Blog

Więcej grafiki w wynikach wyszukiwania

Google będzie serwować nam więcej grafik w wynikach wyszukiwania, jeżeli z zapytania będzie wynikać, że szukamy zdjęć np. dodając do zapytania „zdjęcie” czy „grafika” – co zostało przedstawione na blogu Google. Zamiast standardowych kilku grafik Google może zaserować nam ich nawet kilka razy więcej – „wychodząc” z założenia, że jeżeli szukamy zdjęć, to one powinny być w przewadze, a nie „zwykłe SERPy”. Najeżdżając na zdjęcie powiększy się ono automatycznie, prezentując […]

Przycisk Google +1 wydłuża czas ładowania strony

1 czerwca Google umożliwiło wszystkim webmasterom instalowanie na swoich stronach kodu, dzięki któremu możliwe stało się recenzowanie wpisów pojawiających się np. na blogach. Niestety, nie wszystko poszło tak, jak powinno.https://blog.seo-profi.pl/wp-admin/post-new.php W sieci pojawił się test, zgodnie z którym zahttps://blog.seo-profi.pl/wp-admin/post-new.phpimplementowanie na stronie kodu odpowiedzialnego za pojawienie się przycisku +1 może wydłużyć czas ładowania strony … nawet o dwie sekundy! Problem leży w kilku miejscach: 1) Umiejscowieniu kodu w dziale […]

Potęga Google’a – krótka recenzja książki

Bardzo ciekawie napisana książka. Autor w przystępny, ale jednocześnie dokładny sposób przedstawia nam sylwetki Larry’ego Page’a oraz Sergey’a Brin’a. Mamy możliwość nie tylko poznać ich od strony zawodowej, ale także dowiedzieć się, co sprawiło, że tych dwóch młodych ludzi postanowiło, na przekór wszystkim stworzyć coś, co na dzień dzisiejszy jest organizacją, która odgrywa coraz większy wpływ na nasze życie. Czytając książkę dowiemy się, co sprawiło, że „młody, bystry dzieciak” (Sergey) do spółki […]

schema.org – czyli Google, Bing i Yahoo współpracują razem w SERPach

Niemożliwe stało się faktem. Trzy wielkie wyszukiwarki postanowiły połączyć swoje siły w celu stworzenia ujednoliconego systemu tzw. mikrodanych. O co w tym wszystkim chodzi? Jak pamiętamy w 2009 roku Google wprowadziło tzw. rich snippets’y, dzięki którym SERPy wzbogaciły się o dodatkowe elementy, jak recenzje, informacje o wydarzeniach czy oceny stron (np. dodawanych do niektórych katalogów stron). Ponieważ jednak „wielka trójka” nie współpracowała ze sobą pojawiło się niebezpieczeństwo, że systemy […]

20 rzeczy które należy wiedzieć o przeglądarkach i internecie

Na Polskim Blogu Google właśnie pojawiła się polska wersja książki, dzięki której łatwiej można zrozumieć mechanizmy rządzące „światem Internetu”. Jej angielską wersję znamy od roku, od dzisiaj m.in. Polacy mogą zapoznać się z nią w ojczystym języku. Warto ją przeczytać, tym bardziej, że porusza takie tematy, jak HTML5, który wszystko wskazuje na to, że zrewolucjonizuje tworzenie stron internetowych. Oczywiście są i „podstawy” – co to jest TCP/IP, CSS, JavaScript itp. Książkę […]

Transfer domeny eu nie wymaga podania kodu authinfo

Aby przetransferować domeny do nowego providera musimy standardowo podać kod authinfo, który jest niejako takim „hasłem jednorazowym”, identyfikującym nas jako rzeczywistego właściciela domeny. Jest jednak wyjątek, o którym warto wiedzieć – domena ue. W przypadku domen z tym rozszerzeniem nie jest wymagane podanie takiego kodu, ponieważ … on nie istnieje. Zlecając transfer domeny normalnie wypełniamy odpowiedni formularz, a później dostajemy email od EURid’u z aktywnym linkiem, poprzez […]

