Blog

Wygasł certyfikat SSL/TLS dla witryny – powiadomienie od Google w Search Console

Posiadasz certyfikat SSL? Jeżeli zapomniałeś go przedłużyć? Bez obaw – Google poinformuje Ciebie o wygaśnięciu ważności certyfikatu wysyłając stosowane powiadomienie z poziomu Search Console. Warto podkreślić, że system bardzo szybko wysyła informację o nieważnym certyfikacie. O ile w przypadku powiadomień dotyczących „nieaktualnej” wersji WordPressa czy Joomli rozbieżności pomiędzy tym, co jest w praktyce, a informacją zawartą w powiadomieniu są rozbieżne niekiedy o miesiące czasu, o tyle w przypadku certyfikatu komunikat jest wysyłany jeszcze w tym […]

Uważaj na powiadomienie o dodaniu nowego właściciela domeny w Search Console

Niedawno pisałem o bugu w Google, który skutkował wysyłką wielu powiadomień o „nowych-starych” właścicielach domeny. Jak się okazało emaile, które wielu właścicieli domen dostało, okazały się wypadkiem przy pracy. Czy zatem należy zignorować każdego emaila o nowym właścicielu domeny dodanym do Search Console? W żadnym wypadku ! Nowy właściciel w Search Console i utrata dostępu Zdarza się często, że ktoś obcy dodaje się jako właściciel do naszego konta […]

Zestawy w Search Console

Dla Google domeny Z oraz BEZ www to dwa odrębne serwisy. A to oznacza, że jeżeli posiadamy dodany do Search Console adres naszej domeny BEZ www a nasz serwis nie posiada ustawionego przekierowania 301 ani preferowanej wersji domeny to informacje zgromadzone dla wersji serwisu Z www będą dla nas niedostępne, co w niektórych sytuacjach może mieć kluczowe z punktu widzenia widoczności serwisu w Google. Ot wystarczy, że kiedyś strona miała adres Z www. była pozycjonowana, ktoś zrobił analizę linków przychodzących, wgrał źle sporządzony […]

Treści o charakterze inżynierii społecznej – powiadomienie od Google w Search Console

Od pewnego czasu (od około dwóch miesięcy) Google serwuje nowy rodzaj powiadomienia w Search Console – informując o tzw. treściach o charakterze inżynierii społecznej: Komunikat jest generowany w sytuacji, gdy Google uzna, że pewne elementy składowe naszej strony mogą zostać wykorzystane ze szkodą dla osób odwiedzających naszą witrynę. W Pomocy Google znajdziemy zapis, który dokładnie wyjaśnia mechanizm działania treści o charakterze inżynierii społecznej: Atak za pomocą inżynierii społecznej, nazywany […]

Jaki slogan stanie się modny w branży SEO po content marketingu i UX?

Mimo, że zmiany wdrażane w algorytmie przez Google ukierunkowane są na ograniczenie możliwości sztucznego wpływania na wyniki wyszukiwania, to nie wszyscy jeszcze zdążyli zauważyć, że promocja strony w Google to proces długotrwały, a efekty widoczne są za pewien (z miesiąca na miesiąc coraz bardziej odległy, ze względu na wspomniane zmiany) okres czasu. Google skutecznie – wręcz z premedytacją – wydłuża cały proces, upewniając się, że dana witryna naprawdę zasługuje na to, aby znaleźć się na wysokich pozycjach […]

Dlaczego należy mieć dodane do Search Console wersje strony Z oraz BEZ www

Głupota i nieodpowiedzialność „specjalistów SEO” sięga niekiedy poziomu absurdu. Mimo, że pewnych działań nie da się wykonać bez pozostawienia śladów to jednak fakt, że ktoś zrezygnował z ich usług SEO potrafi tak bardzo sfrustrować „speców”, że będą „kopać dołki pod stroną Klienta”. Wczoraj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów Dominik zadał następujące pytanie przekazałem firmie dane dostępowe do mojej witryny na wordpressie. Mieli prowadzić optymalizacje celem pozycjonowania. Obecnie z tą firmą już […]

Samodzielnie podpisany certyfikat SSL/TLS dla witryny

Kilka dni temu otrzymałem w Search Console dla jednej domeny taki oto komunikat Zauważyliśmy, że certyfikat SSL/TLS używany w witrynie https://www.xxxxxxxxxxxxxx.pl/ został samodzielnie podpisany, co oznacza, że został on wydany przez serwer a nie urząd certyfikacji. Tylko urzędy certyfikacji uznaje się za zaufane źródła certyfikatów SSL/TLS, dlatego większość przeglądarek nie uzna certyfikatu za zaufany. Ponadto samodzielnie podpisany certyfikat oznacza, że zawartość witryny nie jest uwierzytelniona, może być modyfikowana, a dane i operacje […]

Hosted.pl NIE MOŻE gwarantować najwyższego miejsca w wyszukiwarce ANI jego stabilność

Od paru dni obserwuję w telewizji reklamę firmy Hosted.pl, która w ramach swojej oferty posiada usługę pozycjonowania. Myślałem, że jak ktoś „idzie do telewizji”, to dobrze odrobi zadanie domowe i przy całej otoczce, jaka narosłą przez ostatnie lata wokół SEO, zwróci szczególną uwagę na to, aby przekaz reklamowy był „czysty”, a reklamowana usługa SEO była jak najbardziej zgodna z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. Jak wyszło? Postanowiłem to sprawdzić. […]

Po wdrożeniu https nie oczekuj wzrostów Google – oczekuj spadków

Od kiedy Google w sierpniu 2014 roku podało do publicznej informacji, że https będzie czynnikiem rankingowym, wiele osób – zwłaszcza związanych zawodowo z SEO – podeszło do tematu „zbyt entuzjastycznie”, oczekując, że zmiana adresu na https da im od razu znaczący wzrost pozycji w Google. Wiele z nich od razu zaczęło robić testy, aby po miesiącu czy dwóch „triumfalnie” obwieścić, że … nie widać żadnych pozytywnych korzyści wynikających ze zmiany adresu z http na https […]

Pozycjonowanie w Google z gwarancją TOP10 i 3 miesiące za darmo od Topsolutions

Jeden z czytelników poprosił mnie o opinię w sprawie takiego emaila z ofertą na pozycjonowanie z gwarancją wyników w TOP10 Szanowni Państwo! Państwa serwis internetowy XXXXXX zwrócił moją uwagę tym, że nie znajduje się na wysokich pozycjach związanych z Państwa branżą w wyszukiwarce Google, przez co internauci nie mogą go odnaleźć. Przypuszczam, że poprzez tą sytuację tracą Państwo mnóstwo klientów, którzy potencjalnie są zainteresowani Państwa ofertą. Można to zmienić zwiększając oglądalność strony, a w konsekwencji sprzedaż. Pragną Państwo być […]

Google nie zachęca już do zlecania SEO Certyfikowanym Partnerom Adwords

21 lutego 2016 roku napisałem, że Google zachęca do zlecania usług SEO swoim certyfikowanym partnerom Adwords ! Chciałbym poinformować, że po fali mocnej krytyki, jaka przetoczyła się przez media na całym świecie, zapis został zmieniony – obecnie wchodząc na stronę Google nie znajdziemy już spornego elementu, który znajdował się w tym miejscu: Zobaczymy to: Jak widać można albo narzekać albo … działać. Brawo dla Google, że potrafiło „odkręcić sprawę”.

Czy firma SEO może odmówić usunięcia linków z zaplecza

Od czasu do czasu mam do czynienia ze stronami, które znalazły się w tzw. filtrze, nałożonym na stronę za stosowanie niezgodnych ze Wskazówkami dla Webmasterów linków. Kara, jaką Google nakłada na witrynę może być dwojakiego rodzaju: filtr ręczny filtr algorytmiczny W przypadku spadku ruchu na stronie z naturalnych wyników wyszukiwania Google LUB/I otrzymania komunikatu z Search Console (zakładając, że mamy tam podpiętą naszą domenę) o nałożeniu na stronę kary za nienaturalne linki przychodzące) należy […]