Blog

Jaką rolę odgrywa DMOZ w wynikach wyszukiwania Google

Pytanie, jakie zostało Mattowi dotyczyło strony, która znajduje się w TOP1 dla danej frazy i jedyne, co  pytający zauważył, porównując kilka stron był fakt, za przyczyną wyższej pozycji niektórych z nich był fakt bycia w DMOZ’ie. Utwierdzała go w tym zawartość stron –  „kiepski content” – która jest na.  Czyli DMOZ „rządzi”, o jakość stron nie ma co dbać. Według pytającego dostanie się do DMOZa jest dzisiaj niemożłiwe – […]

Czy warto używać meta tagu keywords

Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi – to zależy. Jeżeli myślimy tylko i wyłącznie o Google – które, według ranking.pl posiada na chwilę obecną 97,70% udziału w rynku wyszukiwarek (biorąc pod uwagę silnik – jak niektórzy wiedzą, Onet czy Interia to też silnik Google) – to na chwilę obecną Binga trzeba sobie odpuścić – 0,86% udział w rynku to tyle, co nic. Jeżeli jednak swoją uwagę kierujemy na rynki zagraniczne, a zwłaszcza na USA, […]

Problem z serwerem? Oczekuj spadku strony w Google

Niby większość o tym wie (albo wydaje się uważać, że wie). A tymczasem od czasu do czasu pojawiają się wątku na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w których użytkownicy zauważają spadek pozycji strony w SERPach po problemach z jej dostępnością, wynikających z awarii serwera. Niekiedy trwa to dłużej niż chwilę – no i wtedy mamy problem. Zgodnie z tym, co powiedział JohnMu From what I can see here, it looks like we haven’t been able […]

Google testuje wygląd SERPów

Zmian SERPów ciąg dalszy. Tym razem testowane są kwestie związane z topem, które są nie tak bardzo rzucające się w oczy. Różnica pomiędzy obecnym wyglądem jest następująca: 1) Ilość wyników idzie do niższego paska, jest bardziej wyróżniona (wielkość czcionki, która dodatkowo zmienia się na szarą 2) Pojawia się wyraz „Search” – bezpośrednio pod logiem Google, wyrównany do jego lewej krawędzi. Nie zauważyłem tego jeszcze u nas – jakby […]

Jak tępić spamerów list mailingowych zasypujących skrzynki „nieofertami” – przykład Marketing360.pl

Dzisiaj po raz kolejny dostałem „super propozycję” wysłaną z bazy danych Marketing360.pl, firmy, która na stronie mówi o sobie: Dlaczego warto: korzystając ze zintegrowanego systemu unikniesz problemów z konfliktami pomiędzy pojedynczymi narzędziami, zaawansowane technologicznie i przyjazne narzędzia, używając systemu stale poszerzasz grupę swoich klientów i zwiększasz sprzedaż, oszczędzasz pieniądze korzystając z wszystkich potrzebnych Ci narzędzi w jednym pakiecie, redukujesz pracę ręczną potrzebną do prowadzenia działań marketingowych w Internecie, oszczędzasz […]

Meta tag revisit-after oraz robots – kiedy używać

meta tag revisit-after -> <meta name=”revisit-after” content=”…”> Tutaj odpowiedź jest prosta – nie używać. Już w 2007 roku na swoim blogu Google jasno podkreśliło swoje stanowisko w kwestii revisit-after: Occasionally webmasters needlessly include „revisit-after” to encourage a search engine’s crawl schedule, however this meta tag is largely ignored. If you want to give search engines information about changes in your pages, use and […]

Koniec Google Translate API

No i stało się. Po tym, jak translator Google zaczął być masowo wykorzystywany do spamowania zasobów Internetu m.in. przez właścicieli katalogów, for internetowych i innych serwisów, tzw. „farm treści” poprzez podbijania site’u było tylko kwestią czasu, kiedy „przestanie się to podobać Google”. Zgodnie z informacją na stronie z dokumentacją API Google Important: The Google Translate API has been officially deprecated as of May 26, 2011. Due to the substantial economic […]

Google Search Quality Team od kuchni – Q&A z Mattem Cutts’em

Świetny panel, moderowany przez Danny’ego Sulivana z Search Engine Land’u. Matt Cutts, Ben Gomes oraz Amit Singhal – osoby, które „trzęsą” wynikami organicznymi, przybliżają zagadnienia związane z ich pracą oraz przyszłością Google. Ciekawe informacje z zakresu działania wyszukiwarki oraz aktualne tematy poruszane w panelu sprawiają, że jest to lektura (a właściwie projekcja) obowiązkowa dla wszystkich, którzy nazywają siebie specjalistami SEO :). Ostatnimi czasu SEO zmienia się bardzo […]

Podkreślenia czy myślniki – co stosować w adresach url i kiedy

Pytanie z tym związane pojawia się dosyć rzadko na naszych forach czy blogach. Później widać w strukturze stron czy sklepów, nawet … dużych, ogólnopolskich firm, że webmasterzy, którzy tam tworzą strony nie są na bieżąco z Wytycznymi Google i (niestety) często takie serwisy nie są zoptymalizowane pod Google. Jednym z tematów, który przewija się bardzo często i jest wręcz nagminnie stosowany jest … używanie w strukturze adresów url podkreśleń. Myślnik jest używany w adresie jako […]

Przekierowanie 301 a limity – co warto wiedzieć na ten temat

Po „nagraniu” prawie 400 (dokładnie 375) wideo tutoriali Matt w końcu doszedł do wniosku, że czas najwyższy poświęcić więcej uwagi sprawom podstawowym związanym z optymalizacją stron – a  nie tylko odpowiadać na pytania internautów, którzy często pytają o sprawy trudne, jednocześnie … nie znając podstaw rządzących wyszukiwarką Google. Całkowicie się z tym zgadzam i mam nadzieję, że nowy cykl filmów sprawi, że świadomość zagadnień SEO wzrośnie chociaż w małym stopniu i ludzie […]

Panda oficjalnie w Polsce

Zgodnie z niedawno opublikowanym przez Guglarza wpisie na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów Panda oficjalnie zawitała do naszego kraju. Ktoś zauważył jakieś zmiany? Pamiętajmy, że Google informuje o zmianach PO FAKCIE – zatem moim zdaniem Panda jest w Polsce już od miesiąca, kiedy to została wprowadzona na rynek niemiecki . No, ale mogę się mylić…. Więcej informacji na oficjalnym blogu Google. Patrząc się na zapis, który cytuję poniżej, rola […]

Nowy wygląd linków witryny

Czas na kolejną zmianę od Google. Jeszcze do niedawna właściciele dobrych stron, tzn. stron, które cieszyły się zaufaniem w oczach Google mogli liczyć na maksymalnie 8 tzw. linków witryny. Po wpisaniu frazy – z reguły marki firmy/adresu strony www (ale i frazy związanej z działalnością) internauta widział taki widok gdzie pod opisem strony znajdowało się maksymalnie 8 odnośników do stron w obrębie witryny, po 4 w 2 kolumnach. Dzisiaj zauważyłem […]