Blog

Stwórz teraz wspaniałą firmę. Siedem etapów na drodze do wysokich zysków. Bryan Tracy, Mark Thompson

Gospodarka raz ma się dobrze, raz źle. Konkurencja jest zawsze – raz słaba, raz mocna. Twoja firma może się rozwijać się dynamicznie nie tylko w sprzyjających warunkach. Pod jednym warunkiem – że stworzysz firmę opartą o 7 mocnych filarów, dzięki którym będzie w stanie poradzić sobie z wszelkimi przeciwnościami, stając się liderem na rynku. Stań się wielkim liderem Osobowość lidera wyróżnia sie najbardziej w trudnych warunkach i czasach, […]

Dawaj innym szczęście. Tony Hsieh

„Najpierw Cię ignorują, potem śmieją się z Ciebie, potem z Tobą walczą, a wtedy wygrywasz”. Słowa, które powiedział Gandhi, najlepiej obrazują drogę, jaką przeszła firma Zappos od start-upu po jej kupienie przez Amazona za – 1,2 mld dolarów. Jeżeli masz cel i wiarę w to, że go osiągniesz, po prostu zrób to, co planujesz – a reszta przyjdzie sama. Doświadczył tego osobiście Tony Hsieh – twórca Zapposa. Podobieństwa między […]

Metoda Zelletkasten. Jak cyfrowe notatki mogą zwiększyć energię Twojego umysłu. David Kadavy

Metoda Zettelkasten (z niem. „pudełko z notatkami” to sposób na porządkowanie treści w sposób niehierarchiczny. Do danej notatki można dojść na wiele sposobów, a ta z kolei prowadzi do róznych innych notatek. W przeciwieństwie do katalogu celem nie jest znalezienie pojedynczej notatki, ale zbadanie wzajemnych powiązań między różnymi notatkami. Metodę Zettelkasten wykorzystuje się często w pracy twórczej. Pisarze, nauczyciele czy studenci, ale i biznesmeni zbierając różne informacje i je odpowiednio ustawiając są w stanie napisać np. artykuł czy zbadać powiązania […]

Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu. Richard Branson.

Czy można założyć świetnie prosperujący biznes, nie kończąc szkoły biznesu? Pójdę dalej – czy jest to możliwe w sytuacji, w której nie masz skończonej nawet szkoły średniej? Tak, jest to możliwe. Wymaga jednak wytrwałości, cierpliwości oraz przekonania co do tego, że droga, którą kroczysz, ma sens. Tak robił Richard Branson – od chwili, kiedy rzucił szkołę średnią, aby zająć się swoim pierwszym biznesem. Biografię Bransona czyta się jednym tchem. Nie jest to pozycja, […]

Pozyskaj klientów premium. Poradnik nowoczesnego sprzedawcy usług. Justyna Fabijańczyk

Idealny przewodnik dla początkujących i istniejących krótko na rynku firm, które chcą zwiększyć rozpoznawalność (i siłę) swojej marki, aby dzięki temu móc pozyskiwać wartościowych klientów. Jeżeli zastosujesz się do wskazanych w książce zasad i mocno popracujesz, to zbudujesz współpracę opartą na zaufaniu i partnerskich relacjach. Spora część książek, jakie są dostępne na rynku, napisanych jest stosunkowo trudnym językiem, powiedziałbym, że naukowym. Sprawia to, że trudno przyswaja się dostępną […]

Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Jarek Szczepański

Tworzenie strategii to cztery etapy. Najpierw formułujesz przewodnią zasadę. Następnie kreślisz istotę strategii – pomysł na osiągnięcie celu. Potem szacujesz potrzebne zasoby i przechodzisz do wykonania. To proste, prawda? Jeżeli tak, to dlaczego tak małej ilości firm udaje się zaistnieć na rynku? Etap I – przewodnia zasada Przyświeca ona wszystkiemu, co robi firma.. Wynika z niej nie tylko to, co zostanie zrobione, ale też jak to zostanie zrobione. Nie powinieneś robić rzeczy, […]

Ekstremalne przywództwo. Elitarne taktyki NAVI SEALs w zarządzaniu. Jocko Willink, Leif Babin

Pokora i przyznawanie się do pomyłek oraz umiejętność tworzenia planów, które pozwolą przezwyciężyć trudności, są niezbędne do tego, aby odnieść sukces. Najlepszych przywódców nie napędzają ego ani osobiste interesy – są skupieni na misji i na tym, aby jak najlepiej ją wykonać. Autorzy książki, służąc w elitarnych NAVI SEALSs, odnosili podczas operacji w Iraku, nie tylko sukcesy, ale i porażki. Doświadczenie, jakie tam zdobyli, wykorzystali nie tylko w walce, ale także podczas uczenia właścicieli firm, w jaki […]

Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu. Ewa Wilmanowicz

Reputacja to rezultat tego, kim jesteś i co osiągnąłeś. Bardzo często dzisiaj myli się ją z wizerunkiem, który można w dobie dostępu do mediów społecznościowych, stosunkowo prosto wykreować. Jeżeli jednak za wizerunkiem nie stoi mocny fundament, to bardzo szybko taki wizerunek runie jak „domek z kart”. Żyjemy w ciągłym biegu. Dotyczy to także kwestii związanych z prowadzeniem firmy. Osoba, która np. uruchamia sklep internetowy, oczekuje, że pierwsi klienci „są już za rogiem”. I wystarczy tylko postawić sklep, […]

Winning znaczy zwyciężać. Jack Welch.

Zwycięstwo w świecie biznesu jest czymś wspaniałym, ponieważ kiedy firmy zwyciężają, ich pracownicy dostają skrzydeł i rozwijają się. W zwyciężaniu wszystko zależy od ludzi. Bądź pozytywnie nastawiony do pracy i zarażaj optymizmem wszystkich dookoła. Nigdy nie pozwól zrobić z siebie ofiary i najważniejsze … baw się dobrze tym, co robisz. 20 letnie zarządzanie GE doprowadziło do wzrostu wartości firmy z 12 do blisko 500 miliardów dolarów. Wiele osób zapewne […]

Nieustępliwy. Dobry – świetny – bezkonkurencyjny. Tim Grover.

Wbrew okładce to nie jest książka przeznaczona tylko dla sportowców lub trenerów. Tim Grover stosuje opisane w niej zasady także w swojej pracy z biznesmenami. Jeżeli chcesz być liderem na rynku musisz po nią koniecznie sięgnąć – inaczej nie staniesz się Wymiataczem. Większość ludzi poprzestaje na byciu „wystarczająco dobrym”. Jeżeli jednak chcesz stać się bezkonkurencyjnym, nie możesz na tym poprzestać. Musisz tak kierować swoim życiem, aby nigdy nie zatrzymać […]

Wielcy przywódcy nie mają zasad. Kevin Kruse

Brak prawdziwego przywódcy może pogrążyć szybko nawet najlepiej prosperującą firmę. Dzisiaj bycie menedżerem to za mało – trzeba być przywódcą. Dowiedz się, jak nauczyć się być takim szefem, dla którego każdy pracownik chciałby pracować. A także jak stać się takim pracownikiem, którego każdy szef chciałby mieć w swoim zespole. Bardzo często można spotkać się z narzekaniem szefów na to, że pracownicy odchodzą z ich firm. […]

Dajcie im popływać. Yvon Chouinard

Szukasz innej niż wszystkie książki o zarządzaniu firmą? Sięgnij po autobiografię twórcy Patagonii, aby przekonać się, że nie trzeba kończyć prestiżowych uczelni wyższych, aby robiąc to, co kochasz, osiągnąć sukces i spełnienie w biznesie. Yvon Chouinard to podręcznikowy przykład tego, jak swoją pasję można przekuć na dobrze prosperujący biznes na skalę światową. Biznes, w którym zasady i jakość zawsze są na pierwszym miejscu. Zaczynał od produkcji na swój użytek haków do wspinaczek, które […]