Blog

Czy można tworzyć strony tylko dla robotów w celu zwiększenia szybkości ładowania strony

Jak wiadomo, od pewnego czasu Google bada na 1% anglojęzycznych zasobów Internetu wpływ szybkości  ładowania się strony na kształtowanie się wyników wyszukiwania, aby podjać ostateczną decyzję, czy uwzględnić ten czynnik (i w jakiej mierze) w indeksie wyszukiwarki. Nic dziwnego, że Internauci na bieżąco starają się śledzić doniesienia z Google, a jednocześnie badać bezpośrednio u źródła, jak „się sprawy mają”. W związku z tym tematem zapytano Matta o to, czy aby dobrze […]

Czy Google ma zamiar zaoferować narzędzie do badania słów kluczowych

Jak wiemy,  informacje o słowach kluczowych, wraz z ich pełną analizą, mają ogromne znaczenie dla strony. Zaś sprawdzanie pozycji strony dla słowa kluczowego oficjalnie jest sprzeczne z Wytycznymi Google dla Webmasterów… Dlatego użytkownik Ryan zadał Mattowi pytanie: „Czy Google będzie kiedykolwiek oferowało, np. przez Narzędzia dla Webmasterów, ranking słów kluczowych (można też wywnioskować, że chodzi również o możliwość sprawdzania pozycji strony dla fraz […]

Czy warto z punktu widzenia SEO poświęcać czas na tworzenie tagów i kategorii na blogu

Algorytm Google jest bardzo dobry, tzn. można wyobrazić sobie, jak mówi użytkownikowi: „Wiesz co, pierwszy raz, kiedy użyłeś tego słowa, to było interesujące, za drugim razem, kiedy używasz tego samego słowa, jest to to też użyteczne”. Po chwili, po kolejnym zauważeniu tego samego słowa na stronie,  system stwierdza: „OK, użyłeś już tej frazy, nie musisz jej już nam powtarzać 8,9 czy 10 razy”. Są blogi, wśród […]

Czy komentarze na blogu, z linkami dofollow, moga wpłynąć negatywnie na jego reputację

Wiele osób posiada bloga. Na większości z nich można komentować wpisy. Nie zawsze są one ustawione tak, że linki w ich treści posiadają atrybut nofollow. Czy strona może ucierpieć, jeżeli komentarze będą z opcją dofollow? Odpowiedź na takie pytanie jest prosta – tak. Jeżeli komentarze na blogu umożliwiają wstawienie linków dofollow (są dofollow), to automatycznie przekazują one PageRank strony adresom, które znajdują się w komentarzach. Jeżeli będą na stronie […]

Jak dodać ponad 1.000.000 (milion) linków do sitemap (mapy strony)

Plik mapy stron może posiadać do 50.000 wpisów. Jeżeli nasza witryna składa się z większej ilości stron, zawiera więcej grafiki, filmów itp. i przekraczamy 50.000 wpisów, wówczas należy rozbić mapę na części, a ich listę należy podać w pliku indeksu map witryn. Taki plik wrzucamy do robots.txt. W ten sposób będziemy mieli niejako … 50.000 wpisów map. Co daje nam liczbę 2,5 miliarda stron, […]

Czy użycie różnych odmian frazy na stronie może być postrzegane jako spam w słowach kluczowych

W procesie optymalizacji witryny internetowej mamy do czynienia m.in. ze wzbogacaniem jej w treść zawierającą słowa kluczowe. Jak wiadomo użycie tylko i wyłącznie frazy w jednej odmianie, np. w mianowniku, sprawia, że nie dość, że tekst będzie wyglądał dziwnie na stronie, to jeszcze i roboty mogą mieć zastrzeżenia… Dlatego zaleca się użycie frazy w różnych odmianach, nawet w postaci … różnych synonimów (np. auto -> pojazd, samochód czy wóz). O ile jednak istota pytania zadanego wyszukiwarce […]

Czy linki do niekanonicznych URLi przekazują moc wersji kanoniczej

W niektórych przypadkach, przede wszystkim dotyczy to sklepów internetowych, gdzie podobny kontent może występować na kilku stronach, zachodzi konieczność zastosowania rel canonical. Pytanie, jakie zadano w tym związku Mattowi brzmiało: „Czy w link prowadzący do strony z takim tagiem przekazuje jakąś moc stronie z oryginalną treścią?” Odpowiadając na nie Matt zauważa, że w idealnej sytuacji możemy mieć do czynienia z taką strukturą strony, która nie będzie wymagała użycia rel canonical. Jeżeli jednak […]

Co zrobić jeżeli konkurent używa spamu do podniesienia pozycji w Google

Używanie różnego rodzaju stron do podniesienia pozycji strony w indeksie boli najbardziej, gdy … takie metody stosuje nasz konkurent. Zobaczmy jak odpowiedział Matt na tak postawione pytanie – rozwijając je należy powiedzieć, że owym spamem było 100 blogów, o małej ilości treści, które jednak dosyć wysoko i często wyświetlały się w wynikach wyszukiwania. Przyznam, że byłem bardzo ciekawy, jak Matt odpowie na tak postawione pytanie. Przyznam, że trochę się […]

Przydatne adresy

Zbiór użytecznych i najbardziej niezbędnych narzędzi online oraz adresów url przydatnych w pracy osoby, która samodzielnie dba o swoją stronę czy ją pozycjonuje/optymalizuje. Większość z nich to bezpłatne narzędzia online, co sprawia, że korzystanie z nich jest bardzo wygodne. Na rynku jest wiele narzędzi, ale ja akurat ten zestaw wykorzystuję pracując nad stronami – swoimi oraz moich Klientów. Lista jest aktualizowana co pewien czas. Ostatni update: 15-11-2022 Popraw widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google Poradnik […]

Jak chronić bloga przed hakerami

Dobry blog jest na wagę złota. Jak to jednak bywa w Internecie, każda strona może stać się ofiarą ataku hakera. W tej kwestii zadano pytanie samemu Mattowi, które brzmiało: „Właśnie byłem na Twoim blogu i zauważyłem, że stoi on na WordPressie. Co robisz, aby chronić go przed atakami hakerów? Pytam, bo od kiedy w zeszłym miesiącu uzyskałem PageRank 5 na swoim blogu, to w każdej minucie mam wiele prób włamania się na stronę”. No cóż, od kiedy […]

Częstotliwość zmian na blogu czy treść – co jest ważniejsze z punktu widzenia Google

Już jakiś czas temu zauważono, że blogi, m.in. z powodu częstych aktualizacji treści czy komentarzy są dobrze indeksowane w Google. Przyjęło się jednak, że blogi są ważne z punktu widzenia SEO tylko wtedy, jeżeli są uaktualniane regularnie. Pytanie, jakie zadano Mattowi dotyczyło wpływu częstotliwości uaktualnień na PageRank blogów i innych, dynamicznych stron. A zwłaszcza, czy zawartość merytoryczna jest bardziej ważna od ilości postów publikowanych na dzień/tydzień? Odpowiedź Matta jest bardzo stanowcza: kontent […]

Dobra firma SEO według Matta

Wybór firmy zajmującej się zwiększeniem widoczności naszej strony w Sieci to trudny wybór. Nic zatem dziwnego, że w końcu ktoś zadał Mattowi takie pytanie :). Na wstępie Matt zaznaczył, że nie jest w stanie polecić konkretnej firmy, ze względu na fakt, że w życiu co chwilę coś się zmienia, dotyczy to też strategii stosowanych przez firmy SEO (Matt odpowiada tak, ponieważ jako pracownik Google nie może pewnie polecać :). Podaje jednak […]