Blog

Jak po ostatnich zmianach w SERPach rozliczać się z Klientami za pozycjonowanie

Przed kilkoma dniami Google wprowadziło kolejną już w ostatnich dniach zmianę do swojej wyszukiwarki. Zmiana ta, jak napisano na blogu Google, miała na celu ułatwienie znajdowania osobom wyników lokalnych. Rykoszetem jednak uderzyła w rynek SEO – w obszar zwany „rozliczaniem za wyniki pozycjonowania”. DO tej pory wszystko było proste. Wystarczyło umówić się z Klientem, że jeżeli dla uzgodnionych fraz strona znajdowała się na określonych pozycjach w wynikach naturalnych, wówczas […]

Zgrzeszyłeś? Google wyśle Tobie email – ustaw odpowiednią funkcję w Narzędziach

Jeżeli coś działo się z naszą witryną, np. przesadziliśmy z ilością słów kluczowych na stronie, poprzez stworzenie stopki zawierającej … sto (i więcej!) słów kluczowych przy zweryfikowanej domenie istniała duża szansa, że Google wyśle nam automatyczną wiadomość, w stylu: „Szanowny właścicielu lub webmasterze witryny xxxxxx.pl! Podczas indeksowania Twoich stron wykryliśmy, że na niektórych z nich stosowane są techniki niezgodne ze wskazówkami dotyczącymi jakości, które można znaleźć pod następującym adresem: […]

Zmiany w SERPach – TOP10 odchodzi w niepamięć? Zmierzch pozycjonowania, „świt” „mapek”?

Właśnie przed chwilą mój znajomy postanowić „zakłócić” moje wieczorne surfowanie i podesłał mi coś takiego prostym pytaniem: „Czy też tak u Ciebie wyglądają wyniki wyszukiwania”? Myślałem, że chce coś sprawdzić, więc klikam i co widzę… Patrzę spokojnie  i … widzę coś ciekawego – spore zmiany w prezentacji SERPów, powiązane ze zmianami w wyświetlaniu się wyników z „mapek”. Zmiany są znaczne i widoczne już na pierwszy rzut oka: 1) Mapka wskoczyła do prawego sidebaru, do miejsca zarezerwowanego do tej pory […]

Kilka wyników w TOP10 nie tylko dla zapytania brandowego

Ostatnio pisałem we wpisie, jak to jedna domena, teoretycznie, może, dla zapytania brandowego, czyli takiego, w którym wpisujemy w Google nazwę marki, np. „Sony”, zająć całe TOP10. Ostatnio obserwuję zjawisko, które znacznie rozszerza opisywaną przez Google na swoim blogu nowość. Tzn. już nie tylko frazy związane z brandem, ale i z wykonywaną działalnością czy wreszcie frazy zwierające w sobie miasto (!) zwracają po kilka wyników dla danej strony w SERPach. Oznacza to nie mnie nie więcej, że … […]

Dodatkowe funkcjonalności w Narzędziach Google dla Webmasterów

Narzędzia Google dla Webmasterów, zgodnie z zapowiedziami Matta i Guglarza, stopniowo zwiększają swoją funkcjonalność. Od pewnego czasu mamy np. możliwość sprawdzania w GWT ilości linków prowadzących do naszej strony. Notabene ta ilość często jest ostatnio poruszana na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, ponieważ wiele osób widząc nagle np. 200.000 linków do ich witryny, w kontekście faktu, że sporo mówi się o linkach i ich wpływie na pozycję strony w Google osoby, […]

Jak szybko Google indeksuje strony? Obecnie bardzo szybko :)

Przekonałem się o tym właśnie teraz. Prosta strona stworzona w kreatorze stron. Wrzucona na serwer, bez uzupełniania treści – po godzinie miałem się za to wziąć. Zdziwił mnie PageRank 0, nie unranked. Szybkie sprawdzenie i … site:DOMENA zwraca wyniki. Mamy zatem kolejny element ostatniego algorytmu. Przyznam, że jestem pod wrażeniem. Bez pingowania, bez linków zwrotnych – strona w ciągu de facto minut wpada w SERPy… Uff, trzeba szybko ją uzupełnić, aby równie […]

Jedna domena może zająć całe TOP10 ?