Sprzedajesz linki na Allegro? Przeczytaj koniecznie ten post

Właśnie skończyłem czytać świetny artykuł odnośnie tego, jak strona straciła PR w wyniku ręcznej interwencji podjętej przez pracownika Google – a która to interwencja była wynikiem … umieszczenia na aukcji domeny, która generowała 1000 USD miesięcznie ze sprzedaży linków dofollow. Osoby chcące zapoznać się z pełnym tekstem odsyłam do oryginalnego tekstu na seobullshit.com. Naprawdę, warto. Po lekturze każda osoba wystawiająca na Allegro linki na sprzedaż z pewnością zacznie bardziej uważać na to, […]

Dlaczego warto promować swoją markę jednocześnie w Adwords i w SERPach

Bardzo często właściciele firm na pytanie, czy promują swoją firmę pod jej marką w linkach sponsorowanych odpowiadają „Ale po co? Jestem w TOP1 na nazwę firmy – nie widzę sensu, aby wydawać dodatkowe środki na linki sponsorowane”. Czy aby na pewno? Osoby siedzące mocno w branży SEM wskażą co najmniej kilka powodów, dla których warto chociażby rozważyć przeprowadzenie kampanii Adwords pod nazwę firmy. 1) Połączenie reklamy płatnej i wyników organicznych wzmacnia wizerunek […]

Google będzie nagradzać za zgłaszanie spam raportów?

Do napisania artykułu skłonił mnie wpis na Search Engine Roundtable o bardzo intrygującym temacie „Bing rozważa nagradzanie (osób) za zgłoszenie spamu (w wynikach wyszukiwania)”. Przyznam, że patrząc się na naszą polską rzeczywistość gdyby Google rzuciło taki temat to już widzę, jak wiele różnego rodzaju „firm” – ale pewnie i dużych agencji –  zatrudniłoby zaraz dodatkowe osoby, których jedynym zadaniem byłoby wyszukiwanie i zgłaszanie stron (niekoniecznie stricte) zapleczowych konkurencji. […]

Przycisk +1 Google oferuje już wszystkim webmasterom

W marcu Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu przycisku +1. Dzięki tej funkcji możliwe stało się głosowanie na wyniki wyszukiwania, zawierające przydatne z naszego punktu informacje. To, co jest ważne tutaj, to fakt, że opinie/oceny pochodzić będą nie tylko od naszych znajomych, jak to jest teraz z mediami społecznościowymi, ale także od innych osób, które przeglądając naszą witrynę uznają ją za wartą uwagi. Na początku opcja dostępna była (jak zwykle) dla języka angielskiego […]

Twój znajomy lubi jakąś stronę? Google Ci o tym powie

Od niedawna, jeżeli np. nasz znajomy buduje dom i skorzystał z usług projektanta wnętrz – a następnie napisał na swoim blogu, poświęconym budowaniu domu, artykuł o projektowaniu wnętrz, to możemy zobaczyć, po pojawieniu się tego postu w SERPach informację, że  „X to udostępnia” Jeżeli ktoś ocenił naszą stronę/informację o naszej stronie – to też to zobaczymy. Zmiana polega na sprytnym wpleceniu w SERPy informacji, które, pochodząc od znanych nam osób, mają pomóc nam […]

Google usuwa z indeksu grafikę zaindeksowaną wcześniej przez …. Binga

Niedawno Google usunęło sporą część grafiki ze swojego indeksu, która to grafika …. została zaindeksowana wcześniej przez Binga. Temat został przybliżony przez Barry’ego Schwartza, który przybliżył sytuację opisaną w wątku na zagranicznym forum Google, gdzie użytkownik znalazł ponad 8 milionów grafik zaindeksowanych przez Google, które to grafiki wcześniej … zaindeksował Bing. Dlaczego tak się stało? Ani Bing, ani właściciele tych witryn nie blokowali tych grafik przez Google, zatem […]