Blog

Mobile-first Index – przydatne informacje

(update: 17-06-2018) 17 maja napisałem o nowym komunikacie rozsyłanym przez Google  w ramach Search Console – zgodnie z zapowiedziami dla wskazanej w powiadomieniu strony Google będzie wykorzystywać jej mobilną wersję w celach indeksowania oraz ustalania jej pozycji w  wynikach wyszukiwania. Googlebot will now use the mobile version of your site for indexing and ranking, to better help our (primarily mobile) users find what […]

Zlecasz firmie zewnętrznej „szeptankę” na forach? Igrasz z Google

W jednej ze swoich ostatnich wypowiedzi John Mueller odniósł się do tzw. „spamszeptanki” – czyli zjawisku, które zwłaszcza na polskim rynku jest mocno zakorzenione w procesie działań SEO. Na pytanie, czy komentarze na Reddit są warte uwagi z punktu widzenia SEO I recently commented on another thread regarding this, and I just did a double-take and reddit comments indeed appear to not have the „nofollow”-relation? So are reddit comments then […]

Wpływ zmian dokonanych na stronie możesz zobaczyć w Google nawet i znacznie po 6 miesiącach

SEO zajmuję się już 10 lat, ale w dalszym ciągu zdumiewa mnie brak cierpliwości właścicieli stron przy procesie promocji ich strony w Internecie. Ludziom jest bardzo trudno zrozumieć, że Cierpliwość to cnota Kiedyś wystarczyło przyspamować linkami, aby mieć wysoką pozycję. Fakt, że w przeważającej większości przypadków na chwilę (do czasu, aż algorytm „się połapał”), ale niektórym to wystarczało, aby zarobić. Dzisiaj, kiedy Google mniej skłonne jest […]

Jak dodać za pomocą sitemap’y więcej niż 50.000 adresów url

Sitemapy są wykorzystywane przez webmasterów do informowania przegląderek internetowych o zasobach stron internetowych – jednak wbrew panującym opiniom sitemapy nie są niezbędne w procesie indeksowania stron. Dla Google, przy podjęciu decyzji o tym, czy zaindeksować daną stronę w obrębie witryny, czy też nie, ważniejsza od obecności w pliku sitemap.xml jest jakość docelowego adresu url, treść, jaką pod nim znajdziemy, oraz właściwe linkowanie wewnętrzne I tak mała strona nie potrzebuje w ogóle mieć sitemapy, zaś […]

Czy Google stosuje się do reguły crawl-delay

Niektórzy webmasterzy stosują zapis crawl-delay w pliku robots.txt – Google zaś wysyła przez Search Console informację, że to nie ma sensu – dlaczego? Kiedy wprowadzano crawl-delay serwery nie były tak szybkie jak kiedyś – wyszukiwarki zatem webmasterom ustawianie w pliku robot.txt czasu, po którym roboty mogły odwiedzać po raz kolejny stronę. Dzisiaj używanie Google automatycznie dostosowuje indeksowanie do szybkości działania serwera – i jeżeli serwer jest wolny to Googlebot nie będzie […]

Przy łączeniu dwóch serwisów lepiej użyć folderów niż subdomen

Dyskusja o tym, czy łącząc serwisy przenosić je w głównej stronie do folderu czy subdomeny od zawsze wywoływała szereg dyskusji. Obecnie w dyskusjach przeważają zwolennicy folderów, do których i ja się zaliczam. Trafiłem niedawno na ciekawy case, który na przykładzie dwóch dużych domen wykazał, że foldery faktycznie są górą jeżeli chodzi o zwiększenie ruchu z wyszukiwarek. Przykład 1 Przykład 2 Przykład 3 i … https Tutaj dodatkowo pojawia się https i jak zobaczycie wejście jest mocne. […]

TAK SIĘ NIE ROBI – TVN linkuje we wpisach do źródeł inspiracji wpisów linkami NOFOLLOW

Linki nofollow już od wielu lat używane są do oznaczania odnośników, za pomocą których nie chcemy przekazywać PageRank docelowym stronom, aby nie zostać ukaranym przez Google. Wykorzystujemy takie linkowanie najczęściej w dwóch sytuacjach: link znajduje się zamieszczony w artykule sponsorowanym (czyli de facto został kupiony) gdy powołujemy się na stronę, która jest niskiej jakości i naszym zdaniem łamie Wskazówki Google dla Webmasterów. I wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że niektórzy nadinterpretują zasady linkowania […]

Narzędzia do badania szybkości ładowania strony

Już 5 czerwca 2010 roku, sugerowałem we wpisie, aby nie popadać w skrajność, jeżeli chodzi o szybkość wczytywania strony jako czynnik rankingowy. Był to czas, kiedy Google dopiero zaczęło brać szybkość wczytywania strony go pod uwagę przy kształtowaniu wyników wyszukiwania. Minęło 8 lat i można powiedzieć, że stosunkowo niewiele się zmieniło – szybkość strony jest ważna, ale nadal ważniejsza jest jej jakość – strona, która z odpowiednią […]

Jak szybka jest moja strona mobilna na tle konkurencji? – przydatne narzędzie online od Google

Szybkość wczytywania strony ma duży wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów. Od pewnego czasu Google zwraca na to większą uwagę, zachęcając przy pracach nad przyspieszaniem swoich stron do testowania nie tylko wersji desktopowych, ale i mobilnych. Dla tych, które chcą sprawdzić, jak dana strona mobilna radzi sobie na tle konkurencji przygotowano specjalne narzędzie online, w którym możemy przetestować witrynę z punktu widzenia dwóch prędkości pobierania – 3G i 4G Aby wykonać badanie […]

Czy warto optymalizować strony pod kątem 3G – case study

Żyjemy w czasach coraz szybszego Internetu. Widoczne to jest bardzo mocno w Polsce, która wykonała duży skok technologiczny w tym zakresie i na tle świata mamy naprawdę szybki Internet (pojedźcie do Stanów i sami się przekonacie, o czym piszę 🙂 – Polacy to naród malkontentów, warto, aby osoby odwiedzające USA zobaczyły, że są obszary, w których jesteśmy, na tle innych krajów, naprawdę mocni. Niestety nawet w Polsce nie zawsze jesteśmy w zasięgu sieci 4G  […]

Google nie indeksuje stron w witrynie? Założenie nowej sitemapy nie rozwiąże problemu

Pomysłowość webmasterów nie przestaje mnie zadziwiać, mimo, że SEO zajmuję się już ponad 10 lat. Od czasu do czasu spotykam się z ciekawą sytuacją, która związana jest z tym, że- właściciel strony zamiast skupić się na poprawie jej jakości idzie na skróty i kombinuje. Pojawił się „problem” – Google nie zaindeksowało aż 80 stron spośród 100 przesłanych spośród przesłanych w sitemapie. Co robi właściciel? Zamiast przeanalizować problem (nieindeksowanie zawsze […]

Scalasz kilka stron w jedną witrynę? Zrób to z głową. I pamiętaj – Google potrzebuje czasu, aby „ogarnąć temat”

Pisałem jakiś czas temu o tym, że Klienci firm SEO są często niecierpliwi. To dotyczy też sytuacji, w której ktoś nie chce skorzystać z usług profesjonalistów (ma do tego prawo), chcąc samodzielnie pracować nad zwiększaniem widoczności swojej strony w Google – niestety, także i on powinien być cierpliwy. Ciekawy wątek pojawił się niedawno  na anglojęzycznym Forum Google–  webmaster narzekał, że po tym, jak dostosował się do rad udzielonych mu na forum i scalił ze sobą (pod nowym adresem) […]