Blog

Broken link checker – kontrola nad linkami w WordPressie

Jak wiadomo, Google kładzie coraz większy nacisk na jakość. Strony np. w budowie nie są indeksowane przez wyszukiwarkę, ponieważ uznaje je ona za tymczasowe. Nie pamiętam już, czy czytałem, że to jest już wprowadzone, czy dopiero będzie – ale zacznie liczyć się też np. kwestia poprawności strony pod kątem … językowym. I tak, jak użytkownika rażą „byki”, tak i Google może/będzie mogło obniżyć pozycję strony w SERPach. Z poprawnością strony związane jest linkowanie. Jak wiemy, najłatwiej […]

Punktowanie konkurencji na Forum Google nie polepszy rankingu strony

Nie raz i nie dwa na Forum Pomocy Google dla Webmasterów można spotkać się z sytuacją, w której właściciele stron „punktują” swoją konkurencję. Aby wyrazić swój żal, że przecież nie tylko oni mają nieoryginalne/nieunikalne treści na stronie „więc dlaczego tylko im się dostało”. Albo że SERPy są „pełne kiepskich stron” – zatem „dlaczego www.A.com, www.B.com czy www.C.pl mają być wyżej ode mnie”? Nie raz i nie dwa próbując odpowiadać na takie pytania osoba podejmująca się tego styka […]

Złosliwe oprogramowanie na subdomenach? Problem domeny głównej

Zgodnie ze stanowiskiem Google, przekazanym niedawno przez Guglarza, strona może zniknąć z indeksu w sytuacji, gdy jej subdomeny są wykorzystywane do nagminnego łamania Wytycznych – służąc np. jako zaplecza niskiej jakości. Podobna sytuacja może się zdarzyć, gdy na subdomenach występuje masowo złośliwe oprogramowanie. Wątek z Forum Google nie pozostawia najmniejszych złudzeń. Jak mówi JohnMu: In situations where we find a significant number of subdomains with malicious content, our systems may […]

Google Instant Pages – TOP1 jeszcze bardziej pożądane

Niewątpliwie wdrożenie usługi Google Instant Pages, będącej kolejną nowością, jaką Google zaprezentowało na konferencji 15 czerwca 2011  sprawi, że pozycja TOP1 w wynikach wyszukiwania będzie jeszcze większym obiektem pożądania. Jej wdrożenie sprawi, że system domyślnie będzie w momencie wyszukiwania ładować pierwszy wynik z SERPów – w sytuacji, gdy „uzna”, że istnieje duża doza prawdopodobieństwa, że ten adres zostanie odwiedzony. To, co jest ważne to fakt, że wczytany zostanie […]

Search by image – czyli wyszukiwanie obrazem w Google

Kolejna zmiana, jaką wprowadziło Google paręd ni temu na komputery desktopowe to możliwość przeszukiwania SERPów za pomocą … grafiki. Koniec domyślania się, co przedstawia zdjęcie. Albo zastanawiania się, gdzie … znajomi spędzili wakacje 🙂 Jeżeli mamy obrazek, który się nam podoba i chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o nim – albo znaleźć inne grafiki skorelowane z tą wyszukaną – przechodzimy na stronę http://images.google.com/ i klikamy w ikonkę aparatu. Pojawi się […]

Wyszukiwanie głosem dostępne w Google

Wszystko się zmienia, świat idzie cały czas do przodu. To, co do tej pory było dostępne w mobilnym Google, staje się także dostępne dla użytkowników komputerów – od teraz można wyszukiwać informacje w Google nie poprzez wpisywanie zapytań, ale … przez podawanie ich głosem 🙂 Wystarczy kliknąć w odpowiednią ikonkę po prawej stronie paska, gdzie wpisujemy zapytanie, wypowiedzieć to, co chcemy znaleźć i … mamy SERPy 🙂 Wymagania? Najnowsza […]

Czy mamy do czynienia z nową banką internetową?

Puls biznesu opublikował niedawno bardzo ciekawy artykuł, który z pewnością daje myślenia, ponieważ po przeczytaniu z pewnością zadamy sobie pytanie, czy mamy do czynienia na świecie z nową bańką internetową. Coraz wyższe wyceny spółek, coraz więcej przejęć – zachęcam do zapoznania się z poniższym zestawieniem, na którym znajdują się rozpoznawalne firmy z branży IT – oraz informacje na temat ich rocznych  przychodów, wyceny giełdowej oraz …. informacja, o ile wycena przekracza roczny […]

Ewolucja algorytmu Google

Dzisiaj po raz kolejny trafiłem na świetną prezentację autorstwa Rand’a Fishkin’a i … aż wstyd, że do tej pory nie wspomniałem o niej na swoim blogu. Wspomniana prezentacja w bardzo przystępny, a jednocześnie dokładny sposób przedstawia nam historię zmian, jakie zachodziły w algorytmie Google. Osoby, które długo siedzą w branży (i jeszcze nie widziały tej prezentacji) z pewnym „rozrzewnieniem” na pewno przypomną sobie, jak to kiedyś keywords bardzo się liczył, zaś aby odnieść sukces w SERPach […]

Google usuwa URL’e z wyników wyszukiwania

Czyżby szykowała się nowa zmiana w SERPach, mająca na celu jeszcze lepszą promocję mediów społecznościowych/dużych firm? Zauważono właśnie w agglojęzycznych wynikach wyszukiwania Google takie zjawisko Proszę zwrócić uwagę na dwa ostatnie url’e – są to jedynie nazwy serwisów – odpowiednio LinkedIn oraz Facebook. Adresu url w postaci takiej, do jakiej przyzwyczailiśmy się, brak. Jak się to Wam podoba? Biorąc pod uwagę to, że Google mówi o tym, iż dobra […]

Strony ze skopiowaną treścią przez Adsense wypadają z Google

Zapowiedzi Matta, że Google zaczyna znowu kłaść duży nacisk na jakość wyników wyszukiwania (parę miesięcy temu Matt powiedział, że Google zakończyło kilka ważnych projektów i „z powrotem” oddelegowało osoby do pracy nad zachowaniem jakości SERPów daje kolejne widoczne rezultaty. Google, co widać na zagranicznych forach (polskiego Forum Adsense’a nie śledzę) usuwa z indeksu strony, które emitują Adsense’a na swoich zasobach – a które to zasoby zostały „po kryjomu zapożyczone” z innych […]

Jak szybko Google indeksuje nowe wpisy na moim blogu

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić, jak szybko Google indeksuje nowe wpisy, które pojawiają się na moim blogu. Parę miesięcy temu było to parę godzin, około 4, więc byłem ciekawy, jak to wygląda teraz. Wynik? Okazało się, że wystarczyło 2 godziny – a dokładnie 130 minut – aby nowe treści były już dostępne w wynikach wyszukiwania. Myślę, że to całkiem dobry wynik jak na blog. Oczywiście daleko mi jeszcze […]