Blog

06 czerwiec 2019 – Diversity update – kolejna zmiana w algorytmie

Osoby z branży zastanawiają się, jak w związku z Diversity Update  Google będzie traktowało swoje serwisy – przede wszystkim Youtube’a, który potrafił (do tej pory?) mocno zdominować wyniki wyszukiwania dla pewnych zapytań. Czy da im fory, czy będzie traktować jak inne serwisy? Analizując wyniki wyszukiwania, podczas surfowania po Sieci, z reguły otrzymujemy je w takiej postaci, gdzie nie ma dominacji jednej domeny – Google dla zapytania pokazuje nam listę wyników, […]

3 czerwca Google wdraża tzw. June 2019 Update

Kolejny core update od Google, który wprowadził duże roszady, zwłaszcza w branży medycznej, pokazuje, że mimo, że algorytm potrafi się mylić, to przy drugiej aktualizacji (czy trzeciej) naprawi to, co zepsuł przy pierwszej Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 3 czerwca Google rozpoczęło wdrażać jeden ze swoich tzw. core updatów – czyli dużych zmian w algorytmie, jakie mają miejsce kilka razy w ciągu roku (core update nie jest wliczany do „małych […]

Jak Google decyduje o tym, jaką datę wyświetlić w wynikach wyszukiwania

Data przy wyniku wyszukiwania wyświetlana jest wtedy, kiedy system uzna, że jest ona istotna (dotyczy to newsów czy wpisów na blogach). Bardzo ważne jest to, że pokazując datę system nie kieruje się tylko tym, co jest oczywistym. czyli datą wskazaną w sposób wyraźny na stronie (jako data publikacji) czy datą zaszytą w danych strukturalnych (i nie dziwmy się takiej „podejrzliwości systemowej” 🙂 – niektórzy zmieniają daty na aktualne, aby rankować […]

Zmiany w Google nie są liniowe – coraz częściej należy sporo odczekać, aby system zauważył zmiany na stronie

Dzisiaj rozwój serwisów to ciągła ich obserwacja, a wyciąganie wniosków zaczyna przypominać coraz bardziej rozgrywki szachowe, gdzie  nad każdym ruchem trzeba się dobrze zastanowić, aby nie dostać mata 🙂 Od paru lat coraz bardziej wyraźny staje się jeden trend – zmiany, jakie dokonujemy na stronach, po pierwsze wymagają czasu, aby Google je zauważyło, a po drugie niekiedy możemy sporo zrobić, a system, z uporem godnym przysłowiowego maniaka, […]

Logiczna struktura nagłówków Hx na stronie pomaga Googlebotowi, ale zła nie szkodzi

Trzymam się zasady, aby w treści głównej używać tylko H1 oraz H2, pozostałe znaczniki pozostawiając do innych elementów prezentowanych na stronie. Staram się nie wychodzić poza nagłówek H4 – po co niepotrzebnie komplikować układ strony? 🙂 Analizując strony rzadko widzę, aby układ nagłówków Hx był uporządkowany. Do tego tematu odniósł się ostatnio John, który stwierdził, że przejrzysta struktura pomaga robotowi Google (w zrozumieniu treści strony) ALE z drugiej strony […]

Zlecasz agencji pozyskiwanie linków na forach? Tracisz pieniądze i szkodzisz swojej stronie

Łatwiej dzisiaj właścicielowi firmy jest zlecić agencji zlecenie spamszeptanki, niż znaleźć chwilę czasu na promocję marki. Dopiero po czasie, jak jego Klienci (albo, w najgorszym razie) konkurencja zaczną zwracać uwagę na głupoty, jakie w imieniu swojego Klienta agencja wypisuje w Sieci (trudno aby znała się na profilu działalności swojego Klienta lepiej, niż on sam), zaczyna się tym interesować. Nierzadko żałuje, że oddał budowanie wizerunku […]

Noindex i rel=”canonical” nie można stosować jednocześnie na jednej stronie

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google „chadza swoimi ścieżkami”. Możemy użyć tagu kanonicznego, ale  Google się do niego zastosuje. Dlatego mimo, że rel=-„canonical” działa jak przekierowanie 301 (o czym John Müller informował już jakiś czas temu), to jednak (na podstawie własnych obserwacji i testów) nie zachęcam do przedkładania tagów kanonicznych nad przekierowania 301. Google nie zawsze „idzie” za rel=”canonical” Wyobraźmy sobie, że w całym serwisie wstawiamy tag kanoniczny prowadzący do strony głównej. […]

Pokaż moje dane w Discover – nowy raport w Search Console

10 kwietnia 2019 roku Google rozpoczęło wysyłkę powiadomień o nowym raporcie dostępnym w Search Console – Discover – tak wygląda powiadomienie, jakie otrzymałem dla swojego bloga Co to jest Discover Discover to funkcja, która pozwala użytkownikom być na bieżąco w tematach, którymi się interesują, bez konieczności wpisywania zapytania w wyszukiwarkę. Discover is a feature within Google Search that helps users stay up-to-date on all their favorite topics, without […]

Jak zdiagnozować i rozwiązać problem ze spadkiem widoczności strony w Google po przejściu na JavaScript

Obecnie strony oparte na JavaScript nie są jeszcze bardzo popularne, ale powoli się to zmienia. Szkoda, że firmy, które oferują te rozwiązania właścicielom (w przeważającej części) średnich i dużych portali nie wiedzą jak dokonać poprawnej migracji z punktu widzenia SEO – co skutkuje tym, że serwis po przejściu na JS traci widoczność w Google – co w konsekwencji prowadzić może nawet do upadku biznesu. Google już w 2014 roku utrzymywało, że radzi sobie z renderowaniem stron opartych […]

Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat … nie zwraca na to uwagi

Informacja przedstawiona we wpisie doskonale wpisuje się w obecne podejście Google do SEO, zgodnie z którym zamiast „iść ślepo za tłumem” (czytaj – branżą SEO) należy w pierwszej kolejności skupić się na osobach, które odwiedzają naszą witrynę – i dostosować ją pod nich, nie pod roboty wyszukiwarek. W marcu 2012 roku Google opublikowało bardzo przydatne nagranie, w którym wskazywało optymalne, z punktu widzenia wyszukiwarek, praktyki ułatwiające indeksowanie stronicowanych zasobów witryn. Nagranie, ze względu […]

Od 2016 roku w Google pod daną frazę rankują strony, które jej nie zawierają

Po tym, jak Google obniżyło wpływ technicznego SEO na pozycje, ostro pracuje obecnie nad tym, aby zmniejszyć wpływ „suchej optymalizacji treści” na to, na jakiej pozycji będzie wyświetlała się nasza strona w wynikach wyszukiwania Google. Polskie SEO jest „zafiksowane” (oprócz linków, a jak) tzw. keyword density – czyli procentowym stopniem nasycenia frazą optymalizowanego tekstu. Aby rankować w Google na wysokich pozycjach nie liczy się to, […]

Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO

Zmiana jedynie Title oraz H1 to częsta praktyka webmasterów, którzy liczą na to, że Google po odświeżeniu ich strony pokaże ją wysoko w SERPach. Niestety, ale często dziwią się, że Google nie tylko nie wyświetla ich wysoko ALE też dodatkowo stracili snippety w wynikach wyszukiwania. Zmiana na stronie to bowiem sygnał dla robota, że musi ją na nowo wczytać, przeanalizować i … podjąć decyzję, „co z tą zmianą ma zrobić”. Nie zawsze jesteśmy z tej decyzji zadowoleni. Pod koniec 2018 roku na Twitterze wywiązała się […]