Blog

Google zamknęło swój katalog stron

Od pewnego czasu, o czym chyba nie mówiło się zbyt głośno, Google … wyłączyło swój katalog stron. Osoby, które wejdą na adres katalogu zobaczą taką informację: O ile jestem w stanie zrozumieć premiowanie wyszukiwarki, o tyle już promowanie Dmoz’a, zwłaszcza nawet po wypowiedziach Matta, w których jasno wskazywał, że … DMOZ nie jest już tak opiniotwórczy, jak kiedyś – tego nie zrozumiem. Pytanie też, jak należy odbierać ten ruch […]

Nowy formularz spam raportu Google

Wakacje wakacjami, a Google ciężko pracuje 🙂 – właśnie opublikowano nową formatkę do zgłaszania do Google stron do usunięcia   Jak widać, zmiany są znaczące.  Bardzo podoba mi się nowy podział, który, nie ma co ukrywać, także z pewnością ułatwi pracę Search Quality Team’owi. Jestem ciekawy, czy nowy formularz oznacza, że Google będzie w końcu szybciej reagowało na informacje przesyłane przez internautów? Czas pokaże – z pewnością niedługo pojawią się pierwsze […]

Nowy adres url do zgłaszania anonimowo strony do Google

W poprzednim wpisie pisałem o nowym sposobie na poinformowanie Google o naszej nowej stronie – lub nowych podstronach już istniejącego serwisu. Jak pisałem, najlepiej jest, w celu zachowania kontroli nad procesem, dokonywać tego przez Narzędzia Google dla Webmasterów. Google jednak nie wymaga na nas weryfikacji własności domeny – nadal możemy robić to anonimowo. Do tego celu uruchomiono nowy adres, pod którym można to robić: Ważne Obowiązują tutaj te same limity, […]

Zgłoszenie strony do Google przez Narzędzia dla Webmasterów

Jak poinformowało Google na swoim blogu od teraz możemy zgłaszać nową witrynę stronę do Google nie korzystając „ze starego sposobu” – http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl – ale za pomocą Narzędzi dla Webmasterów. Wystarczy wejść na swoje konto w Narzędziach i wybrać opcję „Pobierz jako Googlebot” Po sprawdzeniu strony „oczami Googlebota” pojawi się nam możliwość zgłoszenia jej do indeksu wyszukiwarki. Jeżeli uda się robotowi wejść na stronę zobaczymy link „Prześlij do indeksu”, po kliknięciu w który strona […]

Problem z usuwaniem linków witryny z Narzędzi Google dla Webmasterów

Linki witryny zostają przyznane przez algorytm tym stronom, które są „szczególnie mocne” pod dane frazy na tle konkurencji. Dzieje się to automatycznie i, według Google, nie mamy wpływu na to, aby wyświetlały się w nich linki konkretnie do tych stron, na których nam najbardziej zależy. Jak czytamy w Narzędziach Linki witryny to linki prowadzące do wewnętrznych stron witryny. Nie wszystkie witryny zawierają takie linki. Google generuje linki witryny automatycznie, ale można […]

Google+ – chwilowa zadyszka?

Jak pisze Barry Schwarz na swoim blogu można zauważyć ostatnio pewien spadek dynamiki wejść z Google+ na strony webmasterów. Nie tylko u niego – na Webmaster World można poczytać wątek, w którym użytkownicy obserwują taką samą tendencję – czyżby, po chwilowym „szale” zaczynamy traktować Google+ „normalnie”? Osobiście nie używam często Google+ z prostej przyczyny – brak czasu i … brak przekonania, co do, przynajmniej w mojej branży, inwestowania godzin w dodatkowy kanał […]

Bug w algorytmie Google przyczyną spadku ruchu na stronie? Możliwe!

Mamy kolejny dowód na to, że spadek ruchu na stronie może być związany nie tylko z zaniedbaniami webmastera czy łamaniem Wytycznych Google dla Webmasterów. W skrajnej sytuacji przyczyna może leżeć w … samym algorytmie. Przekonał się o tym sam właściciel serwisu indianguitartabs.com.  W pewnej chwili zauważył spadek ruchu o 66% z 15.000 do …. 5000. 27 lipca zgłosił to do Google i po dwóch dniach Google … przyznało się do błędu. I reached out to a team […]

Jak rozliczać się za pozycjonowanie sklepu internetowego

Wpis powstał w pierwszej wersji w 2011 roku. Po 10 latach z satysfakcją mogę powiedzieć, że zmiany w rozliczaniu się za pozycjonowanie sklepów internetowych idą w bardzo dobrą stronę – rozwiązań hybrydowych, gdzie obok pewnej stałej kwoty znajduje się część zmienna, uzależniona od wygenerowanego wzrostu sprzedaży. Rozliczenie oparte o frazy, poza niektórymi (nierrzadko dużymi) firmami SEO, które nie stawiają na pierwszym miejscu rozwoju biznesu Klienta, praktycznie już […]

Zmierzch ery wpływu PageRanku na pozycję strony w SERPach

Niby wiele osób wie, że PageRank to „tylko taki zielony paseczek” ale jednak nadal są tacy, którzy „z utęsknieniem” wyczekują odbywających się z reguły co 3 miesiące aktualizacji tego wskaźnika. Posiadanie strony z PR5 w dalszym ciągu jest powodem dumy dla jej właściciela. Czy słusznie? Na pewno PR jest bardzo ważny przy … systemach wymiany linków, gdzie osoba sprzedająca linki dostanie więcej w przypadku posiadania strony o wysokim PageRank’u. Jest to bardzo […]

Czy strona może bardzo spaść w Google przy przekierowaniu 301?

Jak wiadomo przekierowanie 301 niesie za sobą pewne „straty” – Google informuje oficjalnie o tym, że nie całą moc przekierowywanej strony/domeny przejdzie na nową lokalizację. A co stanie się w dosyć często występującej sytuacji, gdzie zmieniamy szatę graficzną i strukturę serwisu – czy zmiana wyglądu strony może sama w sobie spowodować jej spadek w wynikach wyszukiwania Google? Na tak postawione pytanie należy odpowiedzieć twierdząco. Dlaczego tak się może stać? O pozycji […]

Czy sprzedaż tego samego produktu na różnych domenach to spam?

Pytanie, jakie zostało zadane Mattowi, brzmiało: Zarządzam 3 stronami, które sprzedają te same produkty – na 3 różnych domenach. Każda strona ma inne podejście do tematu (sprzedaży), inną strukturę cen, grupę odbiorców itp. Czy Google takie podejście traktuje jako spam/black hat SEO? Z jednej strony – jeżeli strony na poszczególnych domenach różnią się – wyglądem, podejściem do sprzedaży, strukturą – i jeżeli tych stron […]

Narzędzia do sprawdzania czy strona ma bana w Google – zapomnij o nich

Na blogu Guglarza ukazał się wpis, dotyczący tematu dosyć często ostatnio poruszanego na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Dotyczy on różnego rodzaju narzędzi, jakie pojawiły się w sieci, które to narzędzia rzekomo potrafią stwierdzić, czy strona ma bana – czy też go nie ma. Stanowisko jest jasne – takie narzędzia nie są przydatne. Jedyne pewne rozwiązanie, pozwalające na sprawdzenie, czy nasza strona łamie Wytyczne Google dla Webmasterów mogą zapewnić […]