Niby rzecz znana już od sierpnia, kiedy to Google na swoim blogu poinformowało, że od 20 sierpnia 2010 roku możliwa będzie sytuacja, kiedy to na dane zapytanie zobaczymy w SERPach nie jeden wynik dla danej domeny, ale nawet kilka. Sytuacja ta, zgodnie z zapowiedziami, miała dotyczyć tych zapytań, które będą mocno ubrandowione. Jeżeli Google „uzna”, że więcej niż jedna strona „zasługuje” na to, aby zostać przedstawioną użytkownikowi, wówczas […]

Linki sponsorowane na dole strony w SERPach

Właśnie sprawdzałem sobie kilka fraz w Google i … zauważyłem ciekawą rzecz. Otóż przyzwyczajony byłem do tego, że Google wyświetla na stronie, w topie, maksymalnie 3 linki sponsorowane – jak to ujął kiedyś jeden z moich rozmówców „znajdujące się na łososiowym pasku”. Sprawdzałem właśnie TOP10 dla pewnej frazy. Na górze jeden link sponsorowany nad wynikami organicznymi – czyli normalna sytuacja. Jednak, ponieważ sprawdzałem sobie całe TOP10 zjechałem […]

Jak długo należy czekać na pojawienie się rich snippets

Rich snippets to temat nowy, który pojawił się w Google stosunkowo niedawno. Jest to dodatkowa informacja w postaci tekstu lub grafiki pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Funkcjonalność ta pozwala na wyświetlenie np. ceny produktu, ilości ocen jakie dany wpis na blogu otrzymał od Użytkowników itp. Informacje te pojawiają się w dodatkowej linii w SERPach, pomiędzy tytułem wyniku, a jego opisem. Aby wskazać Google, co ma się znajdować w tej dodatkowej linii, musimy w odpowiedni sposób […]

Wpływ reklamy na stronie na indeksowanie witryny w Google

Dosyć często, tworząc takie strony, jak portale, blogi czy fora, w pewnym momencie zaczynamy, z reguły przy dużym ruchu na stronie, instalować na niej systemy reklamowe, dzięki którym mamy nadzieję na zarobienie pewnej ilości $$$ z tytułu emitowania reklam. Niektóre systemy sprawiają jednak, że spada nam szybkość ładowania się strony, niekiedy nawet o kilkanaście sekund. Pojawia się zatem pytanie: skoro Google już teraz testuje na 1% […]

Czy sprawdzanie ilości zaindeksowanych stron w Google operatorem site jest dokładne

Zapytanie site:nazwa_domeny, wpisane w wyszukiwarkę Google, ma na celu oszacowanie ilości zaindeksowanych stron w wyszukiwarce Google. Nigdzie nie znajdziemy informacji mówiącej o tym, że jest to dokładna ilość zaindeksowanych stron. Oficjalnie Google przyznaje, że ten parametr ma jedynie „nakreślić stopień indeksacji strony”, bez podawania jej dokładnej wartości. Czy słusznie? Uważam, że tak. Umówmy się, że dla właściciela strony ważniejszą kwestią powinien być np. ruch z witryny, które z jej stron generują go najwięcej […]

Wyświetlanie się strony w Google pod frazę nieznajdującą się na stronie

Czy w ogóle jest to możliwe? Czy strona może pojawiać się w wynikach wyszukiwania pod frazę, która nie znajduje się nigdzie na stronie? Tak – dzieje się tak w sytuacji, gdy ktoś linkuje do strony anchorem, który nie znajduje się na stronie. Jednak dla Google jest to znak, że strona ma jakiś związek z linkiem i dlatego pojawi się ona w SERPach dla słowa, które znajdować się będzie we wspomnianym anchorze. Skoro bowiem ktoś umieścił do strony link z takim właśnie […]