Blog

Czy warto używać meta tagu keywords

Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi – to zależy. Jeżeli myślimy tylko i wyłącznie o Google – które, według ranking.pl posiada na chwilę obecną 97,70% udziału w rynku wyszukiwarek (biorąc pod uwagę silnik – jak niektórzy wiedzą, Onet czy Interia to też silnik Google) – to na chwilę obecną Binga trzeba sobie odpuścić – 0,86% udział w rynku to tyle, co nic. Jeżeli jednak swoją uwagę kierujemy na rynki zagraniczne, a zwłaszcza na USA, […]

Problem z serwerem? Oczekuj spadku strony w Google

Niby większość o tym wie (albo wydaje się uważać, że wie). A tymczasem od czasu do czasu pojawiają się wątku na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w których użytkownicy zauważają spadek pozycji strony w SERPach po problemach z jej dostępnością, wynikających z awarii serwera. Niekiedy trwa to dłużej niż chwilę – no i wtedy mamy problem. Zgodnie z tym, co powiedział JohnMu From what I can see here, it looks like we haven’t been able […]

Google testuje wygląd SERPów

Zmian SERPów ciąg dalszy. Tym razem testowane są kwestie związane z topem, które są nie tak bardzo rzucające się w oczy. Różnica pomiędzy obecnym wyglądem jest następująca: 1) Ilość wyników idzie do niższego paska, jest bardziej wyróżniona (wielkość czcionki, która dodatkowo zmienia się na szarą 2) Pojawia się wyraz „Search” – bezpośrednio pod logiem Google, wyrównany do jego lewej krawędzi. Nie zauważyłem tego jeszcze u nas – jakby […]

Jak tępić spamerów list mailingowych zasypujących skrzynki „nieofertami” – przykład Marketing360.pl

Dzisiaj po raz kolejny dostałem „super propozycję” wysłaną z bazy danych Marketing360.pl, firmy, która na stronie mówi o sobie: Dlaczego warto: korzystając ze zintegrowanego systemu unikniesz problemów z konfliktami pomiędzy pojedynczymi narzędziami, zaawansowane technologicznie i przyjazne narzędzia, używając systemu stale poszerzasz grupę swoich klientów i zwiększasz sprzedaż, oszczędzasz pieniądze korzystając z wszystkich potrzebnych Ci narzędzi w jednym pakiecie, redukujesz pracę ręczną potrzebną do prowadzenia działań marketingowych w Internecie, oszczędzasz […]

Meta tag revisit-after oraz robots – kiedy używać

meta tag revisit-after -> <meta name=”revisit-after” content=”…”> Tutaj odpowiedź jest prosta – nie używać. Już w 2007 roku na swoim blogu Google jasno podkreśliło swoje stanowisko w kwestii revisit-after: Occasionally webmasters needlessly include „revisit-after” to encourage a search engine’s crawl schedule, however this meta tag is largely ignored. If you want to give search engines information about changes in your pages, use and […]

Koniec Google Translate API

No i stało się. Po tym, jak translator Google zaczął być masowo wykorzystywany do spamowania zasobów Internetu m.in. przez właścicieli katalogów, for internetowych i innych serwisów, tzw. „farm treści” poprzez podbijania site’u było tylko kwestią czasu, kiedy „przestanie się to podobać Google”. Zgodnie z informacją na stronie z dokumentacją API Google Important: The Google Translate API has been officially deprecated as of May 26, 2011. Due to the substantial economic […]

Google Search Quality Team od kuchni – Q&A z Mattem Cutts’em

Świetny panel, moderowany przez Danny’ego Sulivana z Search Engine Land’u. Matt Cutts, Ben Gomes oraz Amit Singhal – osoby, które „trzęsą” wynikami organicznymi, przybliżają zagadnienia związane z ich pracą oraz przyszłością Google. Ciekawe informacje z zakresu działania wyszukiwarki oraz aktualne tematy poruszane w panelu sprawiają, że jest to lektura (a właściwie projekcja) obowiązkowa dla wszystkich, którzy nazywają siebie specjalistami SEO :). Ostatnimi czasu SEO zmienia się bardzo […]

Podkreślenia czy myślniki – co stosować w adresach url i kiedy

Pytanie z tym związane pojawia się dosyć rzadko na naszych forach czy blogach. Później widać w strukturze stron czy sklepów, nawet … dużych, ogólnopolskich firm, że webmasterzy, którzy tam tworzą strony nie są na bieżąco z Wytycznymi Google i (niestety) często takie serwisy nie są zoptymalizowane pod Google. Jednym z tematów, który przewija się bardzo często i jest wręcz nagminnie stosowany jest … używanie w strukturze adresów url podkreśleń. Myślnik jest używany w adresie jako […]

Przekierowanie 301 a limity – co warto wiedzieć na ten temat

Po „nagraniu” prawie 400 (dokładnie 375) wideo tutoriali Matt w końcu doszedł do wniosku, że czas najwyższy poświęcić więcej uwagi sprawom podstawowym związanym z optymalizacją stron – a  nie tylko odpowiadać na pytania internautów, którzy często pytają o sprawy trudne, jednocześnie … nie znając podstaw rządzących wyszukiwarką Google. Całkowicie się z tym zgadzam i mam nadzieję, że nowy cykl filmów sprawi, że świadomość zagadnień SEO wzrośnie chociaż w małym stopniu i ludzie […]

Panda oficjalnie w Polsce

Zgodnie z niedawno opublikowanym przez Guglarza wpisie na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów Panda oficjalnie zawitała do naszego kraju. Ktoś zauważył jakieś zmiany? Pamiętajmy, że Google informuje o zmianach PO FAKCIE – zatem moim zdaniem Panda jest w Polsce już od miesiąca, kiedy to została wprowadzona na rynek niemiecki . No, ale mogę się mylić…. Więcej informacji na oficjalnym blogu Google. Patrząc się na zapis, który cytuję poniżej, rola […]

Nowy wygląd linków witryny

Czas na kolejną zmianę od Google. Jeszcze do niedawna właściciele dobrych stron, tzn. stron, które cieszyły się zaufaniem w oczach Google mogli liczyć na maksymalnie 8 tzw. linków witryny. Po wpisaniu frazy – z reguły marki firmy/adresu strony www (ale i frazy związanej z działalnością) internauta widział taki widok gdzie pod opisem strony znajdowało się maksymalnie 8 odnośników do stron w obrębie witryny, po 4 w 2 kolumnach. Dzisiaj zauważyłem […]

Zwiększ szybkość wczytywania strony korzystając z serwerów Google

Szybkość wczytywania strony nie jest może podstawowym elementem w algorytmicznej „układance”, jednak z już z punktu widzenia użytkowników jest zlekceważenie może doprowadzić do znaczących strat w działalności firmy. Dlatego coraz więcej webmasterów troskliwie sprawdza stan swoich serwisów, dążąc, poprzez ich optymalizację, do skrócenia ich czasu ładowania się. Nie inaczej czyni Google. Swego czasu wprowadzono możliwość sprawdzania szybkości ładowania się strony. Było to dostępne z pozycji […]