojawiać się bardzo poważne problemy z działaniem naszych proxy. Jest to niestety szerszy […]

Google zachęca do zlecania usług SEO certyfikowanym partnerom – strzał w stopę

Nie tak dawno temu pisałem o tym, że Google nie planuje wdrożenia certyfikacji SEO. Gary Illyes, pracownik Google, tłumaczył się tak Jeżeli Google zdecydowałoby się na wdrożenie programu certyfikującego firmy SEO to musiałoby je szkolić – a to wymagałoby zatrudnienia wielu osób, czyli pociągnęłoby za sobą konieczność „poproszenia” o pieniądze, a … „Search does not ask for anything” 🙂 Wcześniej w podobnym tonie wypowiadał się Matt Cutts – i to już […]

Zmieniasz silnik sklepu internetowego? Zadbaj o przekierowania 301

Mimo, że od dawna wiadomym jest, że zmiana struktury serwisu lub też „przeprowadzka” na nowy silnik związana jest z koniecznością wykonania odpowiednich przekierowań 301 to nadal wielu programistów o tym „nie wie” czy … „zapomina”.  Konsekwencję zaniechań są zaś w skrajnych przypadkach zabójcze dla stron, których te zaniechania dotyczą. Wczoraj rozmawiałem z firmą, która zanotowała 90% spadek ruchu. Sklep, który istnieje w Sieci od 2 lat, praktycznie z dnia na dzień zanotował potężny spadek odwiedzin, […]

Co ma wspólnego urząd gminy z … konkursem SEO i hospicjami?

Analizując jakiś czas temu profil linków przychodzących dla jednej z domen, która dostała powiadomienie o nienaturalnych linkach, zauważyłem na niej baner takiej oto postaci. Ponieważ hasło było mi znane – poprzez powiązanie z tzw. „mistrzostwami Polski w pozycjonowaniu” z chyba 2013 roku – postanowiłem przyjrzeć się bliżej sprawie. Kliknąłem w baner i znalazłem się na stronie … kaliska.pl –  strony urzędu gminy. skąd przechodzimy na właściwą stronę, […]

Google nie wprowadzi certyfikatów dla agencji SEO. I dobrze.

Temat certyfikatów SEO nadawanych przez Google, jako potwierdzenie znajomości zagadnień z zakresu optymalizacji stron internetowych, pojawia się co jakiś czas już od wielu lat. Niestety, ale najczęściej w sytuacjach, w których firmy/osoby posiadające certyfikaty innych usług Google – np. Adwords czy Analytics – wykorzystują fakt ich posiadania do wprowadzania w błąd osób szukających profesjonalnych usług SEO – o czym pisałem już w 2012 roku. Zamieszczając na swoich stronach z ofertą SEO […]

Czy wejście na stronę użytkownika z Afryki NA PEWNO jest mało ważne ?

Prowadząc działania optymalizacyjne przy stronie prędzej czy później zaczniemy analizować użytkowników odwiedzających naszą stronę, zwracając (zwłaszcza) przy lokalnej firmie uwagę na to ile osób trafia na witrynę z danej miejscowości (i jej okolic). Jest jednak pewne ALE z tym związane, którego nieznajomość może prowadzić do wyciągania błędnych wniosków. Faktem mało znanym jest to, że operatorzy komórkowi najczęściej mają przypisane adresy IP ze strefy warszawskiej. A to znaczy, że jak np. prowadzimy […]

Weryfikacja dla zasobu http://…….. przy użyciu metody Metatag nie powiodła się. Połączenie z Twoim serwerem było niemożliwe.

Dodając stronę do Konsoli Google niekiedy napotykamy na sytuacje, które wydają się być w pierwszej chwili błędem, a nie są nim w rzeczywistości. Ostatnio taka sytuacja przytrafiła się także i mojej osobie :). Dodawałem stronę Search Console – po wpisaniu jej „z palca” (z reguły kopiuję jej nazwę z przeglądarki) nacisnąłem, jak to robię już od lat, DALEJ Po fakcie zdałem sobie sprawę, że podświadomie moje oko zarejestrowało fakt, że rozszerzenie domeny było błędne […]

Poziomy uprawnień użytkowników w Search Console

Mimo faktu, że świadomość tematów związanych z SEO w Polsce jest coraz większa to jednak w dalszym ciągu nie wszyscy właściciele stron dodają swoje witryny do Search Console (zwanej po polsku Konsolą) – czyli dawnych Narzędzi Google dla Webmasterów. To duży błąd. Google bardzo rozbudowało zakres prezentowanych w swojej usłudze informacji i dostęp do tego darmowego źródła wiedzy o stanie zdrowie strony nierzadko pozwala uniknąć poważnych problemów związanych […]

Jak pozycjonowaniem na efekt zniszczyć sobie pozycje w Google – case study

Od sierpnia obserwuję sobie pewną domenę. Domena z długim stażem w Internecie, z praktycznie czystym profilem linków. Wprowadzenie To, co było nienaturalne (linki przychodzące) zostało wychwycone podczas analizy i dodane do disavow toola – z rok temu jakoś. Od tamtego czasu przy domenie miały miejsce drobne prace optymalizacyjne, dobrano słowa kluczowe pod długi ogon, zaczęto opracowywać tematy na bloga – parę wpisów się nawet pojawiło. Jest […]

Monitoruj ruch z wyników wyszukiwania Google do witryny

Osoby, które po weryfikują domenę w Konsoli Google nie od razu zobaczą dane, jakie Google zgromadziło o witrynie, jeżeli ta domena nie była wcześniej dodana nigdy do Search Console. Związane jest to z faktem, że wyszukiwarka musi najpierw zgromadzić dane, aby po ich przetworzeniu móc je nam zaprezentować w Konsoli. Aby zobaczyć dane, jakie Google zgromadziło o stronie należy odczekać kilku dni (czasem i ponad tydzień) – a sam proces aktualizacji danych […]

Pobierz jako Google – od kilku dni wymagana jest captcha

Od początku miesiąca osoby, które chcą przyspieszyć indeksację zmian wprowadzonych na stronach w obrębie swojej witryny zobaczą w Search Console captcha: Wcześniej dało się ją zaobserwować np. przy wielokrotnym (ponad 5) użyciu opcji „Pobierz jako Google – miałem tak, jak optymalizowałem po kolei zakładki w serwisie, aby następnie, poprzez zaproszenie Googlebota, szybciej wprowadzić zmiany do indeksu. Captcha to nie powód do obaw Kiedyś captcha nie pojawiała się w ogóle. […